تاریخ انتشار : دوشنبه 29 مرداد 1397 - 17:41
کد خبر : 39410

کشف هزاران تن کالای احتکاری در کشور

کشف هزاران تن کالای احتکاری در کشور

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: ماموران انتظامی در۱۰ روز گذشته سه هزار و ۱۶۲ تن و ۳۰۰ کیلوگرم مواد غذایی احتکار شده به ارزش ۸۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در این استان کشف کردند. سرتیپ محمد قنبری افزود: همچنین در این مدت ۳۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در سیستان و بلوچستان کشف شده

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: ماموران انتظامی در۱۰ روز گذشته سه هزار و ۱۶۲ تن و ۳۰۰ کیلوگرم مواد غذایی احتکار شده به ارزش ۸۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در این استان کشف کردند.
سرتیپ محمد قنبری افزود: همچنین در این مدت ۳۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در سیستان و بلوچستان کشف شده است.
وی کشف ۴۰ میلیارد ریال لوازم خانگی احتکار شده و سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال انواع کالای قاچاق را از دیگر نتایج طرح‌های پلیس سیستان و بلوچستان در مبارزه با احتکار و قاچاق در این استان ذکر کرد.
همچنین فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف هزار و ۵۰۰ تن برنج و ۳۰۰ تن عدس خارجی احتکار شده به ارزش ۱۴۵ میلیارد ریال در عملیات مأموران پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی‌شهر خبر داد.
سرتیپ مهدی معصوم بیگی اضافه کرد: ارزش این محموله بزرگ کالای احتکاری از سوی کارشناسان مربوطه ۱۴۵ میلیارد ریال برآورد شده است.
وی با ‌اشاره به پلمب انبار مذکور با حکم مقام قضائی، عنوان کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.
همچنین سربازان گمنام سازمان اطلاعات سپاه یزد در ادامه اقدامات خود در مبارزه با احتکار کالا یک انبار لوازم خانگی را کشف کردند.
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از تسنیم از یزد، در این انبار سه میلیارد تومان انواع لوازم خانگی کشف شد و این انبار به دلیل عدم کسب مجوز و عدم ثبت موجودی خود در سامانه صنعت، معدن و تجارت پلمب شد.
در روزهای پیش هم سازمان اطلاعات سپاه استان یزد موفق به کشف ۳۸۰۰ تن کالای احتکاری در استان یزد شدند.
فرمانده انتظامی استان البرز هم از کشف و توقیف ۱۱ دستگاه کانتینر حامل کالای قاچاق در کرج خبر داد.
سرتیپ عباسعلی محمدیان اظهار داشت: در پی دریافت گزارش‌هایی مبنی بر ورود یک محموله چیلر گازی به استان البرز و احتمال قاچاق بودن کالاهای وارداتی، پیگیری موضوع بلافاصله در دستور کار ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی این استان قرار گرفت.
وی افزود: ماموران به محل ترخیص کالا در جاده ماهدشت –صفادشت، اعزام و موفق به توقف ۱۱ دستگاه کانتینر در محدوده ماهدشت شدند.
این مقام انتظامی ادامه داد: تریلرهای مذکور جهت بررسی به محوطه‌ای در اطراف مهرشهر کرج منتقل و مشخص شد که ۴۵ دستگاه چیلر گازی و یک محموله تجهیزات فن کوئل فاقد بارنامه و اسناد گمرکی معتبر است که به صورت قاچاق وارد استان البرز شده است.
 محمدیان با بیان اینکه ارزش کالاهای کشف شده ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و ۱۱ دستگاه کانتینر حمل کالاهای قاچاق نیز توقیف شد.
مدیرکل تعزیرات استان قم نیزاز کشف یک محموله ۳۰۰ تنی کاغذ گلاسه و چاپ که در انبار چاپخانه‌ای در استان قم اختفا شده بود، خبر داد.
مهدی ریاضی اظهار داشت: ارزش ریالی این محموله کشف‌شده ۳۲ میلیارد ریال بوده است.
وی افزود: کاغذهای گلاسه کشف‌شده جزو یکی از شش پرونده کشف‌شده در استان بوده که ارزش ریالی این شش پرونده چهار میلیارد تومان می‌شود، ارزش ریالی پنج پرونده دیگر کشف‌شده سه میلیارد تومان بوده که با احتساب ارزش ریالی محموله ۸۰۰ تنی کاغذ گلاسه که کشف‌شده، مجموعاً ارزش ریالی پرونده‌های کشف شده  چهار میلیارد ریال است.
ریاضی تصریح کرد: صاحب چاپخانه اطلاعی از عدم ثبت این محموله در سامانه سازمان تجارت نداشت، محموله متعلق به یکی از دلالان کاغذ در تهران بوده که به دنبال تعیین نرخ کاغذ از سوی وزارت ارشاد و تعلل سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده در اعلام آن از تهران به قم منتقل‌شده
 است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد