تاریخ انتشار : شنبه 23 تیر 1397 - 6:09
کد خبر : 36531

نفوذ زیرپوستی خارجی‌ها در نمایشگاه کالای ایرانی قزوین!

نفوذ زیرپوستی خارجی‌ها در نمایشگاه کالای ایرانی قزوین!

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، بعد از گذشت چهار ماه و ۱۸ روز از آغاز سالی که مزین شد به نام «حمایت از کالای ایرانی» به نمایشگاهی رفتیم که عنوانش نشان از جلوه‌گری کالاهای ایرانی در آن داشت؛ نمایشگاه «خانه ایرانی، کالای ایرانی». این نمایشگاه

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، بعد از گذشت چهار ماه و ۱۸ روز از آغاز سالی که مزین شد به نام «حمایت از کالای ایرانی» به نمایشگاهی رفتیم که عنوانش نشان از جلوه‌گری کالاهای ایرانی در آن داشت؛ نمایشگاه «خانه ایرانی، کالای ایرانی».

این نمایشگاه که دومین نمایشگاه اختصاصی با موضوع کالای ایرانی در قزوین است به معرفی کالاها و برندهای تولیدشده کشور می‌پردازد و فرصتی را به علاقه‌مندان و عموم مردم می‌دهد تا جایگزینی مناسب را برای محصولات خارجی ایجاد کرده و در مسیر استفاده از آن کوشا باشند. 

به گفته مسئولان امر، نمایشگاه خانه ایرانی، کالای ایرانی که در کنار خود اولین نمایشگاه «دُرِّ ماندگار» را نیز دارد، به مدت پنج روز از ساعت ۱۶ تا ۲۲ با حضور بیش از  ۹۰ واحد تولیدکننده و عرضه‌کننده در فضایی به مساحت ۳۶۰۰ مترمربع در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین واقع در بلوار امام خمینی(ره) جنب صداوسیما میزبان علاقه‌مندان است.

با این اطلاعات وارد نمایشگاه می‌شوم و غرفه به غرفه می‌چرخم تا در طول بازدید برندهای متنوع ایرانی را مشاهده کنم. برخی از غرفه‌ها به زیبایی به معرفی کالاهای ایرانی می‌پردازند و استقبال از محصولات آن‌ها نیز از سوی بازدیدکنندگان نشان از مقبول افتادن آن محصول در نزد آن‌ها دارد. 

برخی از غرفه‌داران با افتخار از ساخت ایران بودن کالاهای عرضه‌شده در غرفه خود سخن می‌گفتند و باحوصله به معرفی و بیان ویژگی‌های محصول خود می‌پرداختند. 

بی‌شک این رویکرد مثبت فضایی را برای مخاطبان ایجاد می‌کند تا شناخت لازم را نسبت به این کالاها پیدا کرده و با خرید آن از تولیدکنندگان وطنی به‌صورت عملی حمایت بی‌دریغ خویش را اعلام کنند. 

نفوذ زیرپوستی در نمایشگاه!

نزدیک یکی از غرفه‌ها می‌ایستم و متعجب به کالاهای عرضه‌شده نگاهی می‌اندازم و به توضیحاتی که فروشندگان و غرفه داران ارائه می‌دهند گوش می‌دهم «این محصول با قدرت مکش بالا تولید آلمانه و میشه اون را بهترین نوع جاروبرقی معرفی کرد؛ اصلاً اگه این برند را بگیری تضمین شده است، برای چی پولت را می‌دی به برندهایی که زود خراب می‌شن!»

نگاهم روی Made in Germany قفل می‌شود و با حیرت از غرفه عبور می‌کنم تا شاید در دیگر غرفه‌ها چنین موضوعی را نبینم اما نگاه موشکافانه خبرنگاری موجب می‌شود با محصولات متنوع و متفاوت از لوازم‌خانگی گرفته تا سرویس خواب و سرویس آشپزخانه و دیگر کالاها از کشورهای بیگانه روبرو شوم: made in china ،Made in Italy ،Made in Turkey، Made in Thailand و … 

دیدن محصولات و کالاهایی ساخته‌شده در خارج از کشور آن‌هم در نمایشگاهی که به نام «خانه ایرانی، کالای ایرانی» در حال فعالیت است از یک‌سو مایه حیرت و از سوی دیگر مایه بسی تأسف بود چرا که این فضا بهترین فرصت برای معرفی کالاهای ایرانی با کیفیت است نه کالاهایی که نمونه‌های بسیاری از آن در کشور در حال تولید است. 

به دلیل داشتن مشتری، کالای خارجی را در نمایشگاه عرضه می‌کنیم!

یکی از فروشندگان حاضر در نمایشگاه که دو نوع محصول ایرانی و ترکیه را هم‌زمان با هم برای فروش آورده بود در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اذعان بر اینکه محصول ایرانی کیفیتی برتر از کالای ترک دارد، گفت: عمر و کیفیت محصولات ایرانی بسیار بیشتر از کالای خارجی است اما برای آنکه کالای خارجی مشتریان بیشتری دارد در این نمایشگاه از این برند هم آورده‌ایم. 

فروشنده دیگری نیز با دیدن عکاس مجموعه ایسنا از ما خواهش می‌کند عکسی از برندهای خارجی موجود در غرفه‌اش نگیریم چرا که ممکن است برای او مشکل ایجاد شود!

بعد از اتمام بازدید بر آن شدیم تا با مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین، به گفت‌وگو نشسته و از کم و کیف انتخاب و نظارت بر محصولات حاضر در نمایشگاه از وی سئوالاتی بپرسیم. 

تمامی کالاهای حاضر در نمایشگاه ایرانی است!

هادی طاهرخانی مجری برگزاری این نمایشگاه را شرکت نمایشگاه‌ها عنوان و اظهار کرد: تمامی کالاهای حاضر در نمایشگاه ایرانی است و تولیدکنندگان ایرانی در آن به عرضه انواع تولیدات خود می‌پردازند. 

وی در واکنش به سؤال خبرنگار ایسنا مبنی بر وجود غرفه‌هایی که اقدام به عرضه کالای غیر ایرانی می‌کنند، عنوان کرد: شاید محصولاتی که شما عنوان می‌کنید محصول مشترک ایران با کشور دیگری است چرا که محصولاتی مانند «دوو» ساخت ایران است. 

این مسئول ادامه داد: تلاش ما بر این بود تا تمامی غرفه‌ها کالای ایرانی باشند البته در روز افتتاحیه چند مورد اندک، کالای غیر ایرانی را مشاهده کردم که نسبت به آن‌ها تذکر داده شد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین با تأکید بر اینکه نظارت خود را بیشتر خواهد کرد، اعلام آمادگی کرد تا طی بازدید مجدد از این نمایشگاه نسبت به غرفه‌هایی که کالاهای خارجی عرضه می‌کنند اقدام لازم صورت گیرد و البته اظها کرد هر چند ما که مراجعه کرده‌ایم تمام کالاها ایرانی است!

رغبت کم تولیدکنندگان قزوینی برای حضور در نمایشگاه خانه ایرانی

وی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار ایسنا مبنی بر تعداد کم برندهای قزوینی در این نمایشگاه یادآور شد: اطلاع‌رسانی در خصوص حضور کالاهای ایرانی تولید قزوین در این نمایشگاه صورت گرفته و حتی به تعدادی از این تولیدکنندگان اعلام کرده‌ایم که آماده دادن غرفه به آن‌ها به‌صورت رایگان هستیم اما به دلیل وضعیت بازار برخی تمایل به حضور نداشتند. 

طاهرخانی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: این نمایشگاه دومین نمایشگاه کالای ایرانی است، نمایشگاه نخست در مهرماه سال گذشته برگزار شده بود و در نمایشگاه مدرن که در سال‌جاری برگزار خواهد شد نیز رویکرد ما در اولویت قرار دادن کالای ایرانی خواهد بود.  

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین در پایان از پیگیری ایسنا در این خصوص تقدیر کرده و نظارت پیگیرانه برای هرچه بهتر برگزار شدن نمایشگاه را وظیفه خود برشمرد. 

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، برگزاری نمایشگاه‌های کالای ایرانی اقدامی پسندیده برای ترویج هر چه بیشتر تولیدات ساخت وطن است به‌شرط آنکه بازوی نظارتی در آن قوی بوده و زمینه‌ای برای معرفی کالای ایرانی به عموم مردم باشد. 

امیدواریم در سالی که مزین به نام«حمایت از کالای ایرانی» است شاهد هر چه بیشتر برگزار شدن نمایشگاه‌های کالای ایرانی باشیم تا شاید گامی هر چند کوتاه در راستای تحقق هر چه بیشتر این شعار کاربردی در جامعه ایجاد شود. 

گزارش از رقیه ملاحسنی خبرنگار ایسنا منطقه قزوین

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد