تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 مرداد 1397 - 12:55
کد خبر : 37588

نشست مردم پرسشگر و مسئولان پاسخگو برگزار شد

نشست مردم پرسشگر و مسئولان پاسخگو برگزار شد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ دومین نشست مردم پرسشگر و مسئولان پاسخگو صبح امروز به همت بسیج رسانه استان بوشهر در بوشهر برگزار شد. مصطفی گراشی رئیس اتاق اصناف بوشهر در ابتدای نشست گفت: این نشست

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ دومین نشست مردم پرسشگر و مسئولان پاسخگو صبح امروز به همت بسیج رسانه استان بوشهر در بوشهر برگزار شد.

مصطفی گراشی رئیس اتاق اصناف بوشهر در ابتدای نشست گفت: این نشست های فرصت مناسبی برای ارتباط نزدیک مردم در این شرایط خاص است تا از این طریق سوال های خود را درباره اصناف و کسبه مطرح کنند.  

سرپرست خبرگزاری تسنیم در این نشست گفت: از مسئولان سوال دارم تاکنون برای حل مشکلات واحدهای تولیدی نیمه فعال تاکنون چه اقداماتی انجام شده است؟ چرا قیمت های یک کالا در سطح شهر متفاوت است و گاهی این تفاوت قیمت به عنوان نمونه برای تخم مرغ قابل توجه است؟ چرا معادن شن و ماسه در استان بوشهر راکد است و برای فعال شدن آنها چه برنامه هایی دارید؟ برای مبارزه با کالای قاچاق به ویژه خودروهای خارجی چه اقداماتی انجام شده است؟

حسینی مدیرکل صنعت،معدن و تجارت استان بوشهر در پاسخ به سوال ها گفت: بر اساس طرحی که در حال اجرا است واحدهایی که با مشکل نقدینگی روبرو هستند در سامانه ای که مشخص شده است ثبت نام می کنند و بعد از بررسی تسهیلات به واحدهای متقاضی در سال های ۹۵ و ۹۶ داده شده است و در سال جاری هم این طرح در حال اجرا است. بر اساس تفاهم نامه ای که میان اداره کل صنعت، معدن و تجارت با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانداری بخشی از یارانه بخش صنعت به واحدهای استان بوشهر پرداخت می شود.

وی گفت: بخشی از رکود معادن شن و ماسه در استان بوشهر به کاهش ساخت و ساز مسکن باز می گردد و چون معادن استان بوشهر اغلب طبقه یک هستند و مصارف ساختمانی دارند که بخشی از آن ها فعال هستند و بخشی دیگر از طریق فراهم کردن زیرساخت های لازم برای صادرات فعال شده اند.

حسینی ادامه داد: در بحث خودروهای قاچاق موضوع در سطح کلان در حال پیگیری است و درباره بیش از ۶۰۰۰ خودرویی که ثبت سفارش آن دچار مشکل بود و تخلفاتی رخ داده است عوامل متخلق در داخل دولت و خارج از آن شناسایی و دستگیر شده اند و در مراجع قضایی در حال پیگیری است. درباره پرونده خودروهایی ترخیض شده از بوشهر نیز باید گفته شود ثبت سفارش خودرو به صورت متمرکز در تهران انجام می شود و با استعلام هایی که انجام شد قاچاق بودن برخی از خودروها محرز شده است و در حال پیگیری است و برخی دیگر نیز بدون مشکل بوده اند که ترخیص شده اند.

مدیرکل صنعت،معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در خصوص تفاوت قیمت های اجناس هم بازرسی های مشترکی با مراجه مسئول انجام شده است و قیمت ها اختلاف زیادی ندارند و بیشترین تخلفات شناسایی شده در موضوع موضوع میوه و تره بار بوده که حکم آنها توسط اداره تعزیرات صادر شده است.

رئیس اتاق اصناف بوشهر درباره سوال های خبرگزاری تسنیم گفت: در مورد تخم مرغ باید گفت استان بوشهر واحد مرغداری دارد اما واحد مرغ های تخم گذار ندارد و تخم مرغ مورد نیاز استان از استان های مختلف و واحدهای تولید گوناگون تامین می شود و این تفاوت قیمت خرید و هزینه حمل متفاوت در قیمت تخم مرغ تاثیر گذاشته است.

وی گفت: در خصوص اقلامی مانند سیب زمینی، پیاز و… که مورد نیاز مردم است تنوع زیادی در جنس و کیفیت وجود دارد و تشخیص آن نیاز به تخصص دارد و می پذیریم تفاوت قیمت وجود دارد اما دلیل آن نوع و کیفیت کالا است.

گراشی گفت: امروز ۸۵۰۰ واحد صنفی در استان بوشهر وجود دارد و بازرسان ما هم محدود هستند و امکان بازرسی روزانه وجود ندارد و مردم می توانند تمامی موارد خود را راه های ارتباطی خود را مطرح کنند و رسیدگی می شود و در صورت هرگونه تخلف طبق قانون اقدام می گردد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان بوشهر در ادامه نشست گفت: در خصوص خودروی قاچاق در استان بوشهر امسال و سال گذشته ۳ پرونده تشکیل و بررسی شده است و متهمین به پرداخت جزای نقدی محکوم شده اند.

افضل نیا گفت:سامانه ۱۲۴ و ۱۳۵ برای رسیدگی به شکایات و تخلفات وجود دارد و گشت های مشترک بازرسی با مشارکت اداره کل صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف در حال فعالیت است و مواردی که از طریق سامانه مردمی اعلام می شود در گشت های مشترک به صورت خاص پیگیری می شوند.

در ادامه نشست یکی از شهروندان در خصوص کیفیت و وزن نان ها در بوشهر سوال کرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت  پاسخ داد: قبول داریم کیفیت نان در بوشهر در شان مردم این استان نیست و پیگیری های که تاکنون صورت گرته منجر به حذف جوش شیرین شده و پیش از این تنها یک کارخانه آرد نانوایی بوشهر را تامین می کرد اما در حال حاضر ۳ شرکت عرضه کننده وجود دارد و رقابتی شده است و به زودی یک شرکت دیگر نیز اضافه می شود و تیم های بازرسی مشترک بر فعالیت نانوایی ها نطارت دارند و تاکنون پرونده های تخلف تشکیل شده است.

حسینی گفت: موضوع قیمت بلیت های پرواز بوشهر و تهران پیگیری صورت گرفته است و از سازمان هواپیمایی کشوری هیئتی به بوشهر آمدند و دو شرکت چارتر کننده در خارج از استان در تهران و مشهد و آژانس های فروش بلیت هواپیما شناسایی شدند که مرتکب تخلفاتی شده اند که در حال رسیدگی است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان بوشهر نیز گفت: در بازرسی های مشترک به وزن و مسائل بهداشتی رسیدگی می شود و در حال حاضر ۱۵ پرونده نانوایی ها در حال بررسی است رای های صادر شده تاکنون به صورت اشد مجازت بوده است.

خبرنگار روزنامه پیام عسلویه در این نشست عدم نصب اتیکت قیمت و شرکت های کاغذی و صوری سوال کرد که اقدام به ثبت سفارش و واردات کالا به اسم شرکت تولیدی می کنند.

رئیس اتاق اصناف بوشهر پاسخ داد: اقلام زیادی مانند اقلام سلولوزی، غذایی و… دارای برچسب قیمت هستند بنابراین نیازی به نصب اتیکت قیمت ندارند زیرا قیمت روی آن درج شده است و اگر جایی اتیکت نصب نکرده و شکایت شود ما رسیدگی می کنم. و استان بوشهر بر طبق آمار بانک مرکزی و مرکز آمار ایران استانی گران نیست و جز در برخی از موارد مانند قیمت مسکن و زمین که نرخ بالایی است در سایر موارد استان بوشهر از نظر گرانی معمولا از رده ۱۷ به بعد نرخ گرانی هستیم که نشان می دهد قیمت خواربار و… در بوشهر طبق آمار بانک مرکزی و مرکز آمار کالاها خیلی گران نیست.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت نیز گفت: شرکت هایی تولیدی که ثبت سفارش در استان انجام می دهند الزاما به معنای اینکه در استان بوشهر فعالیت داشته باشند نیست و می توانند در هر جای کشور فعالیت کنند و کارت بازرگانی آنان متعلق به بوشهر است. سال گذشته در پایش انجام شده  130 کارت بازرگانی که واگذار شده یا دفاتر فعال نداشتند ابطال شده است و پایش همچنان ادامه دارد و تمامی کارت های بازرگانی بررسی می شوند و کارت هایی که واکذار شده است ابطال می گردد و در این باره با سازمان امور مالیاتی و گمرک در حال همکاری هستیم.   

یکی از فعالین اجتماعی در خصوص ساماندهی دست فروشان  سوال کرد.

رئیس اتاق اصناف بوشهر پاسخ داد: این موضوع مدتهاست در حال پیگیری است و بنا بر قانون نظام صنفی کمیته ای برای ساماندهی بازارهای روز و دست فروشان پیش بینی شده که این کمیته با حضور اداره صنعت، اداره کار، شهرداری و فرمانداری چند ماهی تشکیل و جلسات متعددی را برگزار کرده است. در اولین مرحله این کمیته اقدام به ثبت نام دست فروشان نموده و تاکنون ۱۰۰ نفر در حال بررسی صلاحیت بهداشتی و صلاحیت فردی هستند. برای مواد غذایی و ساندویچ کنار دریا محل جمعه بازار قدیم پیشنهاد شده و برای پوشاک هم خیابان لیان غربی پیشنهاد شده است و ساعت فعالیت انان از ساعت ۱۰:۳۰ شب آغاز می شود.

گراشی ادامه داد: مطالب مطرح شده درباره مصرف برق صنف خواربار فروشان در فصل تابستان که هزینه های زیادی دارد از روز اول ابلاغ قیمت های برق واحدهای تجاری با رئیس اتحادیه صنف خواربار و لبنیات فروشان از طریق مسئولن استان در حال پیگیری هستیم و این موضوع باید از طریق یک لایحه مطرح و اصلاح شود زیرا وزرات نیرو یا نمایندگان  یا استانداری و نمی توانند به صورت مناسبی اقدامی کنند. پیشنهاد شده است این واحدهای از دو معافی استفاده کنند تا حداقل مقداری از هزینه ها کمتر شود.

یکی از دیگر فروشندگان صنف نوشت افزار و کتاب فروشی در این نشست گفت: برخی از ادارت دولتی مثل آموزش و پرورش  و بهزیستی بدون مجوز اقدام به عرصه لوازم التحریر و کتاب در فروشگاه و نمایشگاه می کنند. این موضوع در دیدار با مسئولان استانی مطرح شد اما نتیجه نگرفتیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت پاسخ گفت: این مشکل در اصناف دیگر هم وجود دارد و در قالب تعاونی هایی که برای کارکنان آن دستگاه ها است اما در واقع اینگونه نیتس و این تخلف از قانون نظام صنفی است و ما پیگیری های زیادی داشته ایم و داریم و تاکنون از برپایی نمایشگاه هایی که  خلاف قانون صنفی بوده است با همکاری تعزیرات جلوگیری کرده ایم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد