تاریخ انتشار : یکشنبه 11 شهریور 1397 - 4:14
کد خبر : 40405

احتکارکنندگان کالا در استان زنجان به یک میلیارد و ۸۲۵ میلیون ریال جریمه محکوم شدند

احتکارکنندگان کالا در استان زنجان به یک میلیارد و ۸۲۵ میلیون ریال جریمه محکوم شدند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از زنجان٬ مرتضی ممیزی شامگاه امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان زنجان با اشاره به پرونده‌های وارد شده به تعزیرات حکومتی استان زنجان اظهار داشت: در بخش پرونده‌های مربوط به کالا و خدمات ۴۷۸ فقره به تعزیرات

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از زنجان٬ مرتضی ممیزی شامگاه امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان زنجان با اشاره به پرونده‌های وارد شده به تعزیرات حکومتی استان زنجان اظهار داشت: در بخش پرونده‌های مربوط به کالا و خدمات ۴۷۸ فقره به تعزیرات حکومتی استان وارد شده که ۴۶۶ فقره مورد رسیدگی قرار گرفته و میزان محکومیت این پرونده‌ها نیز ۲۶ میلیارد و ۴۱۴ میلیون و ۲۳۱ هزار ریال بوده است.

وی در ادامه با اشاره به پرونده٬های وارد شده در حوزه قاچاق کالا و ارز بیان کرد: در این بخش نیز ۴۷ فقره پرونده به تعزیرات حکومتی وارد شده که میزان محکومیت این تعداد پرونده‌ها نیز ۱۳ میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان تعداد پرونده‌های وارد شده در حوزه بهداشت به تعزیرات حکومتی را ۳۹ فقره عنوان کرد و افزود: از این تعداد به ۳۷ پرونده رسیدگی شده که میزان محکومیت آنها ۷۹ میلیون و ۱۰۰ ریال بوده است.

وی با بیان اینکه در مجموع ۳۶۷ پرونده به تعزیرات حکومتی استان وارد شده است افزود: ۵۵۰ پرونده وارد شده به تعزیرات حکومتی هم مختومه شده است.

ممیزی در ادامه با اشاره به جزئیات پرونده‌های مهم وارد شده به تعزیرات حکومتی استان زنجان افزود: دو پرونده مربوط به کارخانه سیمان بود که یکی در شهر قیدار و دیگری در شهرستان زنجان قرار داشت که پرونده شهرستان قیدار بنا به نظر کارشناسان صنعت و معدن و تجارت استان در مورد احتکار حکم برائت صادر شد ولی در مورد گرانفروشی ۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال میزان محکومیت گرانفروشی این واحد تولیدی بود که این پرونده به دلیل داشتن شاکی خصوصی در مرحله تجدید نظر قرار دارد.

وی میزان پرونده‌های وارد شده در مورد احتکار کالا را ۹ پرونده عنوان کرد و افزود: بیشتر کالاهای احتکار کشف شده مربوط به شهرستان ابهر بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با بیان اینکه در مورد این پرونده ها چهار مورد رای در تعزیرات حکومتی استان زنجان صادر شده است بیان کرد: احتکار لوازم خانگی در شهرستان ابهر به ارزش ۸۰۴ میلیون ریال بوده که علاوه بر الزام کالاهای کشف شده به عرضه در بازار میزان محکومیت این شخص نیز ۷۵۹ میلیون ریال بود.

وی در مورد احتکار روغن موتور در شهرستان ایجرود بیان کرد: ارزش این میزان کالای احتکار کشف شده ۷۴۰ میلیون ریال بود که ۵۸۸ میلیون ریال محکومیت این شخص بوده که مجازات احتکار کالا که ۷۰% ارزش ریالی کالای کشف شده است در مورد این پرونده اعمال شد.

ممیزی همچنین در ادامه با اشاره به کشف کالاهای احتکار کشف شده برنج و پودر شوینده در شهرستان خدابنده خاطر نشان کرد: ارزش کالاهای کشف شده ۳۸۳ میلیون ریال بوده که علاوه بر الزام به عرضه در شبکه مربوطه عاملان ۴۷۸ میلیون جریمه محکوم شدند.

وی به مجموع محکومیت کالاهای احتکار شده در سطح استان اشاره کرد و افزود: یک میلیارد و ۸۲۵ میلیون ریال محکومیت مربوط به حوزه احتکار کالا در سطح استان بود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با اشاره به اینکه ۱۵ پرونده در مورد ام دی اف به تعزیرات حکومتی استان زنجان وارد شده که ۸ مورد مختومه شد افزود: میزان جریمه محکومیت این پرونده ها نیز یک میلیارد و ۴۹۶ میلیون بوده است.

وی با اشاره به پرونده‌های گرانفروشی سیگار در سطح استان بیان کرد: ۱۱ پرونده در این مورد به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شده و میزان محکومیت این تعداد پرونده‌ها نیز ۶۳۰ میلیون ریال بود.

ممیزی در پایان با ارائه پیشنهاد در مورد عدم پلمپ انبار کالاهای احتکار شده گفت: باید کاری کنیم که کالاهای کشف شده به دست مردم برسد با دستور موقت کالاهای کشف شده در همان محل به فروش برسد که این کار بازتاب خوبی نیز در بازار خواهد داشت.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد