تاریخ انتشار : دوشنبه 18 تیر 1397 - 21:50
کد خبر : 36265

۲۰ میلیارد ریال از جرایم تعزیراتی کردستان وصول شد

۲۰ میلیارد ریال از جرایم تعزیراتی کردستان وصول شد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از سنندج، نجیم حسینی در بازید از دفتر ‌ ‌تسنیم در استان کردستان اظهار داشت: در تعزیرات حکومتی استان کردستان به‌عنوان دستگاهی شبه‌قضایی، در واقع کار قضایی انجام می‌دهیم اما زیر نظر قوه مجریه هستیم. وی گفت: سازمان

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از سنندج، نجیم حسینی در بازید از دفتر ‌ ‌تسنیم در استان کردستان اظهار داشت: در تعزیرات حکومتی استان کردستان به‌عنوان دستگاهی شبه‌قضایی، در واقع کار قضایی انجام می‌دهیم اما زیر نظر قوه مجریه هستیم.

وی گفت: سازمان تعزیرات حکومتی از سال ۱۳۷۳ بنا بر مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام تأسیس و رسیدگی به تخلفات اقتصادی اصناف و شرکت‌های دولتی به این مجموعه واگذار شد و هر دستگاهی که گزارش تخلفات را به ما ارائه بدهد، موظف به پیگیری، صدور حکم و اجرای حکم هستیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان تصریح کرد: اگر مردم در زمان خرید اجناس و کالاها در حقشان اجحاف شد، می‌توانند به‌عنوان شاکی خصوصی به تعزیرات حکومتی و یا معاونت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مراجعه کنند تا بلکه درخواست‌های آنان رسیدگی و در صورت مشاهده تخلف، رأی برای متخلفان صادر شود.

وی اضافه کرد: در تعزیزات حکومتی براساس چندین قانون همچون «قانون تعزیرات حکومتی و قانون تعزیرات حکومتی در امور بهداشتی و درمان مصوب سال ۶۷ مجمع تشخیص مصلحت نظام، قانون نظام صنفی مصوب سال ۹۲ مجلس شورای اسلامی، لایحه حمایت از حقوق مصرف‌کننده مصوب سال ۸۸ و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب سال ۹۲ مجلس شورای اسلامی» صلاحیت رسیدگی داریم و در این راستا تخلفاتی که به ما گزارش داده شود، رسیدگی و رأی صادر می‌شود.

برخورد تعزیراتی با هرگونه تخلفات "گرانفروشی، کم‌فروشی، تقلب و احتکار" در بازار کردستان

حسینی افزود: در تعزیرات حکومتی استان کردستان شعبه بدوی، تجدید نظر و تعدد قاضی داریم و رأی تخلفات گزارشات داده شده، صادر و چنانچه در شرکت‌های دولتی تخلفاتی صورت بگیرد، در صورت مشاهده با آنان برخورد می‌شود.

وی اظهار کرد: در حوزه اصناف براساس قانون نظام صنفی مصوب سال ۹۲ مجلس شورای اسلامی، با هرگونه تخلفات گرانفروشی، کم‌فروشی، تقلب، احتکار، عدم درج قیمت، عدم صدور و ارائه فاکتور خرید، عدم رعایت نظام قیمت‌گذاری در بازار و حوزه بهداشت و درمان، برخورد قانونی می‌کنیم.

اذعان یکی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کردستان به زیرمیزی گرفتن پزشکان به شیوه جدید دریافت "سکه"!

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان گفت: همچنین در صورت گزارش تخلفات در حوزه بهداشت و درمان همچون «زیرمیزی گرفتن پزشکان» و داروخانه‌ها به ما ارائه داده شود، آن را رسیدگی و برخورد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه برخی از پزشکان کردستانی تخلف می‌کنند و در فروردین‌ماه امسال برای ۵ پزشک متخلف پرونده تشکیل شد، اذعان کرد: اخیراً بنده از یکی از مسئولان علوم پزشکی کردستان شنیدم که پزشکان زیرمیزی خود را از بیماران به‌صورت گرفتن "سکه" دریافت می‌کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان خاطر نشان کرد: داروخانه‌ها بدون نسخه پزشک حق عرضه دارو ندارند و برای عرضه داروها نیز نمی‌توانند بیشتر از قیمت مصوب‌شده وزارت بهداشت، وجهی از مردم دریافت کنند و باید برمبنای قانون عمل کرده و قیمت داروها را در دفترچه مراجعه‌کنندگان قید کنند در غیراینصورت تخلف و با آنان برخورد می‌شود.

جریمه ۱۵ میلیون تومانی داروخانه متخلف دارویی در سنندج

وی ادامه داد: در همین سنندج داروخانه‌ای را محکوم به پرداخت ۱۵ میلیون تومان جریمه کردیم که تخلف و نسبت به فروش داروی قاچاق اقدام می‌کرد، این داروخانه داروهایی را که برخی از خانواده‌ها بیمارانشان فوت کرده بود و به آنان تحویل داده بودند که به‌صورت رایگان در اختیار نیازمندان قرار بدهند، آنها با قیمت گران‌تر از قیمت خود دارو به فروش رسانده بودند.

حسینی افزود: اگر پزشکانی برای بار دوم و سوم مرتکب تخلفات شوند، برای همیشه لغو پروانه می‌شوند.

انجام ۴۸ گشت مشترک در تعزیرات حکومتی کردستان

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به گرانی‌های موجود در بازار و تورم مهارنشدنی در جامعه اظهار کرد: براساس قانون، وظیفه ذاتی تعزیرات حکومتی کردستان «رسیدگی، نظارت و صدور حکم» است و امسال ۴۸ گشت مشترک در سطح استان داشته‌ایم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان تصریح کرد: گشت‌های انجام شده تعزیزات حکومتی در شهرستان سنندج ۲۴ مورد، بانه ۱۲ مورد، سقز ۲ مورد، کامیاران و مریوان ۴ مورد، بیجار و قروه نیز هرکدام یک مورد بوده و نظارت و برخوردهای جدی با متخلفان صورت گرفت.

تشکیل پرونده و صدور رأی برای ۴۸ قصاب متخلف در کردستان

وی گفت: در ماه مبارک رمضان ۴۸ فقره پرونده تخلفات قصابی‌های سطح استان تشکیل و رأی برای آنان صادر شد و متأسفانه در نانوایی‌ها نیز آشفتگی ناموزون وجود دارد و در نانوایی‌های آزادپز تخلفات کم‌فروشی و مصرف غیرمجاز آرد مشاهده و ورود کردیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان با بیان اینکه خوشبختانه بازار آرامش پیدا کرده است، خاطر نشان کرد: همچنان گشت‌های بازرسی را ادامه می‌دهیم تا بلکه امنیت روانی لازم را ایجاد و قیمت کالاها را کنترل کنیم و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با عاملان برخورد قانونی می‌کنیم.

تشکیل ۷۹۵ پرونده "قاچاق کالا و ارز" در کردستان

وی عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون دو هزار و ۴۰۸ فقره پرونده تخلف در تعزیرات حکومتی استان کردستان تشکیل شده که یکهزار و ۵۷۴ مورد آن مربوط به کالا و خدمات، ۷۹۵ مورد مربوط به قاچاق کالا و ارز و ۳۹ مورد ویژه بهداشت دارو و درمان بوده است.

حسینی اظهار داشت: از این دو هزار و ۴۰۸ فقره پرونده تخلف تشکیل شده در تعزیرات حکومتی استان کردستان، برای دو هزار و ۳۶۴ پرونده رأی صادر و در سه ماهه نخست امسال، دو میلیارد و ۶۷۴ میلیون تومان جرایم وصول و به حساب خزانه دولت واریز شده است.

وی اذعان کرد: بیشترین تخلفات این پرونده‌ها به ترتیب مربوط به گرانفروشی، عدم درج قیمت، کم‌فروشی، تقلب، عرضه خارج از شبکه و عدم رعایت دستورالعمل بهداشتی در محیط کار بوده است.

برخود با "قاچاق کالا و ارز" سبب تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی می‌شود

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر ضرورت تحقق شعار سال گفت: برخود با قاچاق کالا و ارز سبب تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی می‌شود و در این سازمان از تولیدات و کالای ایرانی و سلامت افراد جامعه حمایت می‌کنیم.

وی افزود: حمایت از کالای ایرانی سبب رونق توسعه و تولید، حمایت از تولیدکنندگان و کاهش بیکاری افراد جامعه می‌شود.

حسینی با قدردانی از تلاش‌های مجموعه خبرگزاری تسنیم در کردستان تاکید کرد: از اصحاب رسانه درخواست داریم در انعکاس اخبار خود صادق و امانتداری را رعایت کنند و قبل از انعکاس اخبار و گزارش‌های خود، تحقیق و صحت آن را جویا باشند و از روی غفلت خبری را منعکس نکنند که بعداً خودشان پشیمان شوند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان با بیان اینکه خبرنگاران رسالت مهمی بر عهده دارند، تصریح کرد: اصحاب رسانه هر خبری را بلافاصله منعکس نکنند، بلکه باید در مورد خبرها تحقیق و پس از صحت و قطع به یقین، آن خبر را به جامعه منتقل و اطلاع‌رسانی کنند.

گفتنی است؛ در این بازدید، ناصر رضایی رئیس شعبه چهارم و فواد احمدی رئیس اداره روابط عمومی تعزیرات حکومتی استان کردستان نیز "نجیم حسینی" را همراهی ‌کردند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد