تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 مرداد 1397 - 7:58
کد خبر : 38548

خبرنگاران مردم را به استفاده از کالای ایرانی تشویق کنند

خبرنگاران مردم را به استفاده از کالای ایرانی تشویق کنند

محمود سیجانی روز چهارشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قم به مناسبت روز خبرنگار در گفت و گو با خبرنگاران این رسانه، بیان کرد: خبرنگاران رسالتی مهم در بیان توانمندی های اقتصادی کشور دارند و می توانند با حمایت رسانه ای از تولیدکنندگان داخلی، چرخه صنعت ملی را بیش از پیش به حرکت

محمود سیجانی روز چهارشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قم به مناسبت روز خبرنگار در گفت و گو با خبرنگاران این رسانه، بیان کرد: خبرنگاران رسالتی مهم در بیان توانمندی های اقتصادی کشور دارند و می توانند با حمایت رسانه ای از تولیدکنندگان داخلی، چرخه صنعت ملی را بیش از پیش به حرکت درآورند.
وی افزود: امروز با وجود تهدید اقتصادی دشمنان، صنعت کشور از قابلیت های مطلوبی برای مقابله با این فشارها برخوردار است که رسانه ای شدن این توانمندی ها توسط خبرنگاران روحیه امید را در دل مردم زنده می کند.
وی ادامه داد: تحریم اقتصادی در کنار مشکلاتی که ایجاد می کند، فرصت خوبی برای تولیدکنندگان کالاهای داخلی است تا از موقعیت ایجاد شده برای پاسخ گویی به نیازهای مردم و تصاحب بازار داخلی استفاده کنند.
سیجانی همچنین به جایگاه مهم خبرنگاران در ارتقای وضعیت صنعت کشور اشاره کرد و افزود: خبرنگاران می توانند همچون ناظرانی آگاه و دلسوز، با ارائه نقد های منصفانه، صنعتگران را با نقاط ضعف خود آشنا کنند و از این طریق موجب پویایی هرچه بیشتر این حوزه تاثیرگذار اقتصادی شوند.
وی بیان کرد: انگیزه بخشی به متولیان حوزه صنعت با تهیه گزارش های خبری از توانمندی های تولیدکنندگان داخلی، فعالیت مهم دیگری است که خبرنگاران با انجام آن، زمینه تحرک بیشتر اقتصادی کشور را فراهم می کنند.
وی ادامه داد: با اجرای سیاست های اقتصادی دولت و همراهی مردم، از وضعیت اقتصادی پیش آمده به سلامت عبور خواهیم کرد و در این راستا خبرنگاران با نمایش توانمندی های کشور و تلاش برای دل گرم کردن قشرهای مختلف جامعه، وظیفه مهمی برعهده دارند.
۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۲۵۶ واحد مربوط به صنایع کوچک، ۷۵ واحد مربوط به صنایع متوسط و ۶۳ واحد مربوط به صنایع بزرگ است؛ همچنین بیش از ۵۳ هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می کنند.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه (ع) – قنوات – و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.
همچنین در این استان ۲۵ نوع ماده معدنی قابل استخراج وجود دارد که برخی از آن ها همچون لیتیوم، طلا و منگنز جزو عناصر راهبردی و مهم معدنی محسوب می شود.
فعالیت ۴۰ هزار واحد صنفی تولیدی و توزیعی در قالب ۴۰ اتحادیه از دیگر بخش های تحت نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم است.
۳ درصد رسانه های دارای مجوز کشور متعلق به استان قم است، به گونه ای که از هشت هزار و ۶۲۹ مجوز صادر شده ، ۲۶۰ مجوز مربوط به قم است. از ۴۲ خبرگزاری کشور، بیش از ۱۵ خبرگزاری در قم دارای نمایندگی است، ضمن این که از ۱۷۲ روزنامه دارای مجوز برای توزیع سراسری، حدود ۱۰ روزنامه سراسری در قم دارای دفتر نمایندگی می باشد.
هفدهم مرداد ماه سال ۱۳۷۷، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، به همراه هشت تن از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید. به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد.
۷۴۰۵/ ۱۱۷۵
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد