تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 آذر 1397 - 8:47
کد خبر : 47035

طلاق در استان کرمان کاهش یافت

طلاق در استان کرمان کاهش یافت

رضا طالبی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آمار ازدواج و طلاق طی سال گذشته در استان کرمان افزود: ۱۴ هزار و ۱۴۳ مورد واقعه ازدواج طی هفت ماهه نخست سال جاری در استان ثبت شده که در مقایسه با سال ۹۶ میزان ۱۴ درصد کاهش داشته است.وی

رضا طالبی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آمار ازدواج و طلاق طی سال گذشته در استان کرمان افزود: ۱۴ هزار و ۱۴۳ مورد واقعه ازدواج طی هفت ماهه نخست سال جاری در استان ثبت شده که در مقایسه با سال ۹۶ میزان ۱۴ درصد کاهش داشته است.
وی با اشاره به تشکیل سه هزار و ۳۹۳ پرونده مطالبه مهریه در هفت ماهه نخست سالجاری در واحدهای اجرای ثبت استان گفت: با اجرایی شدن قانون برنامه ششم توسعه کشور تمام پرونده‌ های مطالبه مهریه ابتدا در واحدهای اجرای اسناد رسمی مطرح و در صورتی که اموالی از بدهکاران شناسایی نشود پرونده به دادگستری ارجاع می شود .
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اشاره به اینکه وضع مالی نامناسب تنها دلیل طلاق نیست گفت: طی هفت ماهه نخست سالجاری در شهر کرمان یکهزار و ۵۰ طلاق ثبت شده و بسیاری از این طلاق ها متعلق به افرادی با بضاعت مالی مناسب بوده اند.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان آمارهای ثبت شده حاکی از آن است که در مدت یاد شده امسال در مقابل هر ۱۰۰ ازدواج، ۱۹ طلاق در سطح استان به ثبت رسیده است.
طالبی زاده یادآورشد: آمارهای پنج سال گذشته نیز نشان می دهد که قریب یک پنجم ازدواج های صورت گرفته به طلاق ختم می شوند.
وی تصریح کرد: باید خانواده ها و دستگاه های متولی امر با افزایش مهارت زندگی زناشویی و سواد همسرداری، آموزش تفاهم و تعامل در تمامی امور، زوج و زوجه را مسئولیت پذیر کنند تا بیش از پیش شاهد کاهش میزان طلاق باشیم.
۹۸۹۵/ ۵۰۵۴
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد