تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 تیر 1397 - 11:29
کد خبر : 35826

برای حمایت از کالاهای ایرانی باید استاندارد تولید را در حد بین‌المللی افزایش دهیم

برای حمایت از کالاهای ایرانی باید استاندارد تولید را در حد بین‌المللی افزایش دهیم

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، محمدحسین مقیمی استاندار تهران در جلسه شورای استاندارد با بیان اینکه در حال حاضر از نظر اقتصادی در شرایط خاصی قرار داریم گفت: در این زمان نیاز است نگاه ما به استانداردها تغییر کند.  وی افزود:

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، محمدحسین مقیمی استاندار تهران در جلسه شورای استاندارد با بیان اینکه در حال حاضر از نظر اقتصادی در شرایط خاصی قرار داریم گفت: در این زمان نیاز است نگاه ما به استانداردها تغییر کند. 

وی افزود: یک جنگ اقتصادی تمام عیار در حال شکل‌گیری است که ما باید بتوانیم به خوبی بر مشکلات پیروز شویم. استاندارد گزینه ای است که اگر موظف به رعایت اصول استاندارد باشیم کمک فراوانی به ما می‌کند. 

استاندار تهران تصریح کرد: هر آنچه ما تولید می‌کنیم باید در حد استانداردهای کشور و بین‌المللی باشد و اگر غیر از این عمل کنیم از کالای داخلی حمایت نکرده‌ایم. حمایت کالای ایرانی یعنی کیفیت کالایی بالاتر روند و قیمت آن نیز پایین‌تر برسد. 

وی گفت: باید به اصول استاندارد در بخش‌های تولیدی توجه فراوانی شود همچنین با تولید کالاهای غیراستاندارد برخورد شود. برای صادرات کالاهای تولیدی کشور اگر استاندارد در حد بالا نباشد امکان ارسال آن کالا وجود ندارد و فروش نخواهد رفت. تولید با استاندارد پایین هزینه مشتری را پایین می‌برد زیرا برای تهیه کالای مورد نظر باید چندین بار خرید انجام دهد. 

مقیمی با بیان اینکه استاندارد در مباحث ایمنی و امنیت کار از موارد مهم است و باید رعایت شود، گفت: به طور مثال اگر تولید سیمان، بتن و دیگر وسایل با استانداردسازی همراه نباشد با جان مردم بازی خواهد کرد. همچنین اگر آسانسوری دارای استاندارد نباشد به هیچ وجه نباید مورد استفاده قرار گیرد. 

وی ادامه داد: ایمنی و امنیت در تولید کالا بسیار حائز اهمیت است و در خدمات فنی و مهندسی سازمان‌ها باید با هماهنگی یکدیگر براجرای درست استاندارد تلاش کنند و سازمان استاندارد تنها ناظر نباشد. باید با کمک یکدیگر از امکانات به درستی استفاده کرد و تجهیزات و وسایل به صورت کاملا استاندارد تولید شوند. 

وی در پایان یکی از بزرگترین مشکلات سازمان استاندارد را تعداد کمی از جایگاه‌های سوخت CNG دانست و گفت: این مراکز باید از استاندارد کامل برخوردار شوند. زیرا با انفجار هر کدام از این مراکز خطرات جبران‌ناپذیری به بار خواهد آمد. 

انتهای پیام/

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد