تاریخ انتشار : دوشنبه 11 تیر 1397 - 5:44
کد خبر : 35581

مردم کالای خارجی بدون برچسب شناسایی نخرند

مردم کالای خارجی بدون برچسب شناسایی نخرند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شیرازه، معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در نشست خبری گفت: با انجام ۲ هزار و ۶۸۹ مورد بازرسی توسط سازمان صنعت و معدن تعداد ۲۳ پرونده

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شیرازه، معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در نشست خبری گفت: با انجام ۲ هزار و ۶۸۹ مورد بازرسی توسط سازمان صنعت و معدن تعداد ۲۳ پرونده قاچاق کالا در سه ماهه اول امسال در استان فارس تشکیل شده است.

محمدابراهیم صداقت بابیان اینکه ۶ پرونده از کل پرونده های تشکیل شده مربوط به دخانیات است، گفت: ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، یک میلیارد و ۵۱۴میلیون ریال بوده است.

او لزوم مشارکت مردم در بحث مبارزه با کالای قاچاق را یادآور شد و گفت: اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت و یا نیروی انتظامی کالاهای قاچاق را توقیف و سازمان تعزیرات حکومتی افراد متخلف را جریمه کند تنها یک بخش از کار است .

این مقام مسئول با بیان اینکه باید به مردم آگاهی داده شود که چه کالایی قاچاق و چه کالایی غیرقاچاق است و می‌توانند آن را خریداری کنند، افزود: کالاهای بهداشتی، آرایشی، خوراکی و آشامیدنی جزو کالاهای سلامت محور محسوب می‌شوند که دارای برچسب وزارت بهداشت است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس ادامه داد: افراد در هنگام خرید می‌توانند با کندن برچسب درج شده و مشاهده کد زیر برچسب و ارسال آن به شماره پیامکی که بر روی کالا موجود است نسبت به قاچاق نبودن کالا اطمینان کسب کنند .

صداقت ادامه داد: کالاهای غیرسلامت محور که بخشی از آن‌ها کالای سرمایه‌ای مانند لوزام صوتی است باید به شرط داشتن کارت خدمات پس از فروش معتبر خریداری شوند .

 

وی با بیان اینکه اخیرا کارت‌هایی چاپ می‌شود و در بسته کالا انداخته می‌شود که نه کدی دارند و نه مهری، تاکید کرد: اگر مردم در صحنه نخریدن کالی قاچاق ورود کنند، بی‌شک ارزش قاچاق پایین خواهد آمد .

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس تصریح کرد: فعلا سیاست ما ورود به بحث خرده‌فروشی نیست.

واردات ۴هزار تن کالا به فارس در سال جاری

خدامراد رحیمی، مدیر کل گمرکات فارس نیز در این نشست خبری مشترک گفت: در سه ماهه اول سال جاری ۴ هزار تن کالا به ارزش ۱۶ میلیون دلار وارد فارس شده است که از نظر وزنی ۳درصد و از نظر ارزشی ۲۴ درصد کاهش داشتیم که ۶۸ درصد آن کالاهای اساسی و مواد اولیه بوده است.

وی تعداد زیاد دستگاه‌های دخیل در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز را مانعی برای تحقق این امر دانست و پیشنهاد داد: قوانین دست و پاگیر صادرات و واردات حذف و با الکترونیکی کردن خدمات، روان‌سازی صورت گیرد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد