تاریخ انتشار : دوشنبه 19 آذر 1397 - 9:35
کد خبر : 47391

کاهش ۷.۷ درصدی قاچاق در کالاهای سلامت‌محور

کاهش ۷.۷ درصدی قاچاق در کالاهای سلامت‌محور

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، عبدالله هندیانی امروز در همایش «پیشگیری و مقابله قاچاق و تقلب کالاهای سلامت‌محور» با بیان این‌که میزان قاچاق و تقلب در حوزه کالاهای سلامت‌محور در ایران، سالانه بیش از سه میلیارد دلار است، اظهار کرد: این میزان ۲۵ درصد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، عبدالله هندیانی امروز در همایش «پیشگیری و مقابله قاچاق و تقلب کالاهای سلامت‌محور» با بیان این‌که میزان قاچاق و تقلب در حوزه کالاهای سلامت‌محور در ایران، سالانه بیش از سه میلیارد دلار است، اظهار کرد: این میزان ۲۵ درصد از اقتصاد پنهان را به خود اختصاص می‌دهد.

وی گفت: میزان قاچاق در فرآورده‌های آرایشی، بهداشتی ۶۰ درصد است که معادل ۱.۶ میلیارد دلار است. هم‌چنین میزان قاچاق در فرآورده‌های غذایی ۱۸ درصد، در حوزه ملزومات و تجهیزات پزشکی شش درصد و در حوزه دارو دو درصد است.

معاون ستاد پیشگیری مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: مقایسه دو سال اخیر نشان می‌دهد که میزان قاچاق در فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی، رشدی پنج درصدی داشته و به این ترتیب رتبه دوم را در حوزه قاچاق فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی در خاورمیانه داریم. البته میزان رشد قاچاق در سایر موارد کالاهای سلامت‌محور منفی بوده است.

هندیانی تاکید کرد: به‌طور کلی در حوزه قاچاق کالاهای سلامت‌محور، ۷.۷ درصد کاهش داشته‌ایم.

وی هم‌چنین گفت: در حوزه پایش فضای مجازی هر آنچه را که سازمان غذا و دارو اعلام کرده، پیگیری کرده‌ایم و تعداد قابل ملاحظه‌ای از سایت‌های اعلامی را بسته‌ایم، بنابراین وقتی فروشگاه‌های غیرمجاز مجازی ایجاد می‌شود، به محض این‌که سازمان غذا و دارو به ستاد اعلام کند آن را پیگیری می‌کنیم.

معاون ستاد پیشگیری مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم‌چنین اظهار کرد: در هفت ماهه امسال ۱۳۹۷، ۳۰۹ درصد افزایش قاچاق ورودی داشته‌ایم که نشان‌دهنده افزایش کشفیات است.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد