تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 آذر 1397 - 17:59
کد خبر : 47086

حجاب و پوشش زنان ریشه تاریخی دارد

حجاب و پوشش زنان ریشه تاریخی دارد

هادی وکیلی عصر چهارشنبه در نشست عفاف و حجاب در دانشگاه فردوسی مشهد افزود: مدارک تاریخی موجود نشان می دهد در چین، هند، مصر، اروپا و ایران زنان پوشش به نسبت کامل داشته اند و همه ادیان الهی و حتی بشری نیز برای زنان پوشش و حجاب قائل بوده اند.وی اظهار داشت: در تصاویر تخت

هادی وکیلی عصر چهارشنبه در نشست عفاف و حجاب در دانشگاه فردوسی مشهد افزود: مدارک تاریخی موجود نشان می دهد در چین، هند، مصر، اروپا و ایران زنان پوشش به نسبت کامل داشته اند و همه ادیان الهی و حتی بشری نیز برای زنان پوشش و حجاب قائل بوده اند.
وی اظهار داشت: در تصاویر تخت جمشید دوره هخامنشی و ستونهای بیستون ساسانی هم هیچ تصویری از زنان وجود ندارد و تصاویری از زنان نیز که بر روی برخی سکه ها نقش بسته است با پوشش و حجاب می باشد.
وی با بیان اینکه پوشش زن و مرد اقوام پارسی، پارتی و مادها پوشش کامل سر، تن و پا بوده و در دوره هایی مثل ساسانی این پوشش شدیدتر و قویتر هم شده است افزود: ایرانیان به تدریج در طول چهار قرن مسلمان شدند و می توان گفت پوشش اسلامی به نوع پوشش سامانی نزدیک بوده است.
وکیلی گفت: در قرن هفتم که مغولها به ایران حمله کردند پوشش زنان آنها رها بود اما بتدریج تحت تاثیر فرهنگ ایران قرار گرفتند و در تصاویر کاشی و موزاییک بجا مانده از حکومت ایلخانان و دوره های بعدی هم تصویر زنان پوشیده و حتی با نقاب و پوشینه است.
وی افزود: در اروپا هم تا اوایل قرن بیستم رشد مسیحیت با رشد عفاف و حجاب همراه بود و بعد از آن در اروپا و از اواسط دوره قاجار در ایران که متاثر از فرهنگ غرب شده بود حجاب گریزی و حجاب ستیزی به چشم می خورد و افرادی مانند ایرج میرزا حجاب را در قالب شعر مسخره کرده است.
وی اظهار داشت: با وجود همه اینها با تبلیغاتی که در دوره پهلوی اول و دوم علیه حجاب انجام شد و در دوران انقلاب اسلامی نیز دشمنان علیه حجاب تبلیغات وسیع کرده اند، بانوان ایرانی باحجاب هستند و حجاب برای این است که هویت انسانی زن حفظ شود.
۷۵۰۷ / ۶۰۵۳
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد