تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 شهریور 1397 - 7:39
کد خبر : 41510

تحولات اساسی در تقویت مرزبانی کشور انجام می شود

تحولات اساسی در تقویت مرزبانی کشور انجام می شود

سردار قاسم رضایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در چابهار اظهار داشت: با همکاری دولت، سازمان برنامه و بودجه، مجلس شورای اسلامی، کمیسیون امنیت ملی، مرکز پژوهش های مجلس در برنامه پنج ساله ششم توسعه بزودی تحولات خوبی در مرزها را شاهد خواهیم بود.وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان با توجه

سردار قاسم رضایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در چابهار اظهار داشت: با همکاری دولت، سازمان برنامه و بودجه، مجلس شورای اسلامی، کمیسیون امنیت ملی، مرکز پژوهش های مجلس در برنامه پنج ساله ششم توسعه بزودی تحولات خوبی در مرزها را شاهد خواهیم بود.
وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان با توجه به گستردگی و پراکندگی و داشتن هزار و۵۰۰ کیلومتر مرز خاکی و دریایی از استان های اولویت دار از نظر تجهیزات، نیروی انسانی و امکانات برای تقویت در حوزه مرز است.
فرمانده مرزبانی کشور از همکاری سه قوه با مرزبانی قدردانی کرد و افزود: اقدامات بسیجی و جهادی را از سوی مرزبانان غیور در مرزها شاهد هستیم و پاسگاههای مرزی به خوبی در انجام وظایف خود عمل کرده اند.
وی بیان کرد: در بازدیدی که به همراه هیات عالی اطلاعاتی، عملیاتی و پشتیبانی فرماندهی مرزبانی از وضعیت مرزهای سیستان و بلوچستان با پاکستان داشتیم شاهد روحیه بالای نیروهای مرزبانی در حراست و پاسداری از مرزهای ایران اسلامی بودیم.
سردار رضایی اظهار داشت: فرماندهان و نیروهای مستقر در هنگ مرزی جکیگور شهرستان سرباز و نگور دشتیاری با تمام قوت و آمادگی و روحیه بالا بطور شبانه روز از مرزها حفاظت و حراست می کنند و در حال خدمت به نظام و ملت هستند.
وی با اشاره به بازدید از هنگ مرزی جکیگور، مرزهای خاکی چابهار و سرباز افزود: سنگرهای مرزی همانند دفاع مقدس هستند و با همدلی و روحیه بالا نیروهای مرزبانی در حال خدمت هستند.
فرمانده مرزبانی ناجا ادامه داد: اجازه نا امنی به مخلان امنیت، مزدوران و گروهک ها را نخواهیم داد و باید روابط حسنه با کشور پاکستان حفظ شود.
وی افزود: توان آمادگی و عملیاتی نیروها بالاست و در دریا و خشکی نیازمندی ها شناسایی و بزودی مشکلات پیش روی آنان مرتفع می شود.
سردار رضایی تصریح کرد: اقدامات خوبی در مقابله با قاچاق کالا و مواد مخدر در این منطقه انجام شده که نشان از کشف سه برابری کالای قاچاق دارد.
وی از همکاری خوب مردم و مسئولان محلی سیستان و بلوچستان با مرزبانی در تامین امنیت مرزها قدردانی کرد و افزود: باید با قاچاق کالا در دریا و خشکی به شدت مقابله شود.
فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به بازدیدهای خود از شناورهای توقیفی در چابهار گفت: باید سرعت شناورهای مرزبانی نسبت به سایر شناورها بیشتر باشد تا بتوانند به خوبی وظایف خود را انجام دهند.
وی بر توسعه روابط تجاری، اقتصادی و سیاسی با کشورهای همسایه، تقویت یگان‌ های دریایی و مرزی، تامین امنیت مرز دریایی در چابهار برای فعالیت های اقتصادی و سرمایه ‌گذاری تاکید کرد و افزود: چابهار برای سرمایه گذاری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
سردار رضایی با بیان اینکه اقدام خوب مهندسی، جاده سازی و ابنیه در مرزهای سیستان و بلوچستان انجام شده است، خاطرنشان کرد: هنوز با امکانات، فناوری و تجهیزات پیشرفته فاصله داریم و امیدواریم با هماهنگی و همکاری با مسئولان مشکلات را رفع کنیم.
فرمانده مرزبانی کشور گفت: چابهار با ۲ کشور عمان و پاکستان مرز دریایی دارد که پس از شناسایی مسائل و مشکلات هماهنگی های لازم انجام شده است و مسئولان ۲ منطقه باید ارتباط بیشتری برای تعامل و انجام کارها داشته باشند.
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا سردار رضایی فرمانده مرزبانی کشور روز سه شنبه به منظور بازدید از مرزهای جنوب سیستان و بلوچستان وارد کنارک شد.
سردار رضایی پس از بازدید از مرزهای خاکی سرباز و چابهار امروز /پنجشنبه/ با حضور در بندر شهید کلانتری چابهار با ناوچه ۶۰ فوتی دریابانی به گشت زنی در دریا پرداخت و از نزدیک با فعالیت های نیروهای دریابانی در مقابله با قاچاق کالا و مواد مخدر آشنا شد.
۳۰۴۳**۳۲۱۳
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد