تاریخ انتشار : دوشنبه 25 تیر 1397 - 20:43
کد خبر : 36799

تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی در اولویت برنامه‌هاست

تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی در اولویت برنامه‌هاست

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از یزد، سیدعلی اکبر کلانتر، رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد ۲۵ تیرماه در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: این خانه از سال ۱۳۸۱ و به عنوان مهمترین تشکل خصوصی جامع تولید‌کنندگان صنعتی و معدنی و با

تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی در اولویت برنامه‌هاست

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از یزد، سیدعلی اکبر کلانتر، رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد ۲۵ تیرماه در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: این خانه از سال ۱۳۸۱ و به عنوان مهمترین تشکل خصوصی جامع تولید‌کنندگان صنعتی و معدنی و با هدف تقویت جایگاه بخش خصوصی در سیاستگذاری و تصمیم سازی ایجاد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر سه هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی و بیش از ۴۰۰ واحد معدنی در عضویت این تشکل غیردولتی قرار دارند.

کلانتر با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن توسط خانه صمت گفت: این مراسم پنجشنبه شب ۲۸ تیرماه جاری در محل پارک علم و فناوری برگزار و از ۲۱ واحد به عنوان واحدهای برتر تجلیل خواهد شد.

وی ادامه داد: اشتغال صنعتی استان ۱۷درصد بیش از متوسط کشور است که با وجود این شرایط سخت در کشور، اشتغال صنعتی در یزد ۴۹ درصد است در حالی که متوسط ایران ۳۲ درصد اعلام می شود.

کلانتر افزود: اگر کسانی امروز در چنین شرایطی، سرمایه و فکر خود را صرف ارتقای صنعت و اقتصاد کشور می‌کنند، کاری بزرگ و دشوار انجام می‌ دهند و روز صنعت در واقع تقدیری کوچک از این تلاش ها است.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام حمایت از کالای ایرانی تصریح کرد: در راستای تحقق شعار سال در اولین اقدام در قالب کتابی تاکنون ۸۰۰ نوع محصول برند یا دارای قابلیت برند شدن در استان را برای اطلاع رسانی گردآوری کرده ایم.

کلانتر با اشاره به هدف از گردآوری این کتاب افزود: اینکه دولت به عنوان یکی از بزرگترین مصرف‌ کنندگان با توجه به الزام خرید کالای ایرانی بتواند به راحتی از تولیدات استان استفاده کند.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد ادامه داد: در دومین اقدام کمپین «فکرت را عوض کن، کالای ایرانی بخر» راه اندازی شد که این کمپین در سنگاپور آزمایش شده که می تواند زمینه ای برای برندسازی کالای ایرانی باشد.

کلانتر اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از صنایع دارای ماشین آلات قدیمی هستند و با این ماشین‌ها، تولید صرفه اقتصادی برای آنها ندارد از سوی دیگر برای آنها صرفه اقتصادی ندارد که با ارز آزاد، ماشین آلات جدید وارد کنند بر این اساس این صنایع محکوم به تعطیلی و خارج شدن از چرخه تولید هستند.

وی گفت: از سوی دیگر شبکه توزیع غلط و قدیمی در کشور باعث شده تا مردم کالاها را ۳۵ تا ۴۰ درصد بیش از قیمت واقعی خریداری کنند که اینها همه ناشی از توزیع غلط است.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد