تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 شهریور 1397 - 8:43
کد خبر : 40209

فرهنگ حجاب نباید دستاویز اهداف سیاسی باشد/ مشکل بد حجابی در جامعه ما بخاطر قانون حجاب نیست

فرهنگ حجاب نباید دستاویز اهداف سیاسی باشد/ مشکل بد حجابی در جامعه ما بخاطر قانون حجاب نیست

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو، قسمت هجدهم برنامه بدون توقف با حضور دکتر علی غلامی رئیس دانشکده حقوق به عنوان کارشناس، دیشب از شبکه سه سیما به روی آنتن رفت و علی غلامی در این برنامه در خصوص اهمیت مسئله حجاب

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو، قسمت هجدهم برنامه بدون توقف با حضور دکتر علی غلامی رئیس دانشکده حقوق به عنوان کارشناس، دیشب از شبکه سه سیما به روی آنتن رفت و علی غلامی در این برنامه در خصوص اهمیت مسئله حجاب در جامعه گفت: دولت‌های مختلف در جمهوری اسلامی با موضوع عفاف و حجاب در موضوعات فرهنگی بازی می‌کنند چراکه برخی تز‌ها مثلا در انتخابات برایشان برد دارد در صورتی که اگر ملی فکر بکینم مسئله مهمی مانند فرهنگ نباید دستاویز اهداف سیاسی شود. در صورتی که مثلا در مناظرات انتخابات سیاسی کمتر کسی حاضر است از آن چیز‌هایی که قانون و شرع تعیین کرده به صراحت دفاع بکنند و مدام از آن‌ها فرار می‌کنند.
غلامی با اشاره به امنیت اجتماعی خام‌ها در جامعه عنوان کرد: خانم‌ها در جا‌های مختلف حرف از نا امنی اجتماعی می‌زنند، اما سوال اینجاست که این نا امنی اجتماعی برای خانم‌ها چرا بوجود آمد؟ در سال ۶۰ تا ۶۵ و حتی ۷۰ تصور اینکه خانمی در کنار خیابان بایستد و ماشینی برای او بوق بزند غیر ممکن بود، اما امروز این اتفاق رخ می‌دهد، زیرا وقتی کسی در تعامل با جامعه جای دو چیز را عوض کند باید پای عواقب آن هم بایستد و آن دو چیز هم شان انسانی و شان جنسی است.
وی ادامه داد: یعنی اگر خانم‌ها از شان انسانی خود مایه بگذارند و آن را به نمایش بگذارند برخوردی که از جامعه می‌گیرند برخوردی مطابق با شان انسانی است، اما اگر شان جنسی خود را به نمایش بگذارند باید آماده دریافت عواقب آن باشند. اسلام و قانون حد حجاب را تعیین کرده، اما با نوع پوشش کاری ندارد و خانم‌ها به شرط رعایت حد حجاب می‌توانند هر لباسی را که می‌خواهند بپوشند.
رئیس دانشکده حقوق در ارتباط با اجباری نبودن حجاب در جامعه بیان کرد: مسئله پوشش در ایران با هیچ کشوری قابل مقایسه نیست. پوشش در هر کشوری پروسه دارد و از یک جایی شروع می‌شود و به یک جایی ختم می‌شود، اما در ایران یک پروژه است و از بیرون کاملا در حال الگو دهی و رصد است.
غلامی تاخیر در ازدواج را از عوامل بدحجابی در کشور دانست و گفت: تاثیر تاخیر در ازدواج و یا پاسخگویی به موقع به میل جنسی در بد حجابی و خود آرایی در جامعه موثر است. خانواده و جامعه در به تاخیر انداختن ازدواج باید در این مورد باید پاسخگو باشد.
وی خاطرنشان کرد: مشکل بد حجابی در جامعه ما بخاطر قانون حجاب نیست بلکه باید یک مجموعه‌ای از خدمات در این موضوع ارائه می‌شد که نشد و چیزی که ارائه شد ناموزون و زننده بود. این ناموزونی بخاطر عدم ارائه همه امکانات است و اگر همه خدمات ارائه می‌شد تا این حد زننده به نظر نمی‌رسید.
گفتنی است برنامه تلویزیونی «بدون توقف» با تهیه کنندگی و کارگردانی محمدرضا نجارزاده روز‌های زوج ساعت ۱۹:۲۰ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد