تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 آبان 1397 - 17:45
کد خبر : 44793

پای دلالان ارز و کالا از گمرک آستارا برچیده می شود

پای دلالان ارز و کالا از گمرک آستارا برچیده می شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار ایرنا یونس رنجکش روز چهارشنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اداره کل گمرک آستارا افزود: ریشه کنی کامل قاچاق کالا و ارز همواره دغدغه مسئولان بوده و فعالیت چند دلال و واسطه برای سوء

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار ایرنا یونس رنجکش روز چهارشنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اداره کل گمرک آستارا افزود: ریشه کنی کامل قاچاق کالا و ارز همواره دغدغه مسئولان بوده و فعالیت چند دلال و واسطه برای سوء استفاده از شرایط اقتصادی و دامن زدن به قاچاق در محدوده گمرک آستارا، در کارگروه های مربوطه مطرح شده و برخورد با آنها در دستور کار است.
وی بیان کرد: باید گمرک آستارا با تامین منابع مالی لازم، از نیروهای انتظامی برای برخورد قاطع با دلالان استفاده کند و عوامل انتظامی با نصب دوربین های مداربسته، ورود و خروج و فعالیت دلالان و واسطه گران کالا و ارز را در محوطه گمرک زیر نظر خواهند داشت.
رنجکش ادامه داد: تفاضل قیمت ریال با ارز، موجب رونق خرید و فروش در بازار آستارا و افزایش صادرات از مرز این شهرستان شده و این وضعیت باید با مدیریت صحیح، به یک فرصت برای داد و ستد تبدیل شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار آستارا نیز در این جلسه گفت: مسئولان، افسران میدان نبرد اقتصادی با دشمن هستند و برای اقدام به موقع و عکس العمل سریع در مقابل هجمه های بیگانه، منتظر بخشنامه و دستورالعمل نباشند.
سامان ساسانیان افزود: شرایط اقتصادی موجود، رونق داد و ستد برخی کالاها را فراهم کرده و باید با حذف دلالان و واسطه گران و رصد عرضه و تقاضا در داخل و خارج، کالاهایی که عرضه آنها مقرون به صرفه است در اولویت صادرات باشد.
مدیر کل گمرک آستارا نیز در این جلسه از تردد روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ کامیون و حدود سه هزار نفر از مرز این شهرستان و افزایش ۱۰۰ درصدی صادرات خبر داد.
رسول امیدی گفت: واردات کالا نسبت به گذشته ۱۵۰ درصد افزایش یافته و گمرک آستارا از گمرکات فعال و امن ایران است اما باید با دلال بازی چند واسطه و مخل نظم، جلوگیری شود.
وی افزود: با وجود افزایش صادرات، واردات و حمل و نقل از گمرک آستارا، نظارت و کنترل ها تشدید و ریسک قاچاق افزایش یافته و ۶۵ پرونده قاچاق به ارزش بیش از شش میلیارد ریال تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شده است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
۷۱۲۴/۲۰۰۷
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد