تاریخ انتشار : جمعه 18 آبان 1397 - 11:34
کد خبر : 45484

هچ قدرتی توان متوقف کردن پیشرفت چهل ساله انقلاب اسلامی را ندارد/ وحدت و انسجام مردم با تحریم ها بیشتر می شود

هچ قدرتی توان متوقف کردن پیشرفت چهل ساله انقلاب اسلامی را ندارد/ وحدت و انسجام مردم با تحریم ها بیشتر می شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛ائمه جمعه هرمزگان با بیان اینکه آمریکا با اعمال تحریم ها هیچ غلطی نمی تواند بکند، افزودند: استکبار جهانی چهل سال انقلاب اسلامی را در برابر فشار و تحریم قرار داد و هرچی در توانشان

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛ائمه جمعه هرمزگان با بیان اینکه آمریکا با اعمال تحریم ها هیچ غلطی نمی تواند بکند، افزودند: استکبار جهانی چهل سال انقلاب اسلامی را در برابر فشار و تحریم قرار داد و هرچی در توانشان بود به راه انداختند تا بلکه به زعم خود مردم کشور ما را از این انقلاب دلسرد کنند اما مردم کشور ما پای نظام و انقلاب ایستادگی کردند.

وقف صدقه جاریه؛ در دنیا و آخرت است

آیت الله نعیم آبادی امام جمعه بندرعباس در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به وقف کتاب ، اظهار کرد: گفت: یکی از مصادیق به فکر خود بودن وقف است و وقف صدقه جاریه؛ در دنیا و آخرت است

امام جمعه بندرعباس بیان کرد: یکی از نیاز های امروز وقف برای غدیر و ترویج فرهنگ وقف است.

نعیم آبادی با اشاره به اینکه وقف کتاب یکی از مصادیق صدقه جاریه است، افزود: امروزه علم به جای این که ملت ها را رشد بدهند برای وابستگی ملت ها ابزار کار مستکبران شده است.

وی نا امیدی را یکی از برنامه های شیطان در شبکه های رسانه ای دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: سفره های مردم ما نباید به گونه ای لغزان باشد که آمریکا به راحتی بتواند کالاهایی که می توان در داخل تولید کرد را تحریم کند.

امام جمعه بندرعباس افزود: وقتی در کشور در تولید محصولاتی مثل گندم خود کفا باشیم تحریم های آمریکا هیچ تاثیری ندارد، زیرا بارها ثابت شده که با تکیه بر توانمندی متخصصان داخلی خودمان می توانیم روی پای خودمان بایستیم.

نعیم آبادی؛ از رادیو بی بی سی و شبکه های وابسته به انگلیس به عنوان دشمن رسانه ای متحد ضد جمهوری اسلامی ایران نام برد و بیان کرد: آیا پذیرفتن این صدای های بیگانه و انکار صدای خودی از سوی برخی افراد و جریان ها منطبق با عقل است.

مسئولان به داد شهرک پیامبراعظم (ص) بندرعباس برسند

وی در ادامه ضمن اشاره به وجود مشکلات عدیده در شهرک پیامبر اعظم (ص) بندرعباس گفت: درحالی که در دورترین روستاها سالن ورزشی و بهترین امکانات برای جوانان وجود دارد، اما در این شهرک مردم از بسیاری از امکانات محروم هستند.

امام جمعه بندرعباس در ادامه از جزیره هرمز به عنوان جزیره شهادت و افتخار یاد کرد و خطاب به مردم و مسئولان جزیره هرمز، گفت: این جزیره نباید جایگاه افراد بی قید و بند باشد و اخبار خوبی از این جزیره نداریم و مسافران نیز باید حرمت شهیدان این جزیره را حفظ کنند، دستگاه قضایی باید نسبت به این مساله ورود پیدا کند.

نظارت بر جمعه بازار کافی نیست/ دلالان قیمت ها را در دست گرفته اند

حجت الاسلام میرزایی، امام جمعه پارسیان در خطبه های این هفته نماز جمعه با تبریک شروع ماه ربیع الاول و واقعه مهم لیله المبیت گفت: ایثار گری آقا امیر المومنین به عنوان بزرگترین حامی اسلام در شب هجرت پیامبر گرامی اسلام در حساس ترین زمان به عنوان آغاز حرکت برای گسترش دین اسلام و پایه گذاری حکومت اسلامی بود.

میرزایی با اشاره به سخنان مهم مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان و دانش آموزان، اظهار کرد: مردم جهان ۱۳ آبان ۹۷ را دیدند که چگونه مردمان با غیرتش برای دفاع از آرمان و کیان خود سینه سپر می کنند.

وی با بیان اینکه دشمنی های چهل ساله آمریکا با ایران اسلامی تمامی ندارد، تصریح کرد: امروز اگر مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، شعار نهادینه شده مردم ایران شده است و با اقتدار کامل چهل سال است که آمریکا و اسراییل را به زمین کشیده و به دنبال خود می کشاند نتیجه راه مقاومتی بود که امام راحل و امام حاضر برای این ملت ترسیم کردند.

امام جمعه پارسیان، ادامه داد: چهل سالگی انقلاب و سیزده آبان را در حالی گرامی می داریم که شیطان بزرگ هر چه توانسته و داشته به میدان آورده و نتیجه آن این شده است که دانش آموزان دهه نودی هم به خبائث و پلیدی آمریکا پی بردند.

خطیب نماز جمعه پارسیان، تربیت یافتگان این انقلاب را دشمن شناسان بزرگی دانست و تاکید کرد: لطف خدا بر این ملت بود که تربیت یافتگان امام راحل و امام حاضر دشمن شناسان حاذقی شده اند و حتی تقلای کدخداهان برای بزک کردن شیطان بزرگ با برجام و کنوانسیون دست ساز استکبار” اف ای تی اف” و غیر ان بی اثر است.

میرزایی، با اشاره به حملات وحشیانه ارتش خود فروخته نیجریه و عربستان به عزاداران حسینی و مردم مظلوم یمن، خطاب به آنان گفت: امروز شما قدم در راه دیروز برادران و خواهرانتان در جمهوری اسلامی ایران گذاشتید، قدم هایی که غیظ استکبار را به همراه داشته و دارد و امروز شما آرامش خفاشان و شب پرستان را پریشان کردید و قاتلین شما تقاص جنایتشان را به سختی خواهند چشید و خونتان در تاریخ گم نخواهد شد.

وی افزود: ما معجزه خون بر شمشیر را بارها دیده ایم، دیدیم که خدای مظلومان هیمنه قلدری مثل رضا شاه و فرزندش را که نفس مردم را بریده بودند به ذلت کشاند، دیدیم خوار شدن آمریکایی ها را ، دیدیم چه طور امام را در سال چهل و سه تبعید کردند اما با چه عزتی سال ۵۷ به میهن بازگشت.

امام جمعه پارسیان، تصریح کرد: انشاالله همچنان که عراق ، سوریه و لبنان از لوس تروریست های دست پرورده استکبار نجات پیدا کرد، یمن و نیجریه و فلسطین هم پیروز می گردد چرا که وعده الهی محقق می گردد.

حجت السلام میرزایی در ادامه با گرامیداشت دهه وقف گفت: سنت حسنه وقف بسیاری از مشکلات جامعه در ابعاد اقتصادی و فرهنگی را می تواند مرتفع کند، احیای فرهنگ وقف وظیفه همگانی است که مورد عنایت اهل بیت علیهم السلام بوده است.

رئیس شورای فرهنگی شهرستان، ۲۰ آبان ماه سالروز شهادت سردار طهرانی مقدم را به عنوان دانشمند برجسته و پارسای بی ادعا گرامی داشت.

وی از علامه طباطبائی صاحب تفسیر شریف المیزان یاد و علاقمندان را برای مطالعه آثار علامه دعوت کرد.

امام جمعه شهرستان با انتقاد از عدم نظارت بر قیمت های میوه فروشی در سطح شهرستان، عنوان کرد: تفاوت قیمت در شهرستان همجوار نصف قیمت این شهر است.

وی لزوم نظارت در جمعه بازار را مهم ارزیابی و تاکید کرد : دلالان با بالا و پایین بردن قیمت هایی که نظارتی بر آن نیست با زندگی مردم بازی می کنند و آنها را به سختی می اندازند.

وحدت و انسجام مردم با تحریم ها بیشتر می شود

حجت الاسلام مهدی دُری امام جمعه رودان در خطبه های عبادی سیاسی این هفته شهرستان با اشاره به حضور باشکوه مردم در راهپیمایی یوم الله۱۳ آبان اظهار کرد: از این مردم ولایتمدار که همیشه در کنار نظام و پای آرمان های انقلاب اسلامی هستند و تجربه نشان داده که هر وقت دشمنان تحریم های بیشتری می کنند وحدت و انسجام بیشتر در کشور بین مردم و مسئولان بوجود می آید.

امام جمعه رودان با بیان اینکه آمریکا با اعمال تحریم ها هیچ غلطی نمی تواند بکند افزود: استکبار جهانی چهل سال انقلاب اسلامی را در برابر فشار و تحریم قرار داد و هرچی در توانشان بود به راه انداختند تا بلکه به زعم خود مردم کشور ما را از این انقلاب دلسرد کنند اما مردم کشور ما پای نظام و انقلاب ایستادگی کردند.

حجت الاسلام دُری ادامه داد: نباید کمبودها نظام اسلامی را نادیده گرفت اما پیشرفت های فراوانی در این چهل سال از عمر انقلاب بدست آمده که با وجود فشار و تحریم دشمنان در نوع خودش بی نظیر است و وقتی چهل سال این انقلاب پیشرفت می کند دیگر هیچ قدرتی نمی تواند آن را متوقف کند.

وی با اشاره به هفته وقف اضافه کرد: مبلغین و روحانیون در موضوع احکام وقف تبلیغ بیشتری کنند تا مردم نسبت به وقف آگاه باشند و در نظر داشته باشند که وقتی وسیله یا مالی را در جای مشخصی وقف می کنند نمی تواند آن را در مکان دیگر استفاده کرد.

امام جمعه رودان با اشاره به بحث مهم کتاب و کتابخوانی در جامعه اسلامی خاطرنشان کرد: اگر مملکتی بخواهد پیشرفت کند باید فرهنگ کتابخوانی را جا بیاندازند و والدین هم بجای خرج های بی مورذ برای فرزندانشان، کتاب به آن ها هدیه کنند تا از نظر فکری و ذهنی رشد کنند و اگر در کودکی بچه های را با کتاب خوانی آشنا کردیم در سن جوانی هم انتظار داشته باشید که فرزندانتان کتابخوان باشند.

پای منافع در میان باشد همه مدعی مالکیت کیش هستند

حجت الاسلام احمد حسن زاده امام جمعه کیش در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه با توصیه به رعایت تقوی الهی در تمامی شئون زندگی وفای به عهد را از مصادیق تقوی خواند و اظهار کرد: عمل به تعهد ووفای به عهد با خدا و مردم نشانه تقوی الهی در میان بندگان خداست.

وی با اشاره به رای اعتماد مجلس به وزاری پیشنهادی جدید دولت تاکید کرد: امروز یکی از مهمترین وظایف ما یادآوری مطالبات و مشکلات مردم به تیم جدید اقتصادی دولت است که مشکلات برزمین مانده مردم با آنان مطرح شده و به آن ها رسیدگی شود.

خطیب جمعه کیش مهار نقدینگی، کنترل تورم ، نظارت و مدیریت بازار ارز و سکه زا از مهمترین مطالبات مردم عنوان کرد و افزود: این ها توقعات بجایی است که مردم از تیم اقتصادی جدید دولت دارند و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: کنترل بی ثباتی بازار ارز و سکه با برنامه های قوی و عقلانی امکان پذیر است واگر این اتفاق بیافتد قطعا در قیمت کالاهای اساسی مردم تاثیر گذار خواهد بود.

امام جمعه کیش توجه به واردات و صادرات کالاهای اساسی را از دیگر مطالبات مردم دانست و بر مدیریت وزارت صنعت و معدن وتجارت در این موارد تاکید کرد و افزود: توجه جدی به این موارد بی تردید زمینه کاهش قیمت در بخش های کشاورزی، دام ولبنی را فراهم می سازد.

وی با اشاره به اقشار ضعیف جامعه در جزیره کیش و عدم توانایی آن ها در تامین مایحتاج ضروری زندگی بیان کرد: در جزیره کیش نیز کارگران و اقشار کم بضاعت زندگی می کنند که نیاز به توجه جدی مسئولان جزیره و مسئولان کشوری دارد.

حجت الاسلام حسن زاده تصریح کرد: وقتی پای منافعی در میان باشد همه مدعی مالکیت کیش هستند و کیش را مال خود می دانند اما وقتی صحبت از محرومان می شود کسی به کیش نگاه نمی کند.

وی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی را نیز خطاب قرار داد و افزود: کارگران و بازنشستگان به ویژه بازنشستگان تامین اجتماعی به عنوان یکی از ضعیف ترین اقشار جامعه هستند که توقع می رود در دستمزدهای آنان افزایشی صورت گیرد زیرا کارگری که بیش از نیمی از درآمد یک و نیم میلیون تومانی خود را باید بابت اجاره بها پرداخت کند چگونه می تواند با هزینه های بالا در کیش زندگی کند.

خطیب جمعه کیش به مراجعه جمعی از خواهران جزیره کیش و مطالبه توجه بیشتر به مسئله حجاب و عفاف در کیش اشاره کرد و افزود: این خواهران نه از وضعیت اقتصادی گلایه داشتند و نه از کمبود معیشت نگران بودند بلکه نگرانی آن ها از کمرنگ شدن اهمیت به وضعیت حجاب و عفاف در جامعه است اگر چه بسیاری از افرادی که به حجاب و عفاف در کیش بی توجهی می کنند از مسافران وگردشگرانی هستند که تصور نادرستی از منطقه آزاد بودن جزیره کیش دارند.

وی تاکید کرد: حجاب وعفاف از ضروریات مورد تاکید در آموزه های دینی است که باید مورد توجه همه افراد جامعه قرار گیرد و اجر دوری از گناه در عین توانایی و رعایت عفاف و حجاب همردیف اجر شهادت است.

امام جمعه کیش از مسئولان به ویژه مدیران دستگاه های اجرایی خواست تا به امر حجاب و عفاف در مجموعه های مدیریتی خود بیش از گذشته توجه کنند و از افتتاح نمایشگاه بزرگ کتاب در کیش تقدیر کرد.

خطیب جمعه کیش با گرامی داشت سالروز هجرت پیامبر گرامی اسلام وفاداری حضرت علی (ع) و شجاعت در لیله المبیت را ستودنی خواند و خاطر نشان کرد: اینکه امیرالمومنین(ع)  ا آگاهی کامل به اینکه دشمنان کمر به قتل پیامبر(ص) بسته اند در بستر ایشان جای گرفتند نشان از وفاداری و شجاعت امیرالمومنین دارد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد