تاریخ انتشار : دوشنبه 12 آذر 1397 - 11:49
کد خبر : 46859

خروج آمریکا از برجام ارتباطی به اختلاف نظر‌ها بین احزاب سیاسی داخلی ندارد/ دولت فرانسه نمی‌تواند شنوایی را برای شنیدن درخواست‌های مردم خود کاهش دهد

خروج آمریکا از برجام ارتباطی به اختلاف نظر‌ها بین احزاب سیاسی داخلی ندارد/ دولت فرانسه نمی‌تواند شنوایی را برای شنیدن درخواست‌های مردم خود کاهش دهد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، بهرام قاسمی، سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی رسانه‌ای وزارت خارجه در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه در خصوص آخرین وضعیت کانال مالی اروپا گفت: بحث سازوکار مالی همان طور که از قبل

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، بهرام قاسمی، سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی رسانه‌ای وزارت خارجه در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه در خصوص آخرین وضعیت کانال مالی اروپا گفت: بحث سازوکار مالی همان طور که از قبل در دستور کار ایران و طرف‌های مرتبط بود در حال پیگیری است و تماس‌های طرفین همچنان ادامه دارد.

وی افزود: موضوع کاملا روشن است و توقعات ایران هم برای طرف‌های دیگر واضح است و بنا به دلایلی شکل این مسئله در برخی حوزه‌ها هنوز تکمیل نشده و ما مصریم با توجه به طرف‌های مقابل سازوکار دنبال شود و نتیجه هر چه زودتر مشخص شود.

قاسمی ابراز امیدواری کرد که تعهد پیش رو در کمترین زمان ممکن به تفاهم برسد.

سخنگوی وزارت خارجه در خصوص شکایت علیه ایران در دادگاه‌های آمریکا و اتهام زنی به جمهوری اسلامی گفت: این مسائل در ادامه جنگ روانی آمریکا علیه ایران است که به طرق مختلف آن را دنبال می‌کند و هدف آن هم جز ایجاد مشکل برای ایران نیست و بر این اساس پایه محکمی ندارد.

رئیس مرکز دیپلماسی رسانه‌ای وزارت خارجه با اشاره به نقش سازنده ایران در منطقه و به ویژه کشور‌های همسایه از جمله عراق گفت: جمهوری اسلامی در مبارزه با تروریسم تلاش‌های گسترده‌ای داشته است و بنابراین موضوعات مطرح شده علیه ایران صرفا جنبه اتهام پراکنی دارد.

وی در خصوص روابط میان ایران و اروپا و زمان اعلام برنامه مکانیزم مالی گفت: در خصوص مذاکرات با اروپا همان طور که گفته شد روند ادامه دارد و دستیابی به نتیجه لازم در مکانیزم مالی زمان بر است، ولی این تعهد را در طرف اروپایی شاهد هستیم که بنای به نتیجه رسیدن این سازوکار را دارد و صرفا به دلیل فشار‌های بی اندازه آمریکا علیه اروپایی‌ها و همچنین پیچیدگی مسئله این روند طولانی شده است.

قاسمی تصریح کرد: در حوزه سیاست خارجی و مباحث خاص معمولا زمان گذاری نداریم و هر گاه نتیجه مطلوبی به دست آید آن را رسما اعلام خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه در خصوص روابط میان ایران و عربستان نیز گفت: هر کشوری که علاقه‌مند به بهبود روابط با ایران باشد می‌تواند با پاسخ مثبت ایران روبرو شود و از آنجا که جمهوری اسلامی خواهان منطقه‌ای آرام و با ثبات است هیچ پاسخ مثبتی را در جهت این پارامتر‌های مشخص پس نمی‌زند.

رئیس مرکز دیپلماسی رسانه‌ای وزارت خارجه یادآور شد: البته ما چنین روندی را در دولت عربستان هنوز مشاهده نکردیم و تصور ما این است که آن‌ها با توهمات باقی مانده از قبل زندگی و قضاوت می‌کنند و درگیر برخی معضلاتی هستند که برای خود در منطقه ایجاد کردند و تاوان آن را نیز پس می‌دهند و گرفتار چالش‌های منطقه‌ای و جهانی شده اند.

خروج آمریکا از برجام ارتباطی به اختلاف نظر‌ها بین احزاب سیاسی داخلی ندارد

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص برخی اظهارات داخلی در مخالفت با برجام و تاثیر این اظهارات در خروج آمریکا از این قرارداد گفت: من در مورد دیدگاه دیگر شخصیت‌ها قضاوتی نمی‌کنم اینکه در داخل کشور در مورد روند مذاکرات هسته‌ای گروه‌های سیاسی مشخصی وجود داشتند که با این روند مخالف بودند مسئله جدیدی نیست و مدارک مستند آن وجود دارد، اما اینکه شما بخواهید خروج ترامپ از برجام را به مسائل داخلی ایران یا اختلاف نظر‌ها بین گروه‌های سیاسی نسبت دهید سخن دقیقی نیست چرا که ترامپ قبل از آغاز کار خود و حتی در دوره رقابت‌های انتخاباتی مواضع خود را در عرصه‌های مختلف از جمله برجام صراحتا اعلام کرده بود و با استقرار دولت او این خلف وعده‌ها جنبه اجرایی به خود گرفت تا جایی که رئیس جمهور آمریکا در اردیبهشت ماه از برجام خارج شد و کماکان رفتار خصومت آمیز او در قبال جمهوری اسلامی وجود دارد به هر حال آنچه مشخص است خروج آمریکا از برجام نتیجه اختلاف آرا بین احزاب سیاسی در داخل ایران نیست و این به ذات متکبر، ایران ستیز و بی تدبیری برمی گردد که در هیئت حاکمه آمریکا وجود داشته و در این دوره تشدید شده است.

برخی گروه‌های سیاسی سعی کردند سخنان ظریف را به منازعات حزبی تبدیل کنند

قاسمی در ادامه در پاسخ به سوالی پیرامون ارتباط بین پیوستن ایران به سی اف تی و پولشویی که وزیر امور خارجه کشورمان به آن اشاره کرد بود نیز گفت: مسائل مربوط به پولشویی در کشور کاملا روشن است آنچه دکتر ظریف مطرح کرد واقعیت روشن و مجللی بود که به آن اشاره شد، اما کلمه «گسترده» را یک روزنامه مشخص به سخنان وزیر اضافه کرد و وزیر امور خارجه در روند سخنان خود در مورد پولشویی فرد و یا ارگان مشخصی را متهم نکرد، اما بر ضرورت مقابله با این پدیده شوم که می‌تواند ملت ما را متضرر کند و مصداق‌های آن شامل فرار مالیاتی و قاچاق کالا می‌باشد، تاکید کرد.

سخنگوی وزارت خارجه افزود: ظریف در توضیحاتی که روز گذشته در کمیسیون امنیت ملی داشت این مسئله را صراحتا بیان کرد و توضیحات لازم در این خصوص را ارائه نمود، اما برخی گروه‌های سیاسی سعی کردند که آن را به منازعات حزبی تبدیل کنند که می‌تواند آثار ناخوشایندی برای کشور داشته باشد.

هوک هرازچندگاهی به یاد دوران کودکی نمایش‌های بچه گانه اجرا می‌کند

رئیس مرکز دیپلماسی رسانه‌ای وزارت خارجه در خصوص سخنان اخیر برایان هوک که سلاح‌ها را به خبرنگاران نشان داده و گفته بود این سلاح‌ها کاملا ایرانی است و همچنین اینکه بیان کرده بود گزینه نظامی هنوز در قبال ایران روی میز است، گفت: هوک هراز چندگاهی به یاد دوران کودکی وارد نمایش‌های بچه گانه می‌شودو سخنانی را بیان می‌کند که بسیاری از آن‌ها ارزش پاسخ ندارد چرا که از بیخ با هر منطقی در تضاد است.

وی ادامه داد: بحث مسائل موشکی ایران و سیاست ما در این خصوص کاملا روشن است و مباحث موشکی بخشی از سیاست دفاعی کشور تلقی می‌شود قطعا جنبه بازدارندگی دارد و دیگران نمی‌توانند برای ایران در این خصوص توصیه‌ای داشته باشند این در حالی است که آمریکایی‌ها که به کشور‌های منطقه و دیگر نقاط جهان انواع سلاح‌های مخرب را صادر می‌کنند به ایجاد بحران در جهان دامن می‌زند و بر این اساس در جایگاهی نیستند که بخواهند برای دیگران پند و اندرزی داشته باشند.

قاسمی در خصوص روابط بین ایران و افغانستان و مواضع ایران نیز گفت: مواضع ایران در خصوص افغانستان مشخص بوده و هست و کشور ما همواره تلاش می‌کند تا به ایجاد صلح، ثبات و امنیت در منطقه و در کشور‌های همسایه بپردازد.

میزی که در آمریکا گزینه‌های نظامی روی آن است احتمالا میز خاصی است/ به آقای هوک پیشنهاد می‌کنم با افراد باتجربه در حوزه نظامی آمریکا بیشتر در مورد ایران مشورت کند

سخنگوی وزارت خارجه در خصوص اتهاماتی که هوک در مورد کمک ایران به طالبان داشته است، گفت: هر کس می‌تواند چنین ادعایی داشته باشد و می‌تواند روی موشک‌ها اسم ایران را حک کند در خصوص بحث گزینه نظامی نیز به آقای هوک می‌گویم تاریخ مصرف این قبیل حرف‌ها گذشته است به حرف‌هایی که طی دهه‌های گذشته توسط مقامات آمریکایی اعلام می‌شد امروز دیگر نه کاربرد دارد و نه امکان اجرا. از مسائل تکراری است که توسط مقامات ایالات متحده عنوان می‌شود احتمالا این میز آمریکایی میز خاصی است که گزینه‌های غیرمنطقی روی آن قرار دارد ایران کشوری متفاوت با کشور‌های مورد تهاجم آمریکایی هاست توانمندی ایران برای افرادی که در آمریکا در قبال ایران کار کرده اند شناخته شده است و به آقای هوک پیشنهاد می‌کنم از افراد باتجربه در حوزه نظامی آمریکا آموزش‌های لازم را در خصوص ایران دریافت کنند.

رئیس مرکز دیپلماسی رسانه‌ای وزارت خارجه ادامه داد: حافظه ما به خوبی یاری می‌کند که این نوع اتهامات همواره از سوی ایالات متحده به ایران وجود داشته و مقوله جدیدی نیست البته اشکال آن شاید دچار تغییر شده باشد، اما ایران هراسی، ایران ستیزی و تلاش برای تضعیف ایران از سیاست‌های ایالات متحده بوده و هست و در شرایط فعلی با توجه به قدرت و توان ایران آمریکا برای اینکه جایگاه ایران را با تشویش و متزلزل در منطقه نشان دهد به این مسائل اشاره می‌کند.

وی با اشاره به صحبت‌های پمپئو در مورد موشک‌های ایران گفت: وی در صحبت‌های خود عنوان کرد موشک‌های ایرانی می‌تواند با بردی که دارد اروپا را هدف قرار دهد در حالی که ایران و اروپا این روز‌ها در حال همکاری برای سازوکار مالی جدید برای جبران خروج آمریکا از برجام هستند، اما آمریکایی‌ها با این لفاظی‌ها به دنبال این هستند که ایران را به گوشه انزوا هدایت کنند، اما در عمل سیاست‌های آن‌ها با شکست مواجه خواهد شد و تشدید این اتهامات علیه ایران از عصبیت ناکامی‌های ایالات متحده در قبال جمهوری اسلامی نشئت می‌گیرد و ادامه سیاست‌های ایران آزاری در جهان است.

قاسمی در خصوص اخراج برخی هم وطنان ایرانی از گرجستان و صربستان نیز گفت: نگاه ما در خصوص شهروندان ایرانی این است که صیانت کاملی از آن‌ها در سراسر جهان خواهیم داشت و وزارت خارجه در این خصوص وظیفه مشخصی دارد و تا جایی که بتواند از حقوق آن‌ها دفاع می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به لغو روادید صربستان برای سفر شهروندان ایرانی به این کشور گفت: این لغو روادید از مدت‌ها پیش وجود داشته که البته به دلیل شرایط عضویت در اتحادیه اروپا بوده است و ایرانی‌ها با داشتن ویزای معتبر می‌توانند به این کشور سفر کنند.

رئیس مرکز دیپلماسی رسانه‌ای وزارت خارجه ادامه داد: در خصوص مسئله گرجستان در حال پیگیری هستیم و با جدیت موضوع رادنبال می‌کنیم و بر این اساس در آینده می‌توان اظهارنظر مناسبی در این خصوص داشت.

وی تصریح کرد: تا روز گذشته نزدیک به ۲۰۰ نفر از مرز‌های گرجستان دیپورت شدند که دلایل مختلفی دارد برخی مدارک اولیه را به همراه نداشتند و برخی آژانس‌ها که صلاحیت لازم را نداشتند برای اعزام آن‌ها اقدام نمودند که باعث سرگردانی شهروندان ایرانی در مرز‌ها شد.

قاسمی با مخاطب قرار دادن افرادی که قصد سفر به این کشور را دارند، گفت: توصیه می‌کنم هم وطنان ما با مدارک لازم به این کشور‌ها سفر کنند و فریب برخی آژانس‌های مسافرتی را نخورند برخی مواردهم البته مسائل داخلی گرجستان است که در حال پیگیری موضوع هستیم تا بدانیم چرا برخی ایرانی‌ها علی رغم برخورد از مدارک لازم اجازه ورود به گرجستان را پیدا نکردند.

سخنگوی وزارت خارجه در خصوص ارزیابی خود در مورد نشست آستانه و اینکه برخی از افراد و کشور‌ها آن را ناکارآمد عنوان کردند، گفت: آستانه تنها روند مستمر در حوزه مسائل سوریه بوده که موفقیت‌های زیادی را تجربه کرده است و بر این اساس به کار خود ادامه می‌دهد برخی کشور‌ها در آغاز این روند تصور نمی‌کردند که پروسه برگزاری نشست‌های آستانه تا این حد با موفقیت به کار خود ادامه دهد، اما در عمل و با تلاش سه کشور ایران، ترکیه و روسیه علی رغم همه فراز و فرود‌ها و اختلاف نظر‌ها و اشتراک نظر‌ها روند آستانه تا امروز که نشست یازدهم آن برگزار شده است روند مثبت و رو به رشدی داشته است.

رئیس مرکز دیپلماسی رسانه‌ای وزارت خارجه ادامه داد: نگاه‌های منفی که در خصوص روند آستانه حرف می‌زنند موضوع جدیدی نیست اصولا این روند همواره مخالفینی داشته که علاقه‌مند نبودند وضعیت سوریه و تروریست‌ها به شرایط امروز برسد و در کنار آن به دنبال ایجاد جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی در منطقه بوده اند و ایجاد اختلافات منطقه‌ای بین کشور‌های همسایه را نیز از دید خود دور نکردند. بر این اساس این کشور‌ها خوشنود نیستند که ایران در عرصه‌های جهانی و حل مشکلات کشور‌های همسایه موفق و پیشتاز عمل کنند.

برطرف شدن ابهامات نمایندگان حق آنهاست، اما برخی راه‌های صعب العبور را برای این امر انتخاب می‌کنند

وی در پاسخ به سوالی در خصوص استیضاح وزیر امور خارجه کشورمان و واکنش وزارت خارجه در این خصوص گفت: ما استیضاح را حق مجلس و نمایندگان محترم می‌دانیم و آن‌ها می‌توانند این موضوع را در مواقع لزوم دنبال کنند روند استیضاح منحصر به وزارت خارجه نیست و وزیر خارجه از این امر مستثنی نخواهد بود البته استیضاح وزیر خارجه بعد از پیروزی انقلاب مسوبق به سابقه نبوده است و این اتفاق برای اولین بار است کلید می‌خورد نهایتا چه بخواهیم و چه نخواهیم این موضوع به عنوان واقعیت وجود دارد البته روز گذشته ظریف در قبال مسائل مطرح شده پاسخ‌هایی را به کمیسیون امنیت ملی داد و تا آنجا که من اطلاع دارم نمایندگان تا حد زیادی در خصوص پاسخ‌های وی قانع شدند و تصمیم گیری پیرامون استیضاح بنا به درخواست خود مجلس به دو هفته آینده موکول شد تا در صورت لزوم تصمیمات لازم اتخاذ شود. باید منتظر ماند و دید نوع نگاه نمایندگان محترم چه طور خواهد بود البته دیروز نیز وزیر خارجه با راحتی به سوالات نمایندگان پاسخ داد و به نظر ما نیز باید در مواردی ابهامات نمایندگان برطرف شود که البته راه‌های زیادی برای رفع این ابهامات وجود دارد که برخی دوستان راه‌های صعب العبورتر را انتخاب کردند.

قاسمی در خصوص نظر ایران پیرامون مذاکرات یمنی یمنی گفت: جمهوری اسلامی از این مذاکرات استقبال می‌کند و از هر تلاشی که بتواند در جهت کاهش آلام مردم یمن کمک کند مضایقه نخواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه افزود: نهایتا طرح چهار ماده‌ای که در ابتدای تهاجم به یمن توسط وزیر امور خارجه کشورمان مطرح شد هنوز می‌تواند راهکار مشخصی برای به ثمر رسیدن وضعیت یمن و فاجعه بزرگ قرن باشد.

رئیس مرکز دیپلماسی رسانه‌ای وزارت خارجه تصریح کرد: جمهوری اسلامی از هر گونه تلاش صادقانه در این مسیر و تشکیل دولت فراگیر یمنی با محوریت گفتگو‌های یمنی یمنی استقبال می‌کند.

وی در خصوص عضویت ایران در اتحادیه گمرکی اوراسیا که دیروز توسط رئیس جمهور روسیه نیز رسما ابلاغ شد گفت: جمهوری اسلامی از اردیبهشت ماه گذشته برای عضویت در اتحادیه گمرکی اروسیا آمادگی خود را اعلام کرده بود و در روز‌های اخیر روسیه نیز عضویت در آن را امضا کرد که در نهایتا کانال و سازوکاری برای همکاری‌های اقتصادی منطقه‌ای به وجود آمد که می‌تواند به همگرایی کشور‌های منطقه کمک کند و با توجه به تسهیلات گمرکی که در این اتحادیه پیش بینی شده افزایش همکاری‌های ما با دیگر اعضای اتحادیه اروپا موثر باشد و این همکاری‌ها موجب ثبات و امنیت بیشتر در منطقه باشد.

قاسمی در پاسخ به سوالی دیگر در خصوص اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه برخی بانک‌های جمهوری اسلامی در عراق تحریم شده و همچنین بعضی بانک‌های عراقی دلار در اختیار کسانی که قصد سفر به ایران دارند را قرار نمی‌دهد، گفت: همه کشور‌های همسایه و حتی چین و اتحادیه اروپا توسط ایالات متحده تحت فشار‌های شدیدی به منظور عدم همکاری با ایران قرار دارند.

سخنگوی وزارت خارجه افزود: از این منظر بیشترین فشار از سمت آمریکایی‌ها برای همسایگان ما به منظور ممانعت از همکاری‌های موجود می‌باشد و عراق نیز از این قاعده مستثنی نیست به همین دلیل اختلالاتی را در برخی حوزه‌های اقتصادی با کشور عراق داشتیم و در حال مذاکره و گفتگو با دولت عراق هستیم که در یک وضع جدید مانع کارشکنی آمریکا در روابط دو کشور باشد. به هر حال سیاست زیاده خواهی و دخالت در امور کشور‌ها در ایالات متحده وجود دارد.

رئیس مرکز دیپلماسی رسانه‌ای وزارت خارجه در خصوص میزبانی اف پی دی توسط کشور‌های اروپایی نیز گفت: اظهارنظر در مورد این میزبانی زود است مباحثی بین کشور‌های اروپایی وجود داشته و برخی کشور‌ها امکان این میزبانی را نداشتند البته کشور‌های دیگر اعلام آمادگی کردند و موضوع را با ما مطرح نمودند، اما منتظر تکمیل این پروسه و اعلام رسمی مقر آن توسط خود اروپایی‌ها هستیم به هر حال موضوع پیچیده است و موانع خاص خود را دارد، اما نهایتا اراده دیده شده در اروپا مثبت است و تصور می‌کنیم اروپایی‌ها در پی یافتن راهکاری برای استقرار این سازوکار بودند تا بتوانند شرایط لازم را در اختیار داشت باشند.

وی ادامه داد: نگاه ما خوش بینانه است و امیدواریم این پروسه کار خود را علی رغم کندی‌های موجود و فشار‌های آمریکا به نتیجه برساند و قطعا به دلیل نکات اشاره شده برای ایجاد تداخل در روابط ایران و اتحادیه اروپا و چین و روسیه شایعه پراکنی و تحلیل غلط بسیار وجود دارد که از جمله آن می‌توان به بحث نفت در برابر غذا که از کانون‌های مشخص بیان می‌شود اشاره کرد که من صراحتا آن را رد می‌کنم.

دولت فرانسه نمی‌تواند شنوایی را برای شنیدن درخواست‌های مردم خود کاهش دهد

قاسمی در پاسخ به سوالی دیگر در مورد واکنش وزارت خارجه نسبت به برخورد سرکوب گرایانه پلیس فرانسه با شهروندان این کشور گفت: با خشونت و خرابکاری و برخورد در شرایط امروز کمتر می‌توان به موفقیت و اهداف مشخص دست یافت توصیه ما به دولت و پلیس فرانسه خویشتن داری است.

سخنگوی وزارت خارجه افزود: همچنین به شهروندان فرانسوی هم باید گفت: با اقدامات خشن و خصومت آمیز شرایط تنها پیچیده‌تر می‌شود.

رئیس مرکز دیپلماسی رسانه‌ای وزارت خارجه ابراز امیدواری کرد با اقدامات و درایت پلیس فرانسه مشکلات حادث شده در این کشور برطرف شود و ادامه داد: دولت فرانسه نمی‌تواند خشونت را در قبال مردم خود استمرار دهد و شنوایی خود را برای شنیدن درخواست‌های آن‌ها کاهش دهد.

وی در خصوص مسئله نفت در برابر غذا در قبال کشور کره جنوبی صراحتا این موضوع را تکذیب کرد و افزود: ایران به عنوان یک کشور توانمند از حاکمیت مشروع خود دفاع می‌کند و اجازه نمی‌دهد کسی خدشه‌ای به کیان مردم این مرز و بوم وارد کند.

قاسمی با اشاره به سیاست‌های متناقض ایالات متحده گفت: این سیاست‌ها ناشی از استاندارد‌های چندگانه‌ای است که نهایتا در کنار شعار‌های انسان دوستانه مطرح می‌شود و به دنبال ایجاد نزاع‌های منطقه‌ای برای به دست گرفتن بازار‌های خاورمیانه است و ثبات و آرامش منطقه اهمیت چندانی برای او ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی در خصوص برگزاری سی و دومین کنفرانس وحدت اسلامی در ایران گفت: تجمع ۳۵۰ شخصیت جهان از کشور‌های اسلامی و غیراسلامی با محوریت کارگروه‌ها و کمیته‌های تخصصی جایگاه جمهوری اسلامی را نزد علما، اندیشمندان و مقامات کشور‌های اسلامی نشان می‌دهد و از طرف دیگر با توجه به شعار امسال کنفرانس وحدت یعنی مسئله قدس اهمیت قدس را برای جهان اسلام بیش از پیش نمایان می‌کند.

رئیس مرکز دیپلماسی رسانه‌ای وزارت خارجه افزود: این اتفاق نیز دستاورد بزرگ برای روشنگری متفکرین جهان اسلام و سرنوشت قدس شریف است.

وی در خصوص جلسات نظارت بر اجرای برجام در کشور نیز گفت: ارکان عالی مرتبه‌ای که در خصوص برجام گزارشات مورد نیاز را دریافت می‌کنند از اعضای همین کمیته هستند که متشکل از مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی هستند که نظارت لازم بر روند مذاکرات را از ابتدا تاکنون داشته اند و خواهند داشت.

قاسمی درپاسخ به سوالی در خصوص معرفی سفیر از سوی ایران به یمن نیز گفت: این اتفاق بستگی به شرایط یمن خواهد داشت. وقتی جایی در شعله‌های آتش می‌سوزد و بسیاری از بنیه‌های موجود وجود ندارد و آن کشور در محاصره به سر می‌برد شرایط اعزام سفیر پیچیده می‌شود لذا صحبت از زمان معرفی سفیر در این شرایط چندان منطقی نیست.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد