تاریخ انتشار : سه شنبه 1 آبان 1397 - 5:54
کد خبر : 44668

۳۸ انبار احتکار و قاچاق کالا در اصفهان کشف شد

۳۸ انبار احتکار و قاچاق کالا در اصفهان کشف شد

حمیدرضا خشنود روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : بازسازمان این سازمان در این مدت با کمک نیروی انتظامی در راستای اجرای طرح مبارزه با احتکار و اختفا ۷۲۷ انبار کالای این استان را بازرسی کردند.وی لاستیک خودرو، لوازم خانگی، آهن آلات، مواد غذایی، روغن موتور، لوازم یدکی، نخ و مواد

حمیدرضا خشنود روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : بازسازمان این سازمان در این مدت با کمک نیروی انتظامی در راستای اجرای طرح مبارزه با احتکار و اختفا ۷۲۷ انبار کالای این استان را بازرسی کردند.
وی لاستیک خودرو، لوازم خانگی، آهن آلات، مواد غذایی، روغن موتور، لوازم یدکی، نخ و مواد سلولزی نگهداری شده را از جمله کالاهای احتکار شده اعلام کرد.
وی با بیان این که کالاهای مکشوفه با قیمت مصوب و حکم تعزیرات وارد شبکه توزیع شده است، اظهارداشت: با محتکران و گرانفروشان و افرادی که از عرضه کالا و خدمات خودداری و یا محصولات را به بهانه نوسانات ارز احتکار کنند یا گران تر از قیمت واقعی به فروش برسانند با آنان برخورد خواهد شد.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با اشاره به این که بازرسی از محل نگهداری کالاها و پایش بازار در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: عمده فروشان، شرکت های پخش و تجار موظف هستند با اعلام محل انبار و ثبت آن در سامانه ذیربط بازرسی و نظارت نسبت به اعلام موجودی کالای خود اقدام کنند.
به گفته خشنود بازرسان و کارشناسان این سازمان در قالب ۲۵ تیم با همکاری دستگاه های متولی در حال رصد بازار استان هستند و با متخلفان به شدت برخورد می کنند.
وی از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه انبار و نگهداری کالای مشکوک، مراتب را به سامانه ۱۲۴ اعلام کنند.

** ۶۵۶۰ پرونده قضایی برای متخلفان کالا تشکیل شد
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: ۶ هزار و ۵۶۰ پرونده قضایی برای متخلفان کالا امسال در این استان تشکیل شده است.
وی بیان کرد : در این مدت ۶۱ هزار مورد بازرسی از اصناف تولیدی، توزیعی و خدماتی مختلف این استان انجام شد که ۱۱ درصد از بازرسی ها به تنظیم گزارش منجر شد.
خشنود اضافه کرد : ۴۷ هزار و ۷۰۰ مورد شکایات مردمی از طریق تماس با سامانه تلفنی ۱۲۴ ثبت شد که شکایات آنان در حال رسیدگی است.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با اشاره به عملکرد حوزه قاچاق کالا و ارز اظهارداشت : از یکهزار و ۸۴۰ فقره بازرسی صورت گرفته در این بخش ۲۳۷ پرونده تشکیل شده است.
وی عمده کشفیات کالا از واحدهای صنفی متخلف را مربوط به دخانیات، لوازم آرایشی و بهداشتی، مواد غذایی و لوازم الکتریکی اعلام کرد و گفت : کار بررسی و رسیدگی شکایات و گزارش تخلف توسط بازرسان این سازمان در کمتر از یک روز انجام می شود.
حدود ۲۵۰ هزار واحد صنفی در استان اصفهان فعالیت دارند.
تعداد واحدهای صنفی مجاز در ایران بیش از ۲ میلیون و غیر مجاز بیش از ۵۰۰ هزار واحد است که این ارقام نزدیک به ۲۰ برابر میانگین جهانی است.
/۶۰۲۶/ ۷۱۵۰ /
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد