تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مهر 1397 - 8:19
کد خبر : 43111

نیروی انتظامی به بازار های قاعده مند تر ورود می کند / برخوردهایی با دلالان ارز شده است

نیروی انتظامی به بازار های قاعده مند تر ورود می کند / برخوردهایی با دلالان ارز شده است

 به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، در جریان نشست خبری فرماندهی انتظامی استان اصفهان به مناسبت شروع هفته نیروی انتظامی انجام شد گفت: تاریخ دفاع مقدس تاریخی است پر از حماسه های بزرگ و تصاویری از غیرت و اقتدار

 به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، در جریان نشست خبری فرماندهی انتظامی استان اصفهان به مناسبت شروع هفته نیروی انتظامی انجام شد گفت: تاریخ دفاع مقدس تاریخی است پر از حماسه های بزرگ و تصاویری از غیرت و اقتدار جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: پلیس  همواره به دنبال تحقق دو عنصر اقتدار و امانت داریست چرا که اعتقاد نیروی انتظامی بر این است که اقتدار نیروی انتظامی باید اقتدار مشروع و از سر باور مردمی باشد.

معصوم بیگی در ادامه نشست خبری خود که با حضور اصحاب رسانه صورت گرفت، اظهار کرد: به همین منظور روزشمار هفته نیرو انتظامی از ابتدای هفته یعنی روز جمعه با شعار پلیس جامعه ایمانی، ارزش های اسلامی، رافت و مهربانی آغاز خواهد شد، در این روز فرماندهان و دیگر پرسنل ناجا با حضور در نماز های جمعه در سراسر استان بیش از پیش به این فریضه اهتمام خواهند ورزید همچنین در این روز ویزیت رایگان بهداشت و درمان و مشاوره و مددکاری در نماز های جمعه را شاهدیم.

وی ادامه داد: از دیگر سو در روز جمعه راه اندازی اتوبوس نظم و دوستی که با همراهی کارشناسان به منظور پاسخگویی به آحاد مردم است را در دستور کار داریم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان توضیح داد: روز شنبه با شعار پلیس انضباط، اقتدار و امنیت پایدار با صبحگاه مشترک نیروهای مسلح به میزبانی نیروی انتظامی انجام خواهد شد، از دیگر برنامه این روز مانور اقتدار خواهد بود همچنین پارک آموزشی ترافیک نیز در این روز در سپاهانشهر افتتاح خواهد شد.

وی اذعان کرد: ملاقات مردمی فرماندهان با مردم از دیگر برنامه های هفته نیروی انتظامی است که به طور جدی در روزهای این هفته انجام می شود، از دیگر برنامه های روز شنبه قرائت پیام مهر  به منظور جامعه پذیری هر چه بهتر دانش آموزان به عنوان سرمایه های آینده است.

عضو شورا تامین استان تشریح کرد: یکشنبه با شعار پلیس حرفه ای گرایی، تخصص و کارآمدی با همایش تجلیل از نمونه های ترافیکی شروع خواهد شد همچنین بازدید دانش آموزان ازکلانتری ها و مقرهای عملیانی انجام خواهد شد از دیگر سو ورزش صبحگاهی کادر نیروی انتظامی در این روز صورت خواهد گرفت.

وی گفت: روز دوشنبه با شعار پلیس آموزش همگانی، مشارکت عمومی و پیشگیری اجتماعی همایش طلایه داران حوزه عفاف و حجاب به منظور ارتقا امنیت اخلاقی را در دست اقدام داریم همچنین از دیگر برنامه های این روز حضور کارشناسان انتظامی در مدارس خواهد بود، خدمات مضاعف در تمامی حوزه ها همچون وظیفه عمومی و گذرنامه در روز دوشنبه  در دیگر روزهای هفته نیرو انتظامی انجام خواهد شد.

این فرمانده ارشد ناجا ادامه داد: در روز سه شنبه که با شعار پلیس خدمتگزار؛ امانت داری و پاسخگویی شروع خواهد شد شاهد برگزاری همایش پلیس اصناف و همیاران پلیس خواهیم بود که نظر به اهمیت امنیت مردم پایه انجام خواهد شد، همچنین اهدا خون از سوی کادر نیرو انتظامی استان در سازمان انتقال خون از دیگر برنامه های این روز است.

وی اظهار کرد: افتتاح طرح تجمیع خطوط پلیس ۱۱۰ از دیگر برنامه های روز سه شنبه است؛ روز چهار شنبه تحت عنوان پلیس دانش بنیانی، پژوهش محوری و روزآمدی روزی خواهد بود که مهمترین برنامه های حوزه های مذکور برگزار خواهد شد همچنین در حوزه مهارت افزایی تمرین تیراندازی نیرو انتظامی انجام خواهد شد.

سردار معصوم بیگی در ادامه گفت: برگزاری نشست های علمی در سطح استان با موضوعات تخصصی در روز چهارشنبه صورت خواهد گرفت، روز پنجشنبه به عنوان آخرین روز با شعار پلیس حماسه حسینی، ولایت مداری، ایثار و شهادت انجام خواهد شد که با مراسم غبار روبی و عطر افشانی قبور شهدا در گلستان شهدا همراه است از دیگر سو در محل سی و سه پل اصفهان همایش پیاده روی خانواده های نیرو انتظامی و مردم انجام خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح عملکرد شش ماهه نیرو انتظامی استان اصفهان، اذعان کرد: در شش ماه گذشته نظر به تلاش های مجاهدانه نیرو انتظامی در سطح استان اقدامات مفیدی به منظور تامین امنیت استان انجام شده است که بخشی از دستاورد های آن شامل تشکیل ۲۱۳۴ پرونده قاچاق کالا و ارز می باشد.

فرمانده  انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: ۶۰ در صد پرونده های تشکیل شده در حوزه قاچاق شامل پرونده های با رقمی بالغ بر ۵ میلیارد ریال است که موید تمرکز پلیس بر پرونده های بزرگ می باشد همچنین شایان ذکر است در شش ماهه گذشته بیش از ۶۷۰ میلیارد ریال کالا قاچاق توسط نیرو انتظامی کشف شده است.

وی تشریح کرد: در حوزه مقابله با احتکار که کمک و همت مردم را می طلبد ۵۰ انبار کالا در سطح استان شناسایی شده است، تشکیل بانک اطلاعاتی از انبار های استان و محل های نگهداری کالا کلید خورده است که به طور شفاف ساز و کاری برای شناسایی انبار های غیر قانونی خواهد بود.

عضو شورای تامین استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توفیقات پلیس در حوزه سرقت اذعان کرد: در این حوزه تلاش های خوبی صورت گرفته است که شامل دستگیری ۹۵۰۰ سارق و انهدام ۸۱ باند فعال در این حوزه در غالب ۸ طرح مبارزه با سرقت می باشد، حدود هفتصد میلیارد ریال از اموال مسروقه از سارقین ستانده و به صاحبان اصلی بازگردانده شده است.

برخوردهایی با دلالان ارزی صورت گرفته است

وی درپاسخ سوالی درمورد برخورد بادلالان ارز در خیابان سپه افزود: نیروی انتظامی نیاز است به برخی بازارها قاعده مند تر ورودکند چون کار ناجا تولید آرامش است نه دامن زدن به بحران و التهاب ،البته برخوردهایی برهمین اساس شده است .

فرهنگ سازی ترافیکی بهترین راهکار برای کنترل وضعیت ترافیک

وی گفت: در حوزه پلیس راهور امسال تمرکز بر آموزش داشته ایم چرا که باور داریم که تنها آموزش میتواند فرهنگ سازی در این حوزه را محقق سازد به همین منظور تعداد زیادی از استفاده کنندگان موتور سیکلت ها را تحت آموزش قرار داده ایم همچنین اطلاعیه ها و کلیپ های تاثیر گذار از دیگر تلاش های نیرو انتظامی در این حوزه بوده است.

معصوم بیگی کفت: طرح خیابان سبز که از طرح های جدیدی است که در غالب این طرح در هر محله یک خیابان تعبیه می شود به شکلی که در خیابان مذکور نظارت مکانیزه کامل، محقق می شود که از زمره اهداف آن افزایش فرهنگ ترافیکی، کاهش آلودگی هوا، حمایت از محیط زیست و صرفه جویی در وقت خواهد بود، لازم به توضیح است این طرح در سه ماهه چهار سال اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: از دیگر طرح های جدید در اصفهان طرح سیم فا است که تمرکز آن بر حوزه فناوری اطلاعات می باشد همچنین نظر به طرح های حوزه راهور شاهد کاهش ۷ درصدی تلفات رانندگی در محدودی شهری خواهیم بود همچنین کاهش ۲ تا ۳ درصدی تلفات ناشی از تصادفات موتور سیکلت که سابق بر این بالغ بر ۱۵ درصد از میانگین کشوری بیشتر بود، از دستاورد های همکاری رسانه ها و نیروی انتظامی است با می بایست مورد تقدیر قرار گیرد.

فرمانده انتظامی استان توضیح داد: در حوزه مبارزه با مواد مخدر که به عنوان ابر آسیب شناسایی می شود که در شش ماهه گذشته بیش از ۱۹ تن از انواع مواد مخدر کشف شده است که افزایش ۴۷ درصدی را نشان می دهد، از این کشفیات ۷۶ درصد از نوع تریاک بوده است همچنین باید اذعان کنم در این حوزه بیش از ۱۲۰۰۰ معتاد متجاهر، قاچاقچی و توزیع کنند دستگیر شده اند که در غالب ۸۱ باند فعالیت مجرمانه داشته اند که متاسفانه ۲.۶ از این تعداد زن هستند.

وی توضیح داد: در حوزه فضای مجازی با افزایش ۱۱۰ درصدی جرم روبرو هستیم که از این مقدار شابع ترین جرم برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب ها است که صرفا در این نوع از فعالیت مجرمانه شاهد افزایش ۳۰۰ درصدی بوده ایم.

 

انتهای پیام /س

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد