تاریخ انتشار : شنبه 12 آبان 1397 - 12:02
کد خبر : 45247

چهار هزار و ۳۶۸ پرونده به تعزیرات حکومتی استان مرکزی وارد شد

چهار هزار و ۳۶۸ پرونده به تعزیرات حکومتی استان مرکزی وارد شد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، «سلیمان رزاقی» روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از این تعداد پرونده رسیده چهار هزار و ۳۶۰ فقره رسیدگی و مختومه اعلام شده و مابقی نیز در دست بررسی است.وی ادامه داد: تعداد پرونده های رسیده به تعزیرات حکومتی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، «سلیمان رزاقی» روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از این تعداد پرونده رسیده چهار هزار و ۳۶۰ فقره رسیدگی و مختومه اعلام شده و مابقی نیز در دست بررسی است.
وی ادامه داد: تعداد پرونده های رسیده به تعزیرات حکومتی در هفت ماه نخست سال گذشته چهار هزار و ۳۱ فقره بود که تعداد سه هزار و ۹۹۷ مورد از این پرونده ها مختومه اعلام شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی با بیان اینکه پرونده های مربوط به جرایم کالا و خدمات با ۲ هزار و ۸۲۸ فقره بیشترین پرونده های رسیده به تعزیرات حکومتی در سال جاری است، بیان کرد: ۲ هزار و ۸۲۵ پرونده رسیدگی و مختومه اعلام شده است.
وی اظهار داشت: ورودی پرونده های تخلفات بهداشت، درمان و دارو در هفت ماه نخست امسال نیز یک هزار و ۶۹ فقره است که تمامی این پرونده ها رسیدگی و مختومه شد.
رزاقی، پرونده های مربوط به قاچاق کالا در هفت ماه نخست امسال را ۴۷۱ فقره عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۴۶۶ پرونده رسیدگی شده است.
وی تعداد پرونده های ارجاع شده به اجرای احکام در سال جاری را سه هزار و ۵۰۳ فقره عنوان کرد و گفت: ۱۰۵ پرونده نیز از سال گذشته در اجرای احکام اداره کل تعزیرات حکومتی استان موجود بود که در مجموع سه هزار و ۵۰۴ پرونده رسیدگی و ۱۰۴ پرونده دیگر نیز در دست بررسی است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی اضافه کرد: ۲ هزار و ۲۵۷ پرونده از پرونده های اجرای احکام مربوط به جرایم کالا و خدمات، ۸۶۲ پرونده مربوط به تخلفات بهداشت، درمان و دارو و مابقی نیز مربوط به جرایم قاچاق کالا و ارز است.
وی ارزش ریالی جرایم متخلفان را ۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: متخلفان قاچاق کالا و ارز با ۳۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، کالا و خدمات با چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و بهداشت، درمان و دارو با ۷۹۰ میلیون ریال بیشترین جرایم نقدی را به خود اختصاص داده اند که تمامی این جرایم نیز وصول شده است.
رزاقی خوار و بار فروشی، نانوایی، واحدهای فروش میوه و سبزی، پوشاک و آرایشگاه های زنانه را بیشترین صنوف متخلف استان مرکزی در هفت ماه نخست امسال عنوان کرد.
وی اظهار داشت: نداشتن برچسب قیمت، گران فروشی، ارائه نکردن فاکتور خرید و فروش به مشتریان، کم فروشی و تقلب نیز بیشترین فراوانی تخلف در بین صنوف استان مرکزی در سال جاری است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی بیان کرد: علاوه بر صدور حکم جزای نقدی، چهار واحد صنفی مهر و موم و هفت پارچه نوشته تخلف نیز مقابل صنوف متخلف این استان در سال جاری نصب شد.
وی اضافه کرد: ۳۶ نفر از متخلفان صنوف استان مرکزی نیز به دلیل ناتوانی در پرداخت جرایم نقدی خود تحمل حبس می کنند که از این تعداد ۱۷ نفر در ندامتگاه های استان و مابقی در ندامتگاه های دیگر استان های کشور زندانی هستند.
رزاقی در خصوص پرونده احتکار شمش و بیلت آلومینیوم نیز گفت: یک مورد احتکار شمش و آلومینوم به تعزیرات حکومتی استان مرکزی گزارش شد که حکم این فرد صادر و به دادسرای عمومی و انقلاب اراک ارجاع شد.
وی کشف یک محموله قاچاق پارچه به جریمه ۲ میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال، کشف یک مورد قاچاق لوازم التحریر با جریمه سه میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال، کشف یک محموله قاچاق اسباب بازی با جریمه پنج میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال، کشف یک محموله قاچاق آلات موسیقی با جریمه ۲ میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال را از دیگر اقدامات اداره کل تعزیرات حکومتی استان مرکزی در هفت ماه نخست امسال عنوان کرد.
چهار شعبه بدوی، ۲ شعبه تجدید نظر و یک شعبه هیات تجدید نظر زیر نظر اداره کل تعزیرات حکومتی استان مرکزی در اراک فعالیت می کنند.
۳۰۱۷/۳۰۷۵
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد