تاریخ انتشار : یکشنبه 3 تیر 1397 - 9:40
کد خبر : 34957

۶۰۰ هزار پرونده در دادگستری البرز مختومه شد

۶۰۰ هزار پرونده در دادگستری البرز مختومه شد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، احمد فاضلیان روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه میزان ورودی پرونده ها در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵، ۲ درصد کاهش داشته اظهار داشت: سال گذشته ۵۱۶ هزار فقره در محاکم دادگستری و ۹۸

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، احمد فاضلیان روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه میزان ورودی پرونده ها در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵، ۲ درصد کاهش داشته اظهار داشت: سال گذشته ۵۱۶ هزار فقره در محاکم دادگستری و ۹۸ هزار پرونده در شورای حل اختلاف استان بررسی و مختومه شده و به همین میزان نیز ورودی داشته ایم.
وی اضافه کرد: در ۲۰ درصد پرونده ها اطاله دادرسی وجود دارد که از این ۲۰ درصد، ۱۰ درصد به دلیل نوع پرونده ها اجتناب ناپذیر است و در ۱۰ درصد مابقی نیز با برنامه ریزی های درست می توان این مشکل را حل کرد.
فاضلیان با اشاره به اینکه اولین قدم کاهش ورودی است گفت: کاهش ۲ درصدی ورودی ها به دادگستری نشان می دهد که سیاست های پیشگیرانه با هدف کاهش جرایم و اختلافات تاثیر گذار بوده است.
وی ادامه داد: امسال با وجود مشکلاتی از جمله مسایل اقتصادی که در کشور وجود دارد که می توانند بر روابط اجتماعی تاثیر بگذارند، با این وجود تلاش ما بر این است که روند کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی را دنبال و آن را متوقف و یا به حداقل برسانیم.
رییس کل دادگستری البرز با بیان اینکه در میزان ورودی پرونده ها در رتبه ۱۱ کشوری قرار داریم گفت: سرقت، ضرب وجرح عمدی، توهین به اشخاص، ایراد صدمه بدنی غیرعمد بر اثر تصادفات رانندگی، تهدید ،تخریب، کلاهبرداری و خیانت در امانت، حمل و نگهداری مواد مخدر بیشترین درصد پرونده‌های قضایی در این استان است.
فاضلیان گفت: در سرقت ۳۱ هزار و ۳۴۹ فقره پرونده ورودی در استان داشته ایم که از میزان ۸ درصد منتهی به کیفر خواست شده اند، که البته بدین معنی است که یا سارقان شناسایی نشده و یا اینکه اصلا موضوع سرقت نبوده است.
وی با بیان اینکه در بخش سرقت موجب تعذیر رتبه ۷ را در کشور داریم، ادامه داد: در بخش ضرب و حرج عمدی نیز طی سال گذشته ۶۱۲ هزار پرونده در کل کشور تشکیل شد که سهم استان از این میزان ۲۱ هزار پرونده بوده و البرز رتبه ۱۰ در خصوص میزان پرونده های ورودی ضرب و جرح عمدی را داشته است.
فاضلیان افزود: برای مقابله با ضرب و حرج عمدی تنها مقابله کارساز نیست و نیاز است که متولیان امور فرهنگی، حوزه های علمیه، طلاب، روحانیون و اصحاب رسانه نیز پای کار آمده و فرهنگ سازی در این زمینه صورت گیرد.
رییس کل دادگستری البرز با اشاره به اینکه در میزان ورودی پرونده های مربوط به ضرب و جرح عمدی در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵، استان رشدی ۸ درصدی داشته است، گفت: مردم ما بسیار عصبانی داریم، آموزش های لازم به جوانان ما داده نشده، نیاز است تا خانواده ها در تربیت فرزندان خود بیشتر از همیشه نظارت داشته و دستگاه های متولی نیز آموزش های کنترل خشم را ترویج دهند.
وی خاطر نشان کرد: توهین و فحاشی نیز یکی از مهم ترین جرایم در کشور و در البرز هستند که ۷ هزار پرونده در استان در این رابطه تشکیل که البرز در خصوص میزان پرونده های ورودی در توهین و فحاشی رتبه ۲۳ را در کشور دارد.
فاضلیان گفت: البرز در میزان پرونده های وروی در ارتباط با توهین ۴۸ درصد رشد نسبت به سال ۹۵ داشته، این در حالی است که میانگین کشوری ۱۷ درصد بوده است.
وی در ادامه به اغتشاشات دی ماه گذشته در البرز اشاره و گفت: ۴۰ پرونده کیفرخواست تحت عنوان اقدام علیه امنیت ملی و اخلال در نظم در این رابطه در استان تشکیل شد که با توجه به اینکه بخش عمده ای از این افراد جوان بودند نگاه دستگاه قضایی بر مبنای رافت اسلامی بود.
رییس کل دادگستری البرز ادامه داد: عمده مجازات های در نظر گرفته شده به جز افرادی که اقدام به تخریب و تحریق کرده بودند مجازات تعلیق و جایگزین حبس بود.
وی به رفع تصرف ۲۳۲ هکتار از اراضی ملی البرز در سال ۹۶ خبر داد و گفت: ارزش ریالی این زمین ها طی برآوردهای صورت گرفته ۳۰۰ میلیارد تومان است، از ابتدای استانی شدن البرز تا کنون ۸۰۰ هکتار از اراضی ملی این استان رفع تصرف شده است، همچنین در همین مدت ۱۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی که تغییر کاربری شده بودند به حالت اولیه برگردانده شدند.
فاضلیان افزود: طی ۳ ماهه اول امسال نیز ۴۵ هکتار از اراضی که تغییر کاربری شده بودند به حالت اولیه برگشت داده شدند.
وی در بخش دیگری به ثبت نام افراد در سامانه ثنا با هدف خدمات رسانی بیشتر به مردم اشاره کرد و گفت: هر ایرانی باید در این سامانه ثبت نام کند، تاکنون ۳۰۰ هزار نفر در البرز در این سامانه ثبت نام کرده اند این در حالی است که جمعیت این استان حدود ۳ میلیون نفر است و باید اهمیت این موضوع بیشتر برای مردم روشن شود.
وی افزود: ۶۸ درصد ابلاغ ها در استان به صورت الکترونیک انجام می شود و به دنبال این هستیم تا این رقم را به ۹۰ درصد برسانیم.
رییس کل دادگستری البرز در ادامه به وجود ۴ زندان در این استان اشاره و گفت: ۴ زندان در البرز وجود دارد که از این تعداد ۲ زندان قرلحصار و رجایی شهر با دستور سال گذشته ریاست قوه قضاییه متعلق به استان تهران شدند و جزء حوزه قضایی تهران محسوب می شود.
فاضلیان ادامه داد: زندان های مربوط به استان البرز اشباع شده اند و حدود ۳ برابر ظرفیت خود زندانی دارد به همین منظور پذیرش در زندان ها به حداقل با انجام سیاست هایی چون حبس جایگیزین به حداقل رسیده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به کاهش ۱۴ درصدی طلاق در استان اشاره و بیان داشت: با اقدامات و مشاوره های قبل از طلاق صورت گرفته توانسته ایم میزان ورودی پرونده های طلاق را در البرز کاهش دهیم..
۷۴۱۴/۱۵۳۵
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد