تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 فروردین 1400 - 9:39
کد خبر : 105045

سازمان جنگل‌ها مکلف به واگذاری اراضی لازم به وزارت راه و شهرسازی شد

سازمان جنگل‌ها مکلف به واگذاری اراضی لازم به وزارت راه و شهرسازی شد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار پارلمانی ایرنا، در نشست علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی طرح جهش تولید و تامین مسکن در دستورکار نمایندگان قرار گرفت و نمایندگان ملت با ماده ۹ این طرح موافقت کردند. در ماده ۹ طرح جهش تولید و تامین

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار پارلمانی ایرنا، در نشست علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی طرح جهش تولید و تامین مسکن در دستورکار نمایندگان قرار گرفت و نمایندگان ملت با ماده ۹ این طرح موافقت کردند.

در ماده ۹ طرح جهش تولید و تامین مسکن آمده است: سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور مکلف است اراضی ملی مورد نیاز تامین مسکن و خدمات عمومی پشتیبان، واقع در محدوده و حریم شهرها و همچنین اراضی مورد نیاز وزارت راه و شهرسازی برای طرح‌های مصوب شهرک‌سازی در خارج از حریم شهرها را حداکثر ظرف مدت ۲ ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون تحویل وزارت راه و شهرسازی نماید.

براساس تبصره یک این طرح که توسط نمایندگان به تصویب رسید وزارت‌خانه‌های نیرو، نفت، راه و شهرسازی و ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلفند زیر ساخت‌های لازم در حوزه وظایف ذاتی خود را در این اراضی فراهم نمایند.

در تبصره ۲ این طرح نیز آمده است: اراضی کشاورزی حاصلخیز (درجه ۱ و ۲)، جنگل‌های طبیعی و دست‌کاشت، بیشه‌های طبیعی، نهالستان‌ها، پارک‌ها و ذخیره‌گاه‌های جنگلی و مرتعی، عرصه‌های ذخیره ژنتیکی، ایستگاه‌های تولید بذر، حوضه‌های آبخیز زوجی، محدوده ایستگاه‌های پایش و اندازه‌گیری آبخیزداری، بستر و حریم رودخانه‌ها و انهار، چراگاه‏ها و راه‌های مسیر کوچ ایل‏نشین‌ها و مناطق چهارگانه محیط‏زیستی نمی توانند برای ساخت مسکن مورد استفاده قرار گیرد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد