تاریخ انتشار : شنبه 9 تیر 1397 - 16:27
کد خبر : 35444

۱۸ میلیارد و ۹۷۰ میلیون ریال کالای قاچاق در بوکان کشف شد‌

۱۸ میلیارد و ۹۷۰ میلیون ریال کالای قاچاق در بوکان کشف شد‌

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از بوکان، سرهنگ مجید محبعلی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان با تشریح اقدامات سه ماهه نخست امسال اظهار داشت: در سه ماهه نخست سال جاری از ابتدای سال تلاش‌هایی که انجام گرفته در

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از بوکان، سرهنگ مجید محبعلی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان با تشریح اقدامات سه ماهه نخست امسال اظهار داشت: در سه ماهه نخست سال جاری از ابتدای سال تلاش‌هایی که انجام گرفته در راستای مطالبات مردمی در محافل و جلسات و ملاقات‌های عمومی و از طریق ارتباط با تلفن ۱۹۷ بوده است.

محبعلی بیان کرد: رزمایش امنیت و آرامش ۲  در روزهای ۱۴ و ۱۵ تیرماه در استان آذربایجان غربی و و در چهار شهرستان استان برگزار می‌شود که بوکان یکی از این شهرستان‌ها است و در این رزمایش ۱۶ سناریو از قبل پیش‌بینی شده است که به صورت لحظه صفر انجام می‌شود که هر کدام از این سناریوها‌ها عملی است که در مدیریت بحران به کار می‌آید.

کاهش ۸ درصدی تصادفات فوتی در بوکان

فرمانده ‌انتظامی بوکان در ارتباط با تصادفات افزود: در تصادفات سه عامل جاده، انسان و وسیله نقلیه دخیل هستند که در بیشتر تصادفات منجر به فوت عامل انسانی دخیل بوده است و در ارتباط با جاده‌های شهرستان مشکلاتی وجود دارد که در دست اقدام و حل است اما علایم و هشدارهای لازم داده شده که باید رعایت کنند.

محبعلی تصریح کرد: در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته تعداد تصادفات فوتی درون شهری ۵۰ درصد کاهش یافته و تصادفات فوتی برون شهری ۱۳ درصد افزایش یافته است که در مجموع تصادفات برون شهری و درون شهری تصادفات ف.تی  8 درصد  کاهش یافته است.

وی در ارتباط با تصادفات جرحی افزود: در تصادفات جرحی درون شهری ۱۷ درصد افزایش، تصادفات برون شهری ۱۴ درصد افزایش و در مجموع ۱۶ درصد افزایش تصادفات جرحی داشته‌ایم که در مجموع تصادفات درون شهری سال گذشته ۱۸۱ فقره و امسال ۲۰۶ فقره بوده و ۱۴ درصد افزایش داشته و در تصادفات برون شهری سال گذشته ۶۷ فقره و امسال ۹۴ فقره بوده و در مجموع ۴۰ درصد افزایش یافته است.

محبعلی اظهار داشت: تعداد متوفیان تصادفات درون شهری در سال گذشته ۴ نفر بوده و امسال ۲ نفر و در تصادفات برون شهری سال گذشته  13 نفر و امسال ۱۳ نفر بوده است که در مجموع ۱۵ درصد کاهش متوفیان داشته‌ایم.

فرمانده ‌انتظامی بوکان بیان کرد: امسال ۲۰ هزار و پانصد مورد اعمال قانون داشته‌ایم که نسبت به سال گذشته ۳۹ درصد افزایش اعمال قانون داشته‌ایم و ۳۰۳ دستگاه خودرو و ۳۹۸ دستگاه موتور سیکلت متوقف و به پارکینگ منتقل شده که به ترتیب هر کدام ۳۲ و ۷۳ درصد افزایش یافته‌اند و نیز ۱۶ مورد ضبط گواهینامه‌هایی که نمره منفی داشتند اعمال شده است.

طرح‌های اجرا شده در سه ماهه نخست امسال

محبعلی در ارتباط با طرح‌های اجرا شده در سه ماهه نخست امسال توسط نیروی انتظامی اظهار داشت: در سه ماهه نخست امسال ۱۴ طرح مانند پاکسازی مناطق آلوده، کنترل محورهای مواصلاتی و فضای مجازی انجام شده است که در طرح نوروزی مبارزه با مواد مخدر ۲۱۲ گرم کیلوگرم تریاک، ۳ کیلو حشیش کشف شده که در این راستا ۳ نفر متهم دستگیر و دو دستگاه متوقف شده است.

فرمانده ‌انتظامی بوکان افزود: در طرح کنترل محورهای مواصلاتی ۵۲ کیلوگرم متادون، ۱۹ کیلوگرم تریاک، یک کیلوگرم مواد مخدر صنعتی کشف شده و در این ارتباط هم ۶ نفر ادستگیر و چهار دستگاه متوقف شده‌‌اند و نیز در راستای پاکسازی مواد مخدر اطراف مراکز علمی ۳۱۰ گرم گراس، ۱۰۶ گرم مواد مخدر صنعتی  و یک هزار و ۶۳۰ قرص روانگردان کشف و ۵ نفر هم دستگیر شدند.

مبارزه با سرقت در بوکان

محبعلی در ارتباط با طرح‌های انجام شده در مبارزه با سرقت تصریح کرد: در سرقت منازل ۲۴ فقره، ۲۳ فقره اماکن خصوصی، ۴ فقره سرقت مغازه، ۲۲ فقره سرقت داخل ماشین، ۳۴ دستگاه موتور سیکلت، ۱۸ دستگاه خودرو و ۲۲ فقره سایر سرقت‌ها کشف شده که ۸۲ درصد کشفیات سرقت صورت گرفته است.

وی افزود: ۶۱۷ فقره قاچاقچی خرده فروشی و معتاد متجاهر دستگیر و به کمپ‌های ماده ۱۵ و ۱۶ انتقال داده شده‌اند و ۹۱ نفر در ارتباط با سرقت‌های کشف شده دستگیر شده‌اند.

مبارزه با قاچاق کالا و ارز

فرمانده ‌انتظامی بوکان گفت: در راستای تحقق شعار سال و مبارزه با قاچاق کالا و ارز و حمایت از کالای ایرانی ۷۴ عملیات موفق انجام شده ۴۹ نفر دستگیر و ۳۳ دستگاه توقیف شده‌اند و ارزش کالاهای کشف شده ۱۸ میلیارد و ۹۷۰ میلیون ریال بوده است.

محبعلی بیان کرد: تعداد  پنج هزار ۵۸۵  تماس مردمی با سامانه ۱۱۰ پلیس انجام شده که سه هزار و ۸۴۵ فقره آن منجر به عملیات و یک هزار و ۷۴۰ فقره راهنمایی و ارشاد صورت گرفته است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد