تاریخ انتشار : سه شنبه 13 آذر 1397 - 11:40
کد خبر : 46965

چقدر دلار و یورو قاچاق می‌خواهید؟

چقدر دلار و یورو قاچاق می‌خواهید؟

محمد اقوامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به ارجاع ۲۹۶۸ پرونده در بخش قاچاق کالا و ارز در استان اظهار کرد: این میزان جریمه برای متخلفان ۲ هزار و ۹۰۶ پرونده مختومه در حوزه قاچاق کالا و ارز آذربایجان غربی در نظر گرفته شده است. وی تصریح کرد: در بخش قاچاق کالا و

محمد اقوامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به ارجاع ۲۹۶۸ پرونده در بخش قاچاق کالا و ارز در استان اظهار کرد: این میزان جریمه برای متخلفان ۲ هزار و ۹۰۶ پرونده مختومه در حوزه قاچاق کالا و ارز آذربایجان غربی در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: در بخش قاچاق کالا و ارز در سال جاری افزایش ۲۶ درصدی پرونده‌های وارده نسبت به مدت مشابه سال گذشته را شاهدیم.

اقوامی به کالاهای قاچاق شده، اشاره و بیان کرد: قاچاق ارزهای مختلف از جمله دلار، یورو و لیر، کالاهایی نظیر سیگار، البسه، پارچه، زیورآلات، لوازم یدکی خودرو و لوازم خانگی از جمله مهمترین پرونده های قاچاق طی این مدت در آذربایجان غربی به شمار می‌رود.

وی، مجموع کل پرونده های وارده به بخش کالا و خدمات استان در سالجاری را ۶ هزار و ۸۶۳ فقره عنوان کرد وبا بیان اینکه ۶ هزار و ۷۵۶مورد از این پرونده ها مختومه شدند افزود: بیش از ۱۶۵ میلیارد ریال، میزان محکومیت پرونده های این بخش بوده است.

اقوامی با بیان اینکه بیش از یک میلیارد و ۷۵۱ میلیون ریال محکومیت پرونده‌های بخش بهداشت و دارو و درمان و دامپزشکی رسیدگی شده در استان بوده گفت: طی سال جاری ۳۵۹ فقره پرونده در این بخش ارجاع شده که شاهد کاهش ۱۱ درصدی پرونده های ارجاعی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این بخش هستیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی بابیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضامن امنیت و توسعه اقتصاد کشور است عنوان کرد: کاهش اشتغال، تضعیف تولید ملی، رشد مصنوعی قیمت کالاها، جلوگیری از ایجاد درآمد مشروع و اختلال در فعالیت واردکنندگان قانونی کالا به عنوان پیامدهای کوتاه مدت قاچاق کالا است و اخلال در نظام پولی و ارزی کشور، سلب امنیت اقتصادی، کاهش انگیزه سرمایه‌گذاری و ضربه به امنیت ملی از پیامدهای بلندمدت قاچاق کالا است.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد