تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 شهریور 1397 - 5:07
کد خبر : 40105

عطش خرید خودرو در بازار زیاد است/ شریعتمداری قول داد بازار خودرو را سر و سامان می دهد/ شریعتمداری برای توضیح درباره قیمت خودرو به مجلس می آید

عطش خرید خودرو در بازار زیاد است/ شریعتمداری قول داد بازار خودرو را سر و سامان می دهد/ شریعتمداری برای توضیح درباره قیمت خودرو به مجلس می آید

فریدون احمدی، نائب رئیس کمیسیون صنایع در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص پیگیری های کمیسیون صنایع پیرامون واردات غیر قانونی خودرو و استیضاح شریعتمداری اظهار داشت: هنوز چیزی درباره استیضاح وزیر نشنیده ام اما ثبت سفارش های غیر قانونی خودرو در زمان آقای نعمت زاده انجام شده اما از

فریدون احمدی، نائب رئیس کمیسیون صنایع در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص پیگیری های کمیسیون صنایع پیرامون واردات غیر قانونی خودرو و استیضاح شریعتمداری اظهار داشت: هنوز چیزی درباره استیضاح وزیر نشنیده ام اما ثبت سفارش های غیر قانونی خودرو در زمان آقای نعمت زاده انجام شده اما از آقای شریعتمداری هم در این باره در کمیسیون سوال شد.

وی با بیان اینکه پرونده ثبت سفارشات غیر قانونی خودرو و رسیدگی به آن باز است عنوان کرد: موضوع ثبت سفارش های خودرو موضوع عجیبی بود که امیدواریم هرچه زودتر پرونده آن در قوه قضاییه به سرانجام برسد و با عاملان آن برخورد شود.

نائب رئیس کمیسیون صنایع در خصوص تفاوت فاحش قیمت خودرو از کارخانه تا بازار نیز اظهار داشت: مسائل حاشیه ای بازار خودرو زیاد شده است و ما هم شنیده ایم که قیمت پراید به ۴۰ میلیون رسیده است؛ متاسفانه خودروهای تولید داخل بیشترین افزایش قیمت را داشته اند.

احمدی در ادامه افزود: باید بپذیریم خودروسازها متناسب با نرخ جدید اندکی افزایش قیمت داشته باشند اما این میزان از اختلاف قیمت کارخانه و بازار غیر طبیعی و یک تنش روانی در بازار است؛ وظیفه سازمان حمایت است که با ورود به این موضوع قیمت میزان افزایش قیمت خودروهای داخلی را مشخص و نرخ خودرو اعلام شود.

وی با اشاره به اینکه اجازه افزایش قیمت چند درصدی در موضوع خودرو طبیعی است عنوان کرد: قیمت های حاشیه ای به خودروساز ربطی ندارد و نظام عرضه و تقاضا به هم ریخته است؛ تولید خودروسازان متوقف نشده اما تقاضا زیاد شده و همه مردم خود را به آب و آتش زده اند که خودرو بخرند.

نائب رئیس کمیسیون صنایع ضمن بیان اینکه عطش خرید خودرو در بازار زیاد است عنوان کرد: برخی از خودروسازان با مشکل قطعه مواجه شده اند و همه این موارد باعث شده که قیمت حاشیه ای زیاد شده است؛ افزایش قیمت خودرو تا حدی طبیعی بود اما این میزان از افزایش اصلا طبیعی نیست.

احمدی با بیان اینکه باید بپذیریم قیمت خودروی صفر که مردم تحویل می گیرند این نبوده و باید افزایش پیدا کند اظهار داشت: خودروسازان خودرویی را احتکار نکرده اند بلکه تعدادی از خودرو ها به علت کمبود قطعه قابلیت عرضه در بازار را ندارند و باید وزارت صنعت سریعتر این مشکل را حل کند.

وی در ادامه افزود: مساله نظارت بر قیمت خودرو و تأمین قطعات خودروسازان داخلی وظیفه وزارت صنعت، معدن و تجارت است؛ امکانات لازم برای تامین این قطعات در کشور وجود دارد و نباید فراموش کنیم که دو خودرو ساز اصلی در کشور ما تا حد زیادی تحت نظارت وزارت صنعت هستند.

نائب رئیس کمیسیون صنایع ضمن اشاره به جلسات قبلی مجلس با آقای شریعتمداری عنوان کرد: در جلساتی که با آقای شریعتمداری داشتیم او قول داد که بازار خودرو را سر و سامان می دهد اما احتمالاً هفته آینده باید به مجلس بیاید و در مورد گرانی های اخیر توضیح داده و صرف حضور در مجلس کافی نیست و باید بتوانند موانع خودروسازان را برطرف کنند.

احمدی عنوان کرد: اگر سازمان حمایت بپذیرد یک افزایش قیمت منطقی را داشته باشد و وزارت صنعت هم موارد تولید خودروسازان را برداشته و همچنین مدیریت تولید آنها را در دست بگیرد، مشکل عرضه و تقاضا حل شده و قیمت ها هم متعادل می شود.

وی در ادامه عنوان کرد: هنوز گزارشی از احتکار خودرو به ما نرسیده و اگر خودروهای داخلی احتکار شده اند باید وزارت صنعت، معدن و تجارت به این مساله رسیدگی کرده و این خودروها به بازار عرضه شود. شریعتمداری توضیحاتی در کمیسیون درباره برخی از تخلفات در این وزارت خانه داده است و ما منتظر نتیجه بررسی های قوه قضاییه هستیم.

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد