تاریخ انتشار : پنجشنبه 31 خرداد 1397 - 19:18
کد خبر : 34760

واردات ۴۲۴ خودور به کشور از طریق قاچاق

واردات ۴۲۴ خودور به کشور از طریق قاچاق

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور در برنامه گفتگوی ویژه خبری که با موضوع تازه ترین پرونده های قضایی برگزار شد با اشاره به مسئله قاچاق کالا و ارز اظهار کرد:دستگاه قضایی در ارتباط با مساله قاچاق کالا و ارز تقریبا در ردیف دوم

بواردات 424 خوذور به کشور از طریق قاچاقه گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور در برنامه گفتگوی ویژه خبری که با موضوع تازه ترین پرونده های قضایی برگزار شد با اشاره به مسئله قاچاق کالا و ارز اظهار کرد:دستگاه قضایی در ارتباط با مساله قاچاق کالا و ارز تقریبا در ردیف دوم قرار گرفته چرا که به موجب قانون مسئولیت اول مبارزه با قاچاق کالا و ارز بر عهده سازمان تعزیرات است که آن زیر نظر وزارت دادگستری بوده و زیر مجموعه دولت است.

وی افزود:دو الی سه بخش سازمان تعزیرات متعلق به قوه قضاییه است که می‌توان از آنها به مبحث قاچاق سازمان یافته و مواردی که احیانا سازمان تعزیرات حکومتی حکم بر برائت آنها می‌دهد و آنها موطفند که موارد را به دادستان های ما ابلاغ کنند و دادستان ها نیز پیگیر خواهند بود و اگر مشاهده کنند که حکم برائت ایراد دارد آن مساله را دنبال خواهند کرد.

منتظری تصریح کرد:این مسائل به این معنا نیست که دادستانی کل و استانهای مربوط به این امر که عمدتا مرزی و جنوبی هستند از این مسائل غافلند.

دادستان کل کشور بیان کرد:ما از وظایفمان در زمینه کنترل قاچاق کالا و ارز کوتاه نیامده ایم و در صحنه خواهیم بود و پرونده های مهمی از قاچاق کالا و ارز مانند قاچاق های سازمان یافته از جمله ورود تعداد زیادی خودروی قاچاق را پیگیری خواهیم کرد.

وی ادامه داد:بنده چند روز گذشته خبری را در یکی از سایتهای خبری خواندم که قاچاق خودرو را توجیه کرده بودند و می‌خواستند بگویند که خودروهای مذکور با رعایت کلیه ضوابط به کشور وارد شده است.

منتظری خاطر نشان کرد:برای تمام این ۶۰۰۰ خودروی وارد شده یک حکم جاری نیست اما آن بخشی که مورد سوال قرار گرفت تعداد ۴۲۴خودرویی بود که پرونده آنها در دادسرای عمومی و انقلاب استان هرمزگان در بندرعباس مطرح شد و گزارشاتی که به دست بنده رسید بیانگر آن بود که خودروهای مذکور به صورت قاچاق به کشور وارد شده و اسناد و مدارک لازم نیز در پرونده موجود است و اخیرا با برخی از مسئولان مربوطه نیز این مسال را مطرح کردم و در مجموع آن چه که در حیطه مسئولیت های ما است دنبال خواهیم کرد.

دادستان کل کشور گفت :اذعان می‌کنم که با تلاش‌های دولت و برنامه ریزی‌های صورت گرفته و تمهیدات قوه قضاییه،تعزیرات و سازمان گمرک آثار مثبتی پدیدار شده و امیدواریم که با تلاش هرچه بیشتر شاهد حداقل ورود کالای قاچاق به کشور باشیم .

وی افزود:در مقطع زمانی کنونی ما از لحاظ اقتصادی در شرایط خاصی قرار داریم و مردم باید بدانند که نباید به دنبال کالاهای قاچاق بروند و کسانی که دستشان آلوده به این جرم بوده و برای دستیابی به منافع و درآمد زیاد ضربه های مهلکی را به بدنه اقتصاد کشور وارد می‌کنند ،بدانند که سازمان تعزیرات و دستگاه قضایی در این باره کوتاه نخواهد آمد .

منتظری تاکید کرد:خوشبختانه با همکاری وزارت اقتصاد و دارایی ،تعزیرات و گمرک سطح هماهنگی و تعامل افزایش پیدا کرده و حضور دادستان‌ها در صحنه و نظارت‌های ما بر این مجموعه قطعا موثر خواهد بود و امیدوارم که شاهد ورود کمترین کالای قاچاق خصوصا در این مقطع زمانی باشیم.

ادامه دارد…

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد