تاریخ انتشار : شنبه 26 خرداد 1397 - 11:11
کد خبر : 34353

مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته ای که گذشت

مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته ای که گذشت

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، تخصیص بیش از هفت هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی، کشف بزرگترین محموله سوخت قاچاق در بندرعباس، تشییع پیکر پاک دومین شهید مدافع حرم هرمزگان، جذب یک هزار و ۸۰۰ حامی برای یتیمان ، افزایش صادرات غیرنفتی از بنادر هرمزگان

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، تخصیص بیش از هفت هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی، کشف بزرگترین محموله سوخت قاچاق در بندرعباس، تشییع پیکر پاک دومین شهید مدافع حرم هرمزگان، جذب یک هزار و ۸۰۰ حامی برای یتیمان ، افزایش صادرات غیرنفتی از بنادر هرمزگان و بسیاری اخبار دیگر از جمله مهمترین رویدادهای این استان در هفته گذشته است.

**اقتصاد
موضوع مسکن مهر با توجه به مشکلات و چالش های موجود در این بخش همواره از اخبار مهم حوزه اقتصادی در بخش مسکن به شمار می رود.
استاندار هرمزگان عصر یکشنبه گذشته در نشست شورای مسکن استان که با حضور احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر برگزار شد، اظهار داشت: تا هفته دولت، پنج هزار واحد مسکن مهر در استان به بهره برداری می رسد.
فریدون همتی بیان داشت: به ساکنان واحدهای مسکن مهر در هرمزگان اطمینان می دهم که مسائل آنان را به طور منظم و هفتگی مورد بررسی قرار می دهیم تا آسایش، رفاه و آرامش مناسبی برای ساکنان این واحدها ایجاد شود.
اما استاندار هرمزگان در نشست هفته گذشته شورای برنامه ریزی توسعه طرح های آبخیزداری در استان اعلام کرد: ۲۰۰ طرح آبخیزداری در هرمزگان اجرا می شود.
همتی بیان داشت: اجرای این طرح های چند منظوره آبخیزداری موجب تامین آب شرب به خصوص در روستاها و همچنین تغذیه دشت های استان خواهد شد.
وی دوشنبه هفته گذشته در نشست شورای حفاظت از منابع آب هرمزگان نیز اعلام کرد: مرحله نخست آب شیرین کن ۱۰۰ هزار مترمکعبی بندرعباس تا پایان تیرماه سال جاری وارد مدارتولید می شود.
همتی تصریح کرد: با بهره برداری ازاین مرحله ازآب شیرین کن، بخشی از تامین آب مورد نیاز از این طریق صورت خواهد گرفت.
رضا مدرس معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان نیز هفته گذشته در گفت و گو با ایرنا گفت: ۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار امسال برای اجرای طرحهای عمرانی این استان اختصاص یافته است.
اما از خبرهای خوش اقتصادی هفته گذشته در هرمزگان می توان به خبر رشد ۱۴ درصدی صادرات غیرنفتی از بنادر این استان اشاره کرد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۴ و ۷ دهم درصدی صادرات غیرنفتی از بندرهای این استان در ۲ ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.
الله مراد عفیفی پور شامگاه سه شنبه هفته گذشته در نشست تشریح عملکرد مجموعه اداره کل بنادر هرمزگان در مدت یاد شده، بیان داشت: در این مدت ۶ میلیون و ۳۳۹ هزار و ۵۸۹ تن انواع کالاهای غیرنفتی از بندرهای استان صادر شد که در همسنجی با مدت مشابه پارسال رشد ۱۴.۷ درصدی داشته است.
یکی دیگر از اخبار حوزه بنادر هرمزگان، ابلاغ و اجرایی شدن مجوز فعالیت تجاری هشت بندر جدید در این استان است.
هفته گذشته استاندار هرمزگان گفت: با مساعدت ریاست جمهوری و مصوبه کمیسیون مرز کشور، مجوز فعالیت تجاری هشت بندر جدید در هرمزگان ابلاغ و اجرایی شد.
فریدون همتی عصر چهارشنبه هفته گذشته در نشست کارگروه صادرات غیر نفتی هرمزگان اظهار داشت: این استان مدت ها برای گرفتن مجوز فعالیت تجاری در ۲ بندر تلاش می کرد که در سفر اسفند سال گذشته رییس جمهوری به هرمزگان با فعالیت تجاری هشت بندر موافقت شد و به تازگی ابلاغ اجرایی آن نیز صادر شد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان نیز هفته پیش در گفت و گو با ایرنا گفت: امسال بیش از سه میلیارد دلار صادرات کالاهای غیرنفتی برای استان هدف گذاری شده که در دو ماهه اول امسال بیش از هشت درصد آن تحقق یافته است.
خلیل قاسمی اظهار داشت: عمده کالاهای صادرشده از استان شامل آهن و فولاد، میوه و تره بار، خشکبار، خرما، روغن و سایر محصولات بوده است.
از جمله دیگر بخش های مهم حوزه اقتصاد، حوزه شهرداری است که اخبار آن همواره مورد توجه قرار دارد.
هفته گذشته اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس رای گیری درباره اصلاح بودجه سال ۹۶ شهرداری را به نشست های آینده موکول کردند و خواستار ارائه گزارش تفصیلی درباره جا به جایی ۶۰۰میلیارد ریالی در ردیف های اعتباری این نهاد شدند.
نماینده شهرداری بندرعباس عصر یکشنبه گذشته در صحن علنی شورای شهر درباره اصلاح بودجه ۹۶ گفت: مجموع بودجه سال ۹۶ شهرداری بندرعباس ۴۶۰۰ میلیارد ریال بود.
مصطفی خادم افزود: در اصلاح بودجه ۶۰۰میلیارد ریال از اعتبارات یاد شده در ردیف هایی غیر از موارد تعریف شده هزینه شد..
نایب رییس شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در این باره گفت: چیزی به نام جابه جایی بودجه نداریم و آنچه اتفاق افتاده، انحراف از بودجه است.
فیصل دانش ادامه داد: در حقیقت ۶۰۰میلیارد ریال از بودجه شهرداری در جای خودش خرج نشده که این رقم کمی نیست.
اما مدیرکل فرودگاه های هرمزگان نیز هفته پیش اعلام کرد: امسال ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل حصار کشی ۴ فرودگاه این استان اختصاص یافته است..
محمود امانی بنی روز دوشنبه گذشته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اعتبار برای فرودگاه های بندرعباس، میناب، بستک و پارسیان هزینه می شود.
**محیط زیست
ساماندهی صنوف مزاحم که با هدف روان سازی ترافیک شهر بندرعباس و کاهش عوامل آلاینده زیست محیطی آغاز شده با گذشت ۲۵سال هنوز به سر انجام نرسیده که این امر هفته گذشته انتقاد استاندار هرمزگان را در پی داشت و وی از مدیران خواست به جای حرف زدن، راهکار ارایه دهند.
در حقیقت بیشترین زمان نشست عصر شنبه هفته گذشته کارگروه اقتصادی هرمزگان که به ریاست فریدون همتی، استاندار هرمزگان تشکیل شد، به موضوع ۲۵ ساله ساماندهی صنوف آلاینده و مزاحم شهر بندرعباس اختصاص یافت.
وی از مدیران اداره های دولتی خواست با توجه به گذشت ربع قرن از آغاز ساماندهی صنوف مزاحم، کسی درباره ضرورت انجام این کار سخن نگوید و افراد پیشنهادهای قابل اجرای خود را بیان کنند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان نیز هفته گذشته در یک نشست خبری گفت: شهرداری بندرعباس باید ساماندهی سایت های جمع آوری و دفن زباله در محدوده شهری را در اولویت قرار داده و نسبت به جمع آوری سایت های غیرمجاز اقدام کند.
مجید وفادار بیان داشت: اداره کل حفاظت محیط زیست استان نیز در این زمینه نامه نگاری ها و رایزنی هایی با شهرداری بندرعباس داشته و برخورد با واحدهای متخلف را دنبال می کند.
اما از خبرهای بد حوزه محیط زیست هرمزگان، مربوط به ورود فاضلاب به ساحل بندرعباس است.
سرپرست مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس گفت: برخی مراکز، فاضلاب و پساب ورودی به ساحل بندرعباس را حدود ۶۰۰ لیتر در ثانیه برآورد کرده اند در حالی که بر اساس برآورد این مرکز ، در هر ثانیه ۱۸۰۰لیتر فاضلاب تصفیه نشده و پساب به ساحل بندرعباس وارد می شود.
صمد حمزه ای عصر یکشنبه گذشته در صحن علنی شورای اسلامی شهر بندرعباس به عنوان مهمان این نهاد افزود: گسترش انواع آلودگی ها در ساحل بندرعباس یکی دیگر از تهدیدهای زیست محیطی است که پایش های میدانی و علمی این موضوع را ثابت کرده است.
اما از دیگر خبرهای بد حوزه منابع طبیعی و محیط زیست هرمزگان در هفته گذشته، خبر کاهش ۸۰ درصدی میزان بارش ها در استان است.
مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای هرمزگان هفته گذشته در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش بارندگی ها در استان در سالهای اخیر، گفت: در سال آبی ۹۷-۹۶ وضعیت بارش در هرمزگان حدود ۸۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.
هوشنگ ملایی با اشاره به دغدغه استاندار هرمزگان نسبت به رفع نگرانی های مردم و ائمه جمعه استان نسبت به مشکلات کم آبی در استان، اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر به دلیل بحران خشکسالی میزان ورودی به سدهای شرق استان که بخشی از تامین آب شرب از محل این منابع انجام می شود، به صفر رسیده است.

** اجتماعی، فرهنگی، دینی
یکی از مهمترین اخبار حوزه اجتماعی هرمزگان، کاهش ساعت کار اداره های استان است.
براساس اعلام استانداری هرمزگان ادارات این استان پنجشنبه ها تعطیل و ساعات کاری دستگاه های اجرایی استان همزمان با شروع این طرح از شنبه تا چهار شنبه از ساعت۶:۳۰ تا ۱۳:۳۰ است.
بیمارستان ها، مراکز خدمات درمانی و امداد رسانی، بانک ها ( به جز ستاد) و مراکز خدمات عمومی مشمول این بخشنامه نمی باشند.
اما معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان گفت: یک هزار و ۸۰۰ حامی در ایام ماه مبارک رمضان برای کمک به ایتام و فرزندان محسنین زیر پوشش این نهاد در استان جذب شده است.
جلیل تراهی عصر یکشنبه گذشته در جمع خبرنگاران افزود: این حامیان، حمایت از ۲ هزار و ۴۵۰ یتیم و فرزندان محسنین زیر پوشش کمیته امداد هرمزگان را عهده دار شدند.
عصر دوشنبه هفته گذشته پیکر پاک شهید خلیل تختی نژاد، دومین شهید مدافع حرم استان هرمزگان با حضور خیل عظیم مردم و مسوولان در گلزار شهدای بخش تخت بندرعباس به خاک سپرده شد.
پیکر این شهید یکشنبه شب گذشته با استقبال مردم و مسوولان وارد فرودگاه بندرعباس شده بود.
پیکر پاک شهید تختی روز دوشنبه گذشته پس از اقامه نماز از سوی نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس بر روی دستان قشرهای مختلف مردم از مقابل میدان انقلاب تا مسجد جامع (مصلای قدس) بندرعباس تشییع و عصر همان روز در زادگاهش به خاک سپرده شد.
اما روز جمعه هفته گذشته۲۵ خردادماه برابر با عید سعید فطر، نماز این روز در مقابل مسجد جامع بندرعباس برگزار شد.
طبق سال های گذشته نماز عید از ساعت ۷ صبح روز جمعه ۲۵ خرداد اقامه و قبل از آن ساعت ۶ صبح دعای ندبه نیز برگزار شد.
یکی از مهمترین اخبار اجتماعی هرمزگان در هفته گذشته به حوزه انتظامی و خبر کشف سه میلیون لیتر سوخت قاچاق اختصاص دارد.
رییس پلیس استان هرمزگان چهارشنبه هفته گذشته در گفت و گو با ایرنا از کشف بزرگترین محموله قاچاق سوخت سازمان یافته در بندرعباس خبر داد.
سردار عزیزالله ملکی در این گفت و گو افزود: این محموله بزرگ ۹۰ میلیارد ریال ارزش مالی دارد که با هوشیاری پلیس آگاهی هرمزگان کشف و ضبط شد.
وی ادامه داد: افراد این باند برای قاچاق سازمان یافته سوخت، با بارنامه‌ و اسناد جعلی سوخت گازوییل را از سراسر کشور جمع آوری می کردند.

**ورزش
دعوت فوتبالیست هرمزگانی به اردوی تیم ملی فوتبال ساحلی، حضور بسکتبالیست استان در اردوی تیم ملی امید، حضور شناگران هرمزگان در اردوی تیم ملی نجات غریق، قرار گرفتن نام بانوی والیبالیست هرمزگان در لیست نهایی اعزام به رقابتهای جهانی هلند، پایان رقابتهای ووشو یادواره شهید خلیل تختی نژاد و برگزاری دیگر رقابتهای ورزشی در قالب جام رمضان از جمله مهمترین اخبار ورزشی استان در هفته گذشته است.
۷۱۹۸/۷۴۰۸

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد