تاریخ انتشار : دوشنبه 11 تیر 1397 - 10:34
کد خبر : 35632

آغاز فعالیت های تابستانی دانش‌آموزان با شعار حمایت از کالای ایرانی/ فعالیت ۱۶۴ پایگاه در سیستان وبلوچستان

آغاز فعالیت های تابستانی دانش‌آموزان با شعار حمایت از کالای ایرانی/ فعالیت ۱۶۴ پایگاه در سیستان وبلوچستان

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، بعد از دو سه هفته پی درپی امتحانات تنها چیزی که به آدم می چسبد یک هفته تعطیلی است که کارهای عقب افتاده را انجام و کمبود خواب های شب های

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، بعد از دو سه هفته پی درپی امتحانات تنها چیزی که به آدم می چسبد یک هفته تعطیلی است که کارهای عقب افتاده را انجام و کمبود خواب های شب های امتحان را جبران کرد.
این زبان حال بسیاری از دانش آموزان و محصلانی است که در آخرین روز امتحان با خود عهد و پیمان می بندند که تا چند وقت به خود استراحت دهند اما سه روز از زمان استراحتشان نمی گذرد که دمق و بی حال نشسته و از والدین گلایه دارند که حوصله شان سر رفته است.
همین هنگام است که پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان در تعطیلات تابستان، اصلی‌ترین دغدغه‌ والدین می شود معضلی که همه ساله در فصل تابستان تکرار می‌شود.
در همین راستا هم‌زمان با آغاز فصل تابستان، انبوه کلاس‌های آموزشی و تفریحی در حوزه‌های مختلف، ثبت نام از دانش‌آموزانی را که در آستانه‌ تعطیلات تابستانی قرار دارند، آغاز می‌کنند و با انتشار اعلامیه‌های متنوع، والدین آنها را به سوی خود جذب می‌کنند؛ اما ثبت‌نام در این کلاس‌ها همواره مشکلاتی را برای کودکان، نوجوانان و والدین آنها ایجاد می‌کند که هزینه سرسام آور آنها یکی از اصلی ترین مشکلات به شمار می رود.
 
آغاز فعالیت های تابستانی دانش‌آموزان با شعار حمایت از کالای ایرانی
محمد رضا طاهری نسب رئیس اداره فرهنگی، هنری اداره کل آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون با بیان اینکه فعالیتهای تابستانی دانش‌آموزان با شعار حمایت از کالای ایرانی آغاز شده است، اظهار کرد: در این راستا فعالیت‌هایی مثل گلدوزی و قلاب‌بافی برای دختران و مهارت‌آموزی در مراکز فنی و حرفه‌ای، ورزشی و فعالیت‌هایی که جنبه ایجاد تعاملات اجتماعی را به همراه دارد، مورد توجه است.
وی با بیان اینکه نباید اوقات فراغت را خلاصه در سر کلاس کرد، افزود: برنامه های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در بخش های مختلفی از جمله آموزشی، فرهنگی، هنری، پژوهشی و مهارت آموزی به مدت ۸هفته از تاریخ دو تیرماه جاری تا ۲۵ مرداد ماه ادامه خواهد داشت.
 
فعالیت ۱۶۴ پایگاه طرح غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در سراسر استان
رئیس اداره فرهنگی، هنری اداره کل آموزش و پرورش استان از فعالیت ۱۶۴ پایگاه طرح غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در سراسر استان خبر داد و گفت: امسال سیاست آموزش و پرورش استان توجه به کیفیت پایگاه‌های تابستانی به جای سوق یافتن به آمار و کمیت می باشد برهمین اساس قرار است با تلاش مدیران مدارس و مراکز تابستانی، اهتمام همکاران ساعی ادارات مناطق و با هم افزایی و همکاری دستگاه های مختلف و فعال در حوزه‌های بهبود اوقات فراغت مدیریت شایسته ای بر این فرصت ارزشمند تربیتی و آموزشی داشته باشیم.
وی در ادامه با بیان اینکه اردو های ملی و کارگاه های آموزش خبرنگاری در اولویت فعالیت های سازمان دانش آموزی است، تصریح کرد: در مدارس و پایگاه های طرح غنی سازی اوقات فراغت با آموزش مهارت های مختلف سازمانی وآموزش مهارت های لازم تلاش خواهیم کرد با فعالسازی انجمن های کانون های فرهنگی وتربیتی لحظات خوبی را برای دانش آموزان فراهم سازیم. 
طاهری نسب در تکمیل مطلب فوق بیان کرد: در این کارگاه ها که با حضور اساتید استانی و با نظارت مستقیم استان برگزار خواهد شد مهارت های لازم این حرفه به علاقه مندان آموزش داده می شود و در نهایت با ارائه مدرک خبرنگاری و در صورت تداوم در فعالیت، دانش آموزان به عنوان خبرنگاران افتخاری پانا با مناطق و استان همکاری خواهند داشت؛ همچنین برگزاری اردوهای ملی و اعزام دانش آموزان از دیگر برنامه های معاونت پرورشی در طول تابستان خواهد بود.                                                                    
وی خاطر نشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، سازمان تبلیغات اسلامی، هلال احمر، بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله دستگاه‌های همسو در بحث اوقات فراغت دانش‌آموزان هستند.
در پایان خاطر نشان کرد: با دستگاه های مزبور تفاهم نامه‌ای امضا کرده ایم و قرار شده برنامه‌های کوتاه مدت و آموزش مهارتی برای دانش‌آموزان انجام شود تا دانش‌آموزان پس از آموزش و کسب مهارت، گواهینامه‌ای از سوی این سازمان دریافت کنند.
 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد