تاریخ انتشار : یکشنبه 11 شهریور 1397 - 4:14
کد خبر : 40403

علیلو: با اطمینان می‌گویم ایران‌خودرو در حال احتکار است/ قراردادها دوپهلو هستند

علیلو: با اطمینان می‌گویم ایران‌خودرو در حال احتکار است/ قراردادها دوپهلو هستند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از آناج: چند روز گذشته تصاویر انبوهی از خودروهای پارک شده در آذرشهر به تیتر نخست رسانه‌های محلی و  صداوسیمای استان تبدیل شد؛ تا جایی که خبر ۲۰.۳۰ هم به پشت پرده و کم و

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از آناج: چند روز گذشته تصاویر انبوهی از خودروهای پارک شده در آذرشهر به تیتر نخست رسانه‌های محلی و  صداوسیمای استان تبدیل شد؛ تا جایی که خبر ۲۰.۳۰ هم به پشت پرده و کم و کیف ماجرا پرداخت.

ماجرا از جایی آغاز شد که سرهنگ یداله رستمی رئیس پلیس شهرستان آذرشهر دراینباره اظهار داشت: با مراجعه به انبار خودرو آذرشهر، تعداد هشت هزار و ۸۴۵ دستگاه از انواع خودروی سمند احتکار شده کشف و انبار به دستور مقام قضایی پلمپ و به مراجع قضایی تحویل داده شد.

در پی انتشار این مطلب تحت عنوان احتکار خودرو، مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو گفت: دلیل ماندگاری تعدادی از خودروهای تولیدی در پارکینگ این شرکت، کسری برخی قطعات است که به محض تامین قطعه، خودروها تحویل مشتریان می شود.

در حالیکه مدیرعامل ایران خودرو احتکار بیش از هشت هزار خودروی سمند را تکذیب کرده و از نقص قطعات خبر می‌دهد، گزارش صدا و سیمای استان نشان داد عدم نصب رادیو و روکش تنها نقص این خودروها بوده است!

نماینده سابق شبستر: با اطمینان می‌گویم ایران خودرو در حال احتکار است

علی علیلو عضو سابق کمیسیون صنایع و معادن و نماینده سابق شبستر در رابطه با ادعای ایران‌خودرو مبنی این که تمامی خودروهای داخل پارکینگ به فروش رسیده‌اند و احتکاری صورت نگرفته، به خبرنگار آناج گفت: ادعای ایران‌خودرو در این خصوص هم درست است هم نادرست؛ اصولا قراردادهای ایران‌خودرو دوپهلو هستند به طوری که مثلا این خودروها همانطور که خودشان نیز مدعی هستند پیش‌فروش شده‌اند اما در قرارداد پیش‌فروش نوشته شده که قیمت نهایی در زمان تحویل ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: به عبارتی این خودروها را در زمان تحویل براساس قیمت روز حساب می‌کنند و از خریدار مبلغ اضافه شده به ارزش خودرو را دریافت می‌کنند، لذا احتکار کاملا صحت دارد و ادعای ایران‌خودرو واهی است.

نماینده سابق شبستر در مجلس شورای اسلامی قضیه‌ی ناقص بودن قطعات خودروهای داخل پارکینگ را بهانه‌ای برای ایران‌خودرو دانست و گفت: اگر هم اکنون یک بازرس به انبار ایران خودرو سری بزند ملاحظه خواهد کرد که بیش از حد نیاز در آنجا برای خودروها رادیو وجود دارد و یا دستگاه‌های نظارتی می‌توانند از شرکت‌های وارد کننده‌ی قطعات که با ایران‌خودرو قرارداد بسته بودند نظارت کرده و به دروغ بودن این قضیه پی ببرند.

وی افزود: بنده در رابطه با این قضیه اطمینان کامل دارم، زیرا با برخی از تامین کننده‌ها در ارتباط هستم و کاملا به این موضوع واقفم.

علیلو در پایان پشت پرده‌ی قضایای خودروسازی را منفعت طلبی و رسیدن به منافع شخصیِ مدیران این کارخانه اعلام کرد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد