تاریخ انتشار : شنبه 24 آذر 1397 - 11:04
کد خبر : 47762

لوازم آرایشی تقلبی در پوشش برندها/ افزایش قیمت ارز قاچاق لوازم آرایشی را کاهش داد

لوازم آرایشی تقلبی در پوشش برندها/ افزایش قیمت ارز قاچاق لوازم آرایشی را کاهش داد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی در بازار ایران یکی از موارد پر مصرف محسوب شده و زنان ایرانی غالبا بر این باورند که حتی در زمان کسالت نیز باید به

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی در بازار ایران یکی از موارد پر مصرف محسوب شده و زنان ایرانی غالبا بر این باورند که حتی در زمان کسالت نیز باید به صورت آراسته و پیراسته در مجامع عمومی حاضر شوند.

این مسئله باعث شده تا زنان که ۳۸ میلیون نفر از جمعیت کشور را تشکیل می دهند، هم اکنون در منطقه خاورمیانه پس از عربستان در جایگاه دوم و در جهان در جایگاه هفتم مصرف مواد و لوازم آرایشی قرار گیرند.

اگر هر کدام از ما به بازار لوازم آراشی و بهداشتی مراجعه کنیم، در ابتدا متوجه ازدحام خریداران در هرکدام از مغازه ها شده و در وهله بعدی شاهد انواع لوازم آرایشی با برندهای گوناگون می شویم که در صورت نداشتن اطلاعات کافی در این خصوص قادر به خرید لوازم بهداشتی مجاز نخواهیم شد.

در همین راستا خبرنگار اروم نیوز سراغ رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی ارومیه رفته تا اطلاعی از وضعیت بازار داشته باشد.

* استقبال فروشندگان لوازم آرایشی از تولید ایرانی

امیر حسینی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، می گوید: با افزایش قیمت ارز دیگر قاچاق یا واردات لوازم آرایشی به سود واردکنندگان و فروشندگان این لوازم نیست.

وی، می افزاید: امروز بیشتر لوازم آرایشی فروشان شهر به سراغ لوازم ایرانی رفته و نسبت به فروش این اقلام اقدام می کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی ارومیه، ادامه می دهد: شهر ارومیه دارای ۳ نمایندگی مواد آرایشی مجاز بوده که نسبت به فروش مواد آرایشی اصل اقدام می کنند.

وی، تاکید می کند: متاسفانه برخی از افراد سودجو در پی کسب سود بیشتر اقدام به تولید مواد آرایشی تقلبی کرده و اقدام به فروش آن ها به قیمت پایین می کنند.

حسینی، عنوان می کند: البته با افرایش قیمت ارز و کاهش ۵۰ تا ۶۰ درصدی کالای بهداشتی قاچاق، مغازه های توزیع کننده در بازار پیرانشهر و بانه نیز عملا یا تعطیل شده و یا با میزان بسیار کمی از لوازم در حال فعالیت هستند.

وی، بیان می کند: یکی از نمایندگی های رسمی توزیع کننده مواد آرایشی در ارومیه نیز با توجه به شرایط بازار تصمیم بر تعطیلی کار خود دارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی ارومیه، عنوان می کند: در پی به وجود آمدن مصرف برخی از کالاهای قاچاق زیرزمین ساز یا وارداتی به نام ترکیه و با ساخت غیر بهداشتی در عراق سازمان بهداشت هفته ای دوبار به صورت مستمر بازرسی داشته و در صورت نداشتن اصالت و فاکتور خرید مستند نسبت به جمع آوری و امحای لوازم غیر بهداشتی اقدام می کنند.

* افزایش قیمت ارز، عامل افزایش قیمت لوازم آرایشی

یکی از فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی ارومیه نیز در این زمینه می گوید: با توجه به افزایش قیمت ارز قادر به تامین بسیاری از کالاهایی که قبلا خرید و فروش می کردیم نشدیم و برخی از مشتری های خود را از دست داده و برخی را موفق شدیم به کالاهای مشابه سوق دهیم.

وی، می افزاید: افزایش قیمت ارز باعث ضرر و زیان های بسیاری شد به گونه ای که کالای فروخته شده خود را دیگر نمی توانستیم به قیمت فروش خریداری کنیم و حتی در بسیاری از مواقع شاهد ضرر بودیم.

این فروشنده، تصریح می کند: با گران شدن ارز نسبت به فروش کالاهای داخلی بیشتر روی آوردیم، این در حالی بود که حتی تولیدکنندگان داخلی نیز افزایش قیمت مواد اولیه را بهانه کرده و قیمت ها را به صورت نجومی بالا می بردند.

وی، در خصوص اصل و یا سالم بودن مواد آرایشی موجود در بازا،ر می گوید: بدون شک هیچ فروشنده ای نمی گوید که لوازم موجود در بازار تقلبی یا غیربهداشتی هستند اما می توانیم بگوییم با افزایش قیمت ارز قاچاق کاهش داشته و مواد تولیدی سالم در بازار بیشتر شده، البته در این زمینه مردم نیز باید توجه کنند.

امیدواریم با فرهنگ سازی بشتر در جامعه دیگر شاهد افزایش کالاهای تقلبی و قاچاق در بازار نبوده و زنان ایرانی بتوانند از کالاهای سالم استفاده کرده و سلامت خود را تامین کنند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد