تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 مهر 1397 - 8:52
کد خبر : 43227

ساخت ۳۰ دستگاه ایکس‌ری کامیونی در دستورکار قرار دارد

ساخت ۳۰ دستگاه ایکس‌ری کامیونی در دستورکار قرار دارد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، عبدالله هندیان معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز  امروز در حاشیه مراسم رونمایی از ایکس ری (دستگاه تصویربرداری با اشعه) کامیونی آزادراه تهران ـ ساوه در جمع خبرنگاران گفت: اولین دستگاه

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، عبدالله هندیان معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز  امروز در حاشیه مراسم رونمایی از ایکس ری (دستگاه تصویربرداری با اشعه) کامیونی آزادراه تهران ـ ساوه در جمع خبرنگاران گفت: اولین دستگاه ایکس ری پورتابل با قابلیت انتقال در نقاط مختلف کشور امروز توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با کلیات ادبیات بومی و همچنین بهره‌گیری از معلومات نرم‌افزاری مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: سیستم‌های پورتابل ایکس روی جزو سیستم‌های های‌تک جهان است و در سال حمایت از کالای ایرانی شهامت جوانان ما باعث شد، اولین خروجی کار در این زمینه را داشته باشیم.

هندیان بیان داشت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در راستای فصل دوم قانون پیشگیری و مبارزه با قاچاق دو وزارتخانه دارایی و راه و شهرسازی را موظف کرده که حتماً برای راه‌ها و مسیرهای ورود و خروج و حمل و نقل سیستم‌های الکترونیکی و هوشمند داشته باشد و در این راستا استفاده از قابلیت جابه جایی داشته باشد، بسیار مهم است.

وی اظهار داشت: خوشبختانه امروز شاهد هستیم دستگاه ایکس ری به عنوان اولین نمونه راه‌اندازی شده و آزمون خود را هم پاسخ داده است.

معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: تقدم اصلی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز حوزه پیشگیری است، تا کامیون‌داران در بازرسی‌ها توقف زیادی نداشته باشند و از محاسن ویژه دستگاه قابل حمل ایکس ری لینک اطلاعات سامانه‌های دیگر به آن است و با زحماتی که در وزارت دفاع و پشتیبانی صورت گرفته همزمان با اسکن کامیون‌ها، قابلیت شناسایی مشخصات راننده و بارنامه انجام می‌شود و امیدواریم تا پایان سال قرارداد ۹ دستگاه پورتابل و ثابت دیگر کامل شود.

وی افزود: کشور ما کشور ترانزیتی است و کامیون‌های بسیاری وارد آن می‌شود، بنابراین نیاز است تا در مبدأ ترانزیت و خروج ترانزیت تطبیق کالاهای کامیون‌ها با هم انجام شود تا در بین راه اتفاقی برای کالاهای ترانزیتی نیفتد.

هندیان اظهار داشت: درصد قابل توجهی از تجارت از ۳۰ گمرک کشور انجام می‌شود و در حال حاضر ۱۵ دستگاه ایکس ری در گمرکات نصب شده و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال این تعداد را به ۳۰ دستگاه برسانیم.

* ساخت ۳۰ دستگاه ایکس ری کامیونی در اسرع وقت

در ادامه سردار قاسم تقی‌زاده جانشین وزیر دفاع در مورد ساخت این دستگاه‌های ایکس ری گفت: دستاورد جدید صنعت دفاعی به عنوان سر ریز فناوری‌های علمی، دانش روز را به صورت تجاری‌سازی در خدمت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و گمرک تحویل می‌دهیم.

وی افزود: این کار حدود ۵۰۰ اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌کند و حدود ۲ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی خواهیم داشت.

تقی‌زاده افزود: برای تهیه این ۳۰ دستگاه ایکس‌ری تحقیقات کامل انجام شده و ویژگی این دستگاه‌ها تصویربرداری با اشعه ایکس است.

جانشین وزیر دفاع گفت: ساخت ۳۰ دستگاه ایکس ری در دستورکار قرار گرفته و در زمان بسیار سریع همچنان که در صنعت موشکی کارها را بسیار سریع انجام می‌دهیم، در صنایع تجاری‌سازی این تکنولوژی‌ها را در اسرع وقت تحویل خواهیم داد.

وی افزود: ما معتقدیم این دستگاه‌ها نسبت به نمونه‌های خارجی برتری‌هایی دارد، به ویژه اینکه نرم‌افزار آن بومی و بسیار سریع است.

وی در پایان گفت: به ملت شریف ایران عرض می‌کنم که فرزندان شما در وزارت دفاع برای تولید فناوری‌ها و سلاح‌های موردنیاز در برابر دشمنی‌های دشمنان تلاش می‌کنند و ما مطمئن هستیم با این فناوری‌هایی که هیچ وقت رسانه‌ای نمی‌کنیم و برای روز مبادا آماده کرده‌ایم، ان‌شاءالله در کنار فعالیت‌های تجاری‌سازی، خودمان را برای مقابله فنی، علمی و دانش‌محور آماده کنیم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد