تاریخ انتشار : سه شنبه 17 اسفند 1395 - 11:31
کد خبر : 4203

حقیقت امر به معروف زیر بار ظلم نرفتن است/ چرا در منبرها احکام گفته نمی‌شود

حقیقت امر به معروف زیر بار ظلم نرفتن است/ چرا در منبرها احکام گفته نمی‌شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، سلیمان مهدوی، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فارس امروز، ۱۷ اسفند در دیدار با طلاب و روحانیون مدرسه علمیه قوام به تشریح وظایف و رسالت ستاد امر به معروف و

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، سلیمان مهدوی، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فارس امروز، ۱۷ اسفند در دیدار با طلاب و روحانیون مدرسه علمیه قوام به تشریح وظایف و رسالت ستاد امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و گفت: امر به معروف و نهی از منکر محدود به چهار ناهنجاری اجتماعی نیست و حقیقت امر به معروف و نهی از منکر، زیر بار ظلم نرفتن است.

وی اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر از زمان رحلت پیامبر اکرم(ص) کنار گذاشته شد و عامل اصلی به وجود آمدن جریان سقیفه، کنار گذاشته شدن امر به معروف و نهی از منکر بود.

مهدوی با بیان اینکه در حال حاضر نیز نخبگان، اهل علم و خواص سکوت کرده‌اند و این سکوت نمودش از فتنه ۸۸ به بعد بیشتر نمایان شد، افزود: عدم پیروی از حق و سکوت در برابر باطل، باعث می­شود که جامعه دچار مشکل شود و اشرار حاکم شوند، اگر در شرایط کنونی هرکس به وظیفه خودش در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر عمل کند، قطعاً جامعه گلستان می‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) و شهید بهشتی و بسیاری از خواص جامعه به دنبال این بودند که وزارتخانه امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شود، گفت: این اندیشه محقق نشد و امروز حدود ۲۴ سال است که ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور تشکیل شده و ستاد استان فارس نیز از همان زمان مانند نهالی به ثمر نشست.

مهدوی افزود: در قانون اساسی، اصل هشتم را به موضوع امر به معروف و نهی از منکر اختصاص داده‌اند و از زمان نوشته شدن این قانون تا اوایل سال ۹۴ که قانون امر به معروف و نهی از منکر مصوب شد، هیچ قانونی از نظر حکومتی جز اصل هشتم قانون اساسی در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر وجود نداشت.

ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس گفت: با تصویب این قانون ستاد امر به معروف و نهی از منکر رسمیت پیدا کرد و با تشکیل این ستاد و عنایات و پیگیری­‌های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) این نهال به ثمر نشست که از نظر ساختاری زیر نظر هیچیک از قوا نیست و تقریباً مستقل است و به صورت فراقوایی عمل می‌کند.

مهدوی در تشریح ساختار ستاد امر به معروف و نهی از منکر افزود: ریاست ستاد امر به معروف و نهی از منکر به عهده یکی از ائمه جمعه موقت تهران است و این ستاد، چند معاون و یک شورای سیاستگذاری دارد که مصوبات آن برای سه قوه لازم‌الاجراست؛ در استان‌­ها نیز نماینده ولی فقیه و در شهرستان‌ها امام جمعه ریاست ستاد امر به معروف و نهی از منکر را بر عهده دارند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس گفت: در تمام دستگاه‌های اجرایی، نظامی، قضایی و حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها نیز باید شورای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شود.

مهدوی بیان کرد: مشکل جامعه ما در اینجا است که به امر به معروف و نهی از منکر به عنوان معروف نگاه نمی­کنیم. به‌عنوان مثال در حال حاضر عیب ما نماز نخواندن نیست، بلکه عیب ما دعوت نکردن یکدیگر به نماز خواندن است.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در مورد اعجاز منبر گفت: چرا در منبرها مسئله احکام گفته نمی‌شود، این کار جزو بزرگترین معروفات است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد