تاریخ انتشار : دوشنبه 11 تیر 1397 - 10:07
کد خبر : 35615

۴۲ میلیارد ریال محکومیت پرونده‌های تعزیراتی/تعطیلی سه واحد صنفی

۴۲ میلیارد ریال محکومیت پرونده‌های تعزیراتی/تعطیلی سه واحد صنفی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ سلیمان رزاقی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه عوامل متعددی در افزایش قیمت ها در شرایط فعلی دخیل هستند، گفت: متاسفانه بخشی از

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ سلیمان رزاقی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه عوامل متعددی در افزایش قیمت ها در شرایط فعلی دخیل هستند، گفت: متاسفانه بخشی از گرانی های موجود در بازار به نوسانات بازار ارز و سوء استفاده عده‌ای فرصت طلب بازمی‌گردد که از نرخ دولتی برای واردات کالاها و خدمات استفاده کرده‌اند و اکنون آن را با نرخ آزاد به بازار ارائه می کنند.

رزاقی با اشاره به اینکه بخشی از این گرانی ناشی از بحث روانی حاکم بر بازار است، اظهار کرد: افزایش نرخ برخی کالاها ارتباطی با شرایط و موضوعات امروز کشور ندارد و پیش از این تهیه و در بازار توزیع شده است.

وی ادامه داد: موضوع دیگری که می توان به آن اشاره کرد مربوط به افزایش قیمت کالاهایی است که در داخل تولید شده و برای تولید نیازی به ارز ندارند و متاسفانه همین کالاها رشد قیمتی بالایی پیدا کرده‌اند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی گفت: این سازمان به عنوان مرجع رسیدگی و صدور حکم است که در گشت های مشترکی را به صورت ماهانه با دستگاه‌های نظارتی بر بازار انجام می‌دهد.

رزاقی با تاکید بر اینکه بازار امروز نیاز به رصد و بارزسی بیشتری دارد، گفت: در این راستا سازمان صنعت، معدن و تجارت باید تشدید بازرسی ها را در سطح بازار داشته باشد و مردم هم باید در این خصوص مطالبه گر باشند و موضوعات را از طریق شماره های ۱۲۴ و ۱۳۵ اطلاع دهند.

رسیدگی به ۱۷۶۲ پرونده تخلف بخش کالا و خدمات در استان مرکزی

وی به مجموع پرونده‌های ورودی به تعزیزات حکومت استان در سه ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: در این مدت ۱۷۹۰ پروند به تعزیزات وارد شده است که از این تعداد ۱۷۶۲ پرونده با ۴۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال محکومیت مختومه شده‌اند.

 مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی بیان کرد: از مجموع پرونده های ورودی ۱۱۱۲ پرونده در حوزه کالا و خدمات با محکومیت ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال، ۲۱۳ پرونده با محکومیت ۳۵ میلیارد ریال در حوزه قاچاق کالا و ۴۶۵ پرونده در حوزه بهداشت و درمان با دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است.

رزاقی اضافه کرد: در حوزه اجرای احکام نیز در سه ماهه امسال ۱۴۳۶ فقره پرونده به تعزیرات ارجاع شده است که از این پرونده ها ۱۷ میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال جریمه وصول شده است. از این تعداد پرونده ۹۴۵ پرونده با وصل جریمه دو میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریالی در حوزه کالا و خدمات، ۱۵۵ فقره پرونده با وصل ۱۵ میلیارد ۲۰۰ میلیون ریال در حوزه قاچاق کالا و ۳۳۶ پرونده با وصول ۳۱۳ میلیون ریالی در حوزه بهداشت و درمان بوده است.

وی با اشاره به اینکه میانگین رسیدگی به پرونده ها در تعزیرات استان ۱۳ روز است، بیان کرد: مدت زمان رسیدگی در پرونده های کالا و خدمات ۱۰ روز، قاچاق کالا ۳۶ روز و بهداشت و درمان ۸ روز است.

تعطیلی سه واحد صنفی در استان مرکزی

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی بیان کرد: در سه ماه نخست امسال سه واحد صنفی تعطیل، دو واحد متخلف بنر نصب شده‌ است.

وی خاطرنشان کرد: عدم درج قیمت، گران فروشی، عدم ارائه فاکتور، عدم رعایت بهداشت، مباشرت در قاچاق کالا، حمل کالای قاچاق، کم فروشی به ترتیب به عنوان پر تخلف‌ترین عنوان موارد در استان بوده‌اند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد