تاریخ انتشار : دوشنبه 26 شهریور 1397 - 8:21
کد خبر : 41922

۱۵پرونده احتکار به ارزش ۳۸.۲ میلیارد ریال در کرمان رسیدگی شد

۱۵پرونده احتکار به ارزش ۳۸.۲ میلیارد ریال در کرمان رسیدگی شد

ارسلان میری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه کاهش برخی از اقلام در بازار استان به دلیل احتکار برخی افراد سودجود بوده، افزود: ۲۳ پرونده تخلف اقتصادی احتکار مربوط به اقلامی از جمله لوازم خانگی، انواع سیستم های گرمایشی و سرمایشی، لاستیک، مواد غذایی و دارو به این

ارسلان میری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه کاهش برخی از اقلام در بازار استان به دلیل احتکار برخی افراد سودجود بوده، افزود: ۲۳ پرونده تخلف اقتصادی احتکار مربوط به اقلامی از جمله لوازم خانگی، انواع سیستم های گرمایشی و سرمایشی، لاستیک، مواد غذایی و دارو به این اداره کل وارد شده است.
وی ادامه داد: در پنج ماه گذشته امسال، پنج هزار و ۱۸۱ پرونده تخلف اقتصادی مربوط به کالا و خدمات در استان کرمان تشکیل شده که پنج هزار و ۸۶ پرونده با محکومیت ریالی بیش از ۴۵ میلیارد و ۸۲۹ میلیون ریال مختومه شده است.
میری افزود: در این مدت به یکهزار و یک مورد از مجموع یکهزار و هشت پرونده مربوط به تخلفات اقتصادی ویژه کالا و ارز نیز رسیدگی شده و افراد متخلف بیش از ۶۴ میلیارد ریال جریمه محکوم شدند.
وی عنوان کرد: با هدف برخورد با متخلفان اقتصادی بهداشت دارو، درمان و دامپزشکی نیز در پنج ماه امسال ۱۷۹ پرونده توسط مراجع اداره کل تعزیرات حکومتی استان کرمان با محکومیت ۲۷۴ میلیون و ۸۳۰ هزار ریال مختومه شده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان یادآور شد: این اداره کل علاوه بر رسیدگی، صدور و اجرای احکام تخلفات اقتصادی در زمینه کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز، بهداشت دارو، درمان و دامپزشکی، در بخش دولتی نیز می تواند ورود و تخلفات اقتصادی مربوط به آب، برق، گاز، تلفن و شهرداری ها را رسیدگی کند.
نوسانات قیمت دلار در چند ماهه اخیر باعث افزایش قیمت برخی کالاها و خدمات شده و در چنین شرایطی برخی افراد سودجو از طریق احتکار مایحتاج مردم به دنیال کسب سود بیشتر هستند.
۷۴۲۰/ ۵۰۵۴/
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد