تاریخ انتشار : یکشنبه 4 شهریور 1397 - 21:00
کد خبر : 39889

استانداردسازی بستر تقویت اعتماد به کالای ایرانی است

استانداردسازی بستر تقویت اعتماد به کالای ایرانی است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا،‌ مرتضی رهنما شامگاه یکشنبه در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای دولت در استان فارس با عنوان ‘جشنواره خدمت’ در شیراز در جمع خبرنگاران، بسیاری از مشکلات در واحد‌های تولیدی را عدم رعایت استاندارد‌ها دانست.وی اظهار داشت: نهادینه کردن استاندارد کالاهایی که

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا،‌ مرتضی رهنما شامگاه یکشنبه در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای دولت در استان فارس با عنوان ‘جشنواره خدمت’ در شیراز در جمع خبرنگاران، بسیاری از مشکلات در واحد‌های تولیدی را عدم رعایت استاندارد‌ها دانست.
وی اظهار داشت: نهادینه کردن استاندارد کالاهایی که با سلامت و ایمنی مردم ارتباط دارد، درحال تعریف است و در حال حاضر همه واحد‌های تولیدی در این دسته دارای علامت استاندارد هستند؛ به‌خصوص در حوزه صنعت غذایی که کیفیت این محصولات در استان فارس از متوسط کشوری بالاتر است و برندهای برتر کشوری و منطقه‌ای به آن‌ها اختصاص دارد.
مدیر کل استاندارد فارس اعلام کرد: در سه سال اخیر ۱۲۴ مجوز در زمینه سرمایه‌گذاری اعطا شده است که با استفاده از ظرفیت خالی کارخانجات اشتغال ایجاد کرده‌اند و برندهای جدیدی را ارائه کرده‌اند.
وی استفاده ازظرفیت مراکز دانشگاهی در استانداردسازی و اصلاح و علمی کردن و ارتقای آن‌ها را از مهم‌ترین فعالیت‌های این سازمان خواند و افزود: در حال حاضر ۷۵ کارشناس و استاد دانشگاه خارج از مجموعه استاندارد به عنوان کارشناس درزمینه تدوین استانداردها فعالیت می‌کنند.
رهنما با اشاره به اینکه هشت مورد استاندارد جدید در استان فارس به کشور معرفی شده است، افزود: آخرین نمونه این استاندارد‌ها مربوط به تولید سوسیس و کالباس گیاهی است که در شرف برگزاری کمیته ملی است.
وی بیان کرد: استاندارد فالوده برای اولین بار در شیراز تدوین شده است و به عنوان استاندارد ملی شماره گرفته است.
مدیرکل استاندارد فارس راه‌اندازی میز خدمت استاندارد را در هفته دولت یکی از اقدامات مهم این اداره کل درراستای تکریم ارباب رجوع خواند و تصریح کرد: اداره استاندارد یکی از اداراتی است که سند‌های تعهدآور صادر می‌کند و این اسناد هم‌اکنون به صورت الکترونیک در میز خدمت استاندارد موجود شده است.
وی افزود: در همین زمینه سایت اداره کل استاندارد فارس به گونه ای بارگذاری شده که ارباب رجوع کمترین نیاز مراجعه به اداره کل را داشته باشد؛ همچنین تمامی مدارک مورد نیاز و فرم‌های خام مورد نیاز روی میز خدمت بارگذاری شده است و شماره تلفن همه مسئولان و جانشینان آن‌ها در این اداره کل برای تکریم ارباب رجوع و نیز مدت زمان پاسخگویی و امکان شکایت نیز موجود است.
رهنما با بیان اینکه مردم می‌توانند با ارسال کد ده رقمی استاندارد به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ بلافاصله اصالت کالا را مشخص کنند، گفت: جعل علامت استاندارد صورت می‌گیرد و یکی از بهترین راه‌ها همین استفاده از سامانه پیامکی است.
وی خرید از مراکز معتبر عرضه را نیز یکی از راهکار‌های مهم برای جلوگیری از زیان‌دیدگی مشتریان عنوان کرد و گفت: بیشتر تخلفات در زمینه ارائه محصولات غیر استاندارد در کنار جاده‌ها صورت می‌گیرد؛ بنابراین مردم نباید از برندهای ناآشنا خریداری کنند.
دستاوردهای دولت تدبیر و امید در استان فارس در نمایشگاهی با عنوان جشنواره خدمت در محل بلوار چمران شیراز در معرض دید مردم قرار گرفته است.
در غرفه های این نمایشگاه که شامگاه شنبه سوم شهریورماه آغاز به کار کرد، عملکرد دولت در ابعاد عمرانی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان فارس در معرض دید مردم قرار گرفته است.
در این غرفه ها، مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی به صورت مستقیم عملکرد دولت را در قالب فیلم، تیزر، کلیپ، بروشور کتابچه و … معرفی می کنند.
این نمایشگاه که به مناسبت هفته دولت برپا شده است، هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۲ و تا روز چهارشنبه هشتم شهریورماه پذیرای بازدیدکنندگان است.
دوم تا هشتم شهریورماه هر سال به نام هفته دولت نامگذاری شده است. در این هفته ضمن تبیین خدمات دولت و بهره برداری از طرح های مختلف، یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر که هشتم شهریورماه ۱۳۶۰ در انفجار دفتر نخست وزیری به دست منافقین به شهادت رسیدند، گرامی داشته می شود.
۷۳۷۵/ ۲۰۲۷
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد