تاریخ انتشار : یکشنبه 11 شهریور 1397 - 7:13
کد خبر : 40447

مخالفت با صدور مجوز همه سمن‌ها توسط وزارت کشور/ تخصصی عمل شود

مخالفت با صدور مجوز همه سمن‌ها توسط وزارت کشور/ تخصصی عمل شود

محمدعلی کوزه‌گر، رئیس مرکز مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌و‌گو با ایکنا؛ در واکنش به برنامه‌های معاونت مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور مبنی بر اینکه تمام مجوزهای مربوط به سازمان‌های مردم نهاد توسط وزارت کشور صادر و نظارت بر سمن‌های نیز توسط این وزارتخانه انجام شود، گفت: با این استدلالی که معاونت اجتماعی وزارت

محمدعلی کوزه‌گر، رئیس مرکز مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌و‌گو با ایکنا؛ در واکنش به برنامه‌های معاونت مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور مبنی بر اینکه تمام مجوزهای مربوط به سازمان‌های مردم نهاد توسط وزارت کشور صادر و نظارت بر سمن‌های نیز توسط این وزارتخانه انجام شود، گفت: با این استدلالی که معاونت اجتماعی وزارت کشور دارد می‌تواند همه بخش‌های کشور را زیر نظر گرفته و اداره کند چون همه چیز متعلق به کشور است و این وزارتخانه هم وزارت کشور است.

وی با انتقاد از اینکه هنوز یاد نگرفته‌ایم هر کسی کار تخصصی خود را انجام دهد، گفت: اگر قانونی در این مورد تصویب شود ما مکلف به تمکین هستیم و این کار را خواهیم کرد اما سازمان بهزیستی طی سال‌های بعد از انقلاب در حوزه کودکان، معلولان، آسیب‌دیدگان اجتماعی و … متخصص شده است و بهتر است این وزارتخانه اجازه دهد هر نهادی کار تخصصی خود را انجام دهد.

کوزه‌گر بر اهمیت نظارت بر عملکرد سازمان‌های مردم نهاد نیز تأکید و اضافه کرد: در صورتی که همه سازمان‌های مردم نهاد توسط وزارت کشور مجوز فعالیت دریافت کنند، وزارت کشور باید بر انبوه سمن‌ها با تنوع فعالیتی زیاد، نظارت کند و باید پاسخگوی حاکمیت، افکار عمومی، مجلس و … باشد. مسئله این نیست که مسئولیت‌های ما کاهش می‌یابد، موضوع این است که نظارت‌ها باید تخصصی باشد.

وی ادامه دارد: وزارت کشور بر اساس فعالیت سیاسی خود می‌تواند بر سازمان‌های مردم نهاد مرتبط با مسائل سیاسی و احزاب نظارت داشته باشد، اما بهتر است هر نهاد مجوزهای فعالیتی مربوط به حوزه کاری خود را صادر کند.

رئیس مرکز مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور از تصویب قوانین جدید در حوزه فعالیت‌های مختلف در وزارت کشور نیز انتقاد کرد و گفت: باید افرادی که با قوانین آشنایی بیشتری دارند اجازه ندهند چالش‌های بیشتری ایجاد شود.  

انتهای پیام

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد