تاریخ انتشار : جمعه 2 شهریور 1397 - 12:24
کد خبر : 39681

کلید حل مشکالت اقتصادی تقویت تولید داخلی است/ دولتمردان از شهیدان رجایی و باهنر الگو بگیرند

کلید حل مشکالت اقتصادی تقویت تولید داخلی است/ دولتمردان از شهیدان رجایی و باهنر الگو بگیرند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، ائمه جمعه سراسر استان یزد در خطبه های نماز جمعه شهرهای مختلف، خواستار اصلاح وضعیت اقتصادی از سوی دولت شدند و همچنین اقدامات و تحرکات اخیر امریکا را محکوم کردند. امام

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، ائمه جمعه سراسر استان یزد در خطبه های نماز جمعه شهرهای مختلف، خواستار اصلاح وضعیت اقتصادی از سوی دولت شدند و همچنین اقدامات و تحرکات اخیر امریکا را محکوم کردند.

امام جمعه یزد: کلید حل مشکالت اقتصادی تقویت تولید داخلی است/ لزوم برخورد جدی و قاطع با احتکارکنندگان

آیت‌الله محمدرضا ناصری‌یزدی در خطبه‌های این هفته نماز‌جمعه یزد ‌ با بیان اینکه متاسفانه برخی افراد به‌جای اینکه به فکر دیگر افراد جامعه باشند اقدام به احتکار می‌کنند، افزود: انسان در زمان بحران باید داشته‌هایش را با دیگر برادران و خواهرانش تقسیم کند، زمانی که وضعیت جامعه با مشکل مواجه می‌شود  برخی هم پول‌هایشان را در این عرصه حساس به خارج از کشور می‌برند و در آنجا سرمایه‌گذاری می‌کنند که شایسته نیست.

وی با تاکید براینکه امروز باید برای تولید و تقویت اقتصاد داخلی کشور قدم برداریم، بیان کرد: باید زمینه‌ای را فراهم کنیم که مشکلات جامعه برطرف شود، چرا عده‌ای از افراد جامعه کالاها را احتکار می‌کنند و نمی‌گذارند دیگر افراد به آن دسترسی داشته باشند.

ناصری به حادثه‌های ایجاد شده برای اردوهای ورزشی یزد اشاره کرد و گفت: این که جدای از تشکیلات دولت و ورزش برخی آموزشگاه‌ها اقدام به اردو بردن دانش‌آموزان می‌کنند که به این وسیله پول و ارز مسافرتی دریافت کنند را باید به صورت جدی متوقف کرد.

وی از مسئولان خواست نظارت بیشتری در این زمینه‌ها داشته باشند گفت: چرا آموزشگاه‌ها باید به صورت قارچ گونه اقدام به برگزاری اردوهایی کنند که تنها برای آنها درآمدزایی به دنبال داشته باشد و جوانان ما را در کشور‌های دیگر به حال خود رها کنند و همانند دو نوجوان عزیزمان در گرجستان غرق شوند.

ناصری با بیان اینکه خداوند متعال مومنین را به پیروی از صادقین سفارش و تاکید کرده، خاطرنشان کرد: از تفسیر آیات و روایات متوجه می‌شویم که صادقین نبی مکرم اسلام و معصومین(ع) هستند و در زمان غیبت، نائبان برحق امام زمان(عج) هستند.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع که در زمان غیبت ما از چه کسی باید پیروی و حرف شنوی داشته باشیم بسیار مهم است و باید به خوبی صادقین را شناخته و از آنها پیروی کنیم و آیه "کونو مع الصادقین" به صورت کامل راه را به ما نشان می‌دهد تا در ایمان و مسیر حق پایدار و ثابت قدم بمانیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال منحرف کردن مردم ایران از مسیر حق و ایجاد تفرقه بین آنها است خاطرنشان کرد: عمل به این آیه قرآن تمام نقشه‌های دشمن در این زمینه را به صورت کامل نقش برآب می‌کند.

 

امام جمعه تفت: که دشمنان دست از هیچ تلاشی برای نابودی ایران اسلامی بر نمی‌دارد

حجت السلام ابوالقاسم غفوری، امام جمعه شهرستان تفت در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با بیان اینکه ملت ایران باید دوستان و دشمنان خود را بهتر بشناسند گفت: ما باید با دشمنانمان گاهی اوقات مشورت داشته باشیم چرا که آن‌ها را بهتر بشناسیم و به عمق کینه آن‌ها بیشتر پی ببریم.

امام جمعه شهرستان تفت با اشاره به هفته دولت و گرامی داشتن یاد و خاطره شهیدباهنر و رجایی تصریح کرد: اکنون که دشمن دست از تلاش برای نابودی ما بر نمی‌دارد باید دولت مردان ما بیش از پیش فعالیت کنند و رضایت مردم را جلب و مشکلاتشان را رفع کنند تا بتوانند دربرابر مشکلات اقتصادی و اشتغال جوانان چاره‌ای بیندیشند.

حجت السلام ابوالقاسم غفوری ادامه داد: دشمنان ما با همه امکانات دست به دست هم داده اند و با افزایش تحریم‌ها و مشکلات بیشتر، نظام جمهوری اسلامی را از صحنه خارج کنند.

وی افزود: با ۴۰ ساله شدن جمهوری اسلامی دشمنان خارجی و داخلی تاب و تحمل ندارند و می خواهند هر طور که شده مردم را از کرده خود پشیمان کنند.

امام جمعه تفت به ایجاد جنگ روانی در کنار جنگ اقتصادی اشاره کرد و گفت: دشمنانمان یقین دارند که نمی توانند از طریق جنگ نظامی به ما آسیب بزنند به همین دلیل با شروع جنگ اقتصادی جنگ روانی را به همراهش آورده اند تا با تشویش اذهان مردم آرامش را از آن‌ها بگیرند.

حجت السلام غفوری با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب برای رسیدن به قله کوه افزود: ما در حال بالا رفتن و رسیدن به قله پیروزی هستیم وقتی کسی می خواهد از پایین کوه به بالاترین نقطه برسد باید تمام فراز و نشیب‌ها، سختی‌ها، افتادن ها، تشنگی و تغییر دما را در نظر بگیرد و با طبیعی بودن آن‌ها کنار بیاید چرا که در صورتی به قله اقتدار و پیروزی خواهیم رسید که دولت مردان، مردم، فرهیختگان و مسئولان نظامی با وجود اختلاف سلیقه بایکدیگر بسیج شوند.

 

خطیب جمعه میبد: دولتمردان از شهیدان رجایی و باهنر الگو بگیرند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود کارگر در جمع نمازگزاران جمعه این هفته میبد با تبریک پیشاپیش عید غدیرخم بیان کرد: باید عید غدیر را گرامی بداریم و جشن‌های مناسب این روز بزرگ برگزار شود؛ اما طبق فرمایش امام خمینی(ره) باید یاد بگیریم فلسفه غدیر چیست و چگونه از امام علی(ع) تبعیت کنیم.

وی در این زمینه افزود: عید غدیر مربوط به آن زمان نیست و غدیر را باید در همه اعصار پیدا کرد. روش غدیر باید روش همه سردمداران باشد.

خطیب جمعه میبد با بیان این که در حکومت مولای متقیان اگر کسی رانت‌خواری می‌کرد و به بیت‌المال دست‌اندازی می‌کرد، با او برخورد سریع می‌شد، تصریح کرد: غدیر یک الگو است و حکومتی است که پیامبر از ناحیه خدا بر مردم معرفی شد، غدیر حکومت امامت است و  آن کسی را که پیامبر معرفی کرد در زهد و تقوا و ساده‌زیستی سرآمد همه مردم زمانه‌اش بود.

کارگر با ذکر این مطلب که اشرافی‌گری در حکومت امام علی جایی نداشت، خاطرنشان کرد: طی سالهای پس از انقلاب در بخش نظامی از فرامین رهبری تبعیت شد و دشمن در این زمینه می‌داند حریف ملت ایران نیست. اما توصیه‌های رهبری در مسایل اقتصادی تبعیت نشد و فشار اقتصادی امروز بر ملت به خاطر بی‌تدبیری برخی مسوولان بوده است. البته همه دولت‌ها خدماتی کرده‌اند اما در بخش‌هایی نیز کم گذاشته‌اند.

وی اظهار داشت: مردم ما مردم خوبی هستند و از دشمن نیز هیچ نگرانی ندارند، دشمنان در صحنه‌های مختلف از ملت ایران شکست خورده‌اند.‌ ما در جنگ فهمیدیم باید از جهات نظامی و اقتصادی قوی باشیم.

خطیب جمعه میبد افزود: ما الان از لحاظ درآمد کشور کمتر از سال‌های قبل نیستیم و منابع انسانی جوان داریم. باید نقدینگی‌ها به سمت تولید و کشاورزی هدایت شود. باید کابینه با تیم اقتصادی قوی ترمیم شود و قوه قضاییه نیز با فساد برخورد کند. باید کسانی که بیت‌المال را حراج کردند جواب پس بدهند.

کارگر در پایان با اشاره به سالروز شهادت دولتمردان رجایی و باهنر و فرارسیدن هفته دولت ادامه داد: دولتمردان باید از شهیدان رجایی و باهنر الگویی موفق برای مردم‌داری، ولایتمداری و خدمت انتخاب کنند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد