تاریخ انتشار : یکشنبه 2 دی 1397 - 7:34
کد خبر : 48312

استیضاح وزیر علوم آرامش جامعه علمی کشور را برهم می‌زند

استیضاح وزیر علوم آرامش جامعه علمی کشور را برهم می‌زند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، رؤسای دانشگاه‌ های قم، صنعتی قم و حضرت معصومه(س) با حجت الاسلام مجتبی ذوالنور، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، دیدار کردند.   در این دیدار که با هدف تبادل نظر و طرح مطالبات رؤسای دانشگاه‌های

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، رؤسای دانشگاه‌ های قم، صنعتی قم و حضرت معصومه(س) با حجت الاسلام مجتبی ذوالنور، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، دیدار کردند.   در این دیدار که با هدف تبادل نظر و طرح مطالبات رؤسای دانشگاه‌های دولتی استان قم ترتیب داده شده بود، جلال رضایی نور، رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن تقدیر از مواضع انقلابی حجت الاسلام والمسلمین ذوالنور در مجلس شورای اسلامی و تلاش برای رفع مشکلات کشور، استیضاح وزیر علوم را عامل برهم زدن ثبات و آرامش جامعه علمی کشور دانست و گفت: وزیر، معاونین و مدیران مجموعه وزارتی پاکدست، دلسوز و فرهیخته هستند که در راس آن‌ها غلامی با دلسوزی، درایت و مدیریت هر چه تمام در حال ارتقای علمی، پژوهشی و آموزشی کشور است.   رئیس دانشگاه صنعتی قم ادامه داد: عملکرد مجموعه وزارت علوم در تولید حدود ۳۰۰۰ محصول دانش بنیان و بالغ بر ۴۰۰۰۰ شغل در حوزه تولید و اقتصاد دانش بنیان و تحقق دانشگاه‌های نسل چهارم یعنی دانشگاه‌های کارآفرین غرورآفرین بوده است.   وی اصلاح نظام مالیاتی کشور و گسترش عدالت اسلامی را یکی از ضروریات جامعه کنونی دانست و گفت: این موضوع می‌بایست با برنامه ریزی و شفافیت کامل از طریق مجلس شورای اسلامی پیگیری شود.
رضایی نور افزود: مجموعه وزارت علوم، تحقیقات وفناوری از سالم‌ترین دستگاه‌های دولتی است که تاکنون اختلاس یا فساد مالی در آن صورت نگرفته است.
رئیس دانشگاه صنعتی قم با اشاره به اینکه ۴.۵ میلیون جوان به عنوان دانشجو عضو خانواده بزرگ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور هستند، گفت: با سرمایه گذاری در این بخش علاوه بر ارتقای فضای علمی کشور، از ظرفیت جوانان به بهترین شکل ممکن استفاده خواهیم کرد، بنابراین صرف بودجه در دانشگاه‌ها در راستای تعلیم و تربیت نسل جوان، بهترین بازدهی را برای کشور خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه شهر قم، ام القری جهان اسلام است، افزود: دانشگاه‌های قم سرآمد دانشگاه‌های اسلامی هستند. دانشگاه قم با طرح تفکیک جنسیت، دانشگاه حضرت معصومه (س) با طرح تک جنسیتی و دانشگاه صنعتی قم با ترویج حجاب و عفاف به وسیله پوشش برتر یعنی چادر در ارتقای فرهنگی جامعه جوان دانشگاهی بسیار تاثیر گذار هستند.
در ادامه این جلسه حجت الاسلام ذوالنور مخالفت خود را با استیضاح وزیر علوم اعلام کرد و از عملکرد مثبت و ایجاد فضای آرام دانشگاه‌ها در زمان وزارت دکتر غلامی تقدیر کرد.   وی گفت: تا کنون تمام تلاش خود را برای باز پس گیری امضای نمایندگان موافق استیضاح کرده‌ام و امیدوارم که مساله استیضاح به صحن علنی مجلس کشیده نشود.    نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در نظام مالیاتی طرح شفافیت مالی مسئولان و مدیران و همچنین آحاد مردم از طریق ثبت اموال و دارایی در سامانه در حال پیگیری است که با اجرای این طرح عدالت گستری اسلامی انجام خواهد شد.
وی سهم هر استان در پذیرش دانشجو را حدود ۱۵۰ هزار نفر دانست و افزود: در حال حاضر این سهمیه برای استان قم ۹۵ هزار نفر است که با توجه به نزدیکی این استان به پایتخت و ظرفیت‌های مذهبی و فرهنگی این استان می‌بایست تعداد دانشجویان استان قم حدود پنجاه درصد افزایش داشته باشد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد