تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 تیر 1397 - 21:28
کد خبر : 35928

اطلاع رسانی زود هنگام پرونده های قاچاق کالا مصلحت نیست

اطلاع رسانی زود هنگام پرونده های قاچاق کالا مصلحت نیست

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، علی مویدی شامگاه پنجشنبه در یک نشست خبری که در استانداری هرمزگان برگزار شد افزود: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز معتقد است، اطلاع رسانی در این زمینه باید در پایان فرآیند رسیدگی باشد و رسانه ای شدن

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، علی مویدی شامگاه پنجشنبه در یک نشست خبری که در استانداری هرمزگان برگزار شد افزود: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز معتقد است، اطلاع رسانی در این زمینه باید در پایان فرآیند رسیدگی باشد و رسانه ای شدن این پرونده ها قبل از قطعی شدن، برای نظام هزینه دارد که مصلحت نیست.
وی تصریح کرد: اطلاع رسانی اخبار قاچاق کالا باید به گونه ای باشد که عین واقعیت بوده و موجب تشویش اذهان عمومی یا تضییع حقوق افراد نشود.
مویدی در عین حال یادآور شد: سیاست دولت و ستاد بر این مبناست که هیچ مطلبی از مردم پنهان نماند اما فرآیند قانونی آن طی شود.

** بعد از موبایل، سایر کالاها رهگیری می شوند
رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا از طرح ریجستری گوشی های تلفن همراه به عنوان شاهکار و دستاورد بزرگ دولت نام برد و تاکید کرد: مشابه این طرح برای رهگیری پوشاک، لوازم خانگی، قطعات خودرو و سایر کالاها نیز اجرا خواهد شد.
به گفته مویدی رویکرد اصلی دولت پیشگیری از قاچاق کالا از مبادی رسمی بر پایه کارهای علمی، تخصصی و دانش بنیان است که بر این اساس، در چند سال گذشته ۱۰ سامانه اصلی و ۲۰ زیرسامانه طراحی شده که ریجستری گوشی های تلفن همراه نمونه ای از موفقیت این رویکرد است.

** تجارت سنتی مرزنشینان تهدید نیست
این مسوول در پاسخ به پرسش دیگری اظهار داشت: نگاه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به تجارت سنتی مرزنشینان نگاه تهدید آمیز نیست.
مویدی ادامه داد: مرزنشینان در این زمینه حقوقی دارند که نظام باید این حقوق را تامین کند و در مقابل مرزنشینان نیز در قبال دولت تعهداتی دارند که باید به آنها عمل کنند.
رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا اضافه کرد: بر همین مبنا آیین نامه تجارت سنتی شامل مواردی مانند کالای ملوانی و کولبری تنظیم و ابلاغ شد که هم اکنون به عنوان نمونه (پایلوت) در هرمزگان اجرا می شود.
۲۰۹۴/۷۴۰۸
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد