تاریخ انتشار : شنبه 19 خرداد 1397 - 11:08
کد خبر : 33895

همه دولت ها به اصفهان در زمینه آب ضربه زده اند/ طرح تحریم‌شکنی اروپا در قبال کوبا برای ایران هم اجرا شود

همه دولت ها به اصفهان در زمینه آب ضربه زده اند/ طرح تحریم‌شکنی اروپا در قبال کوبا برای ایران هم اجرا شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ حمید رضا فولادگر پیش از ظهر امروز در  نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس ابراز کرد: مردم نشان دادند با وجود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ حمید رضا فولادگر پیش از ظهر امروز در  نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس ابراز کرد: مردم نشان دادند با وجود فقر و فساد برخی هنوز پای نظام ایستاده اند و لازم است مسئولان در مسئولیت خود بازنگری کنند و در ادای حق مردم با تمام وجود تلاش کنند.

وی با اشاره به عدم وجود فضای کافی برای تجمع مردم در راهپیمایی روز قدس، عنوان کرد: از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی درخواست بررسی نظرات و در نظر گرفتن مکان بهتری برای این مناسبات را داریم.

* طرح بانکداری بدون ربا در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به بحث بودجه و ابلاغ آن در سال ۹۶ عنوان کرد: در سال ۹۷ چند لایحه در دستور کار مجلس بوده که برخی به نتیجه رسیده، در بحث اقتصادی اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را داریم که این لایحه هفته آینده بررسی می شود.

وی افزود: مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون اسلامی بررسی شده و تا هفته آتی به صحن علنی مجلس خواهد آمد، همچنین طرح بانکداری اسلامی در حال کار است که تا پایان سال به مجلس ارائه خواهد شد.

فولادگر ادامه داد: در کمیسیون صنایع ایرادات طرح مربوط به صنایع دستی برطرف و به زودی در صحن علنی بررسی خواهد شد.

* نباید بالش نرم زیر سر صنعت خودورسازی کشور گذاشت

وی با بیان اینکه طرح ساماندهی بازار خودرو در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: با این طرح تعرفه ها به تدریج کاهش داده شده و خودروساز داخلی در رقابت با خودروساز خارجی مجبور می شود کیفیت خود را افزایش دهد اما نظر دیگر این است که اقتصاد آزاد به معنای واقعی وجود ندارد و بازارهای موازی وجود دارد و این امر موجب رشد خودروی داخلی نخواهد شد بنابراین این طرح نیازمند تدبیر است و عجولانه در مورد آن نمی توان اظهار نظر کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به نظر برخی مبنی بر اینکه تا پایان سال ۱۴۰۴ هر سال بین ۵ تا ۱۰درصد تعرفه خودرو کاهش پیدا کند، گفت: طبق این نظر خودروسازان نیز موظف می شوند کیفیت خود را بالا ببرند.

رئیس کمیسیون اصل ۴۴ مجلس تصریح کرد: باید بینابین حرکت کنیم یعنی صنعت خودرو نباید از یک دیوار بلند تعرفه برخوردار باشد که هیچ وقت کیفیت خود را بالا نبرد و مردم مجبور شوند با هر قیمتی خودرو خریداری کنند و نه اینکه با شیب تند تعرفه ها را کاهش دهیم و به صنعت خودرو لطمه بزنیم.

وی ادامه داد: باید یک برنامه تدریجی کاهش خودرو داشته باشیم و از طرفی روش های مختلف را برای ارتقای کیفیت و رقابت پذیری با اصلاح ساختار و خارج شدن از حالت شبه دولتی مدنظر بگیریم.

* اروپا هیچگاه بازار ایران را نسبت به بازار امریکا ترجیح نمی دهد

وی در پاسخ به این سوال که آیا کشورهای اروپایی در امر اعمال تحریم ها با ایران خواهند بود یا نه، اذعان کرد: بازار خودروسازی ایران یکی از عرصه هایی است  که کشورهایی اروپایی به آن نفوذ کرده اند ولی قطع به یقین بدانید اروپا بازار ایران را هیچگاه به بازارهای امریکا ترجیح نمی دهد و ما را تنها خواهد گذاشت.

نماینده  مردم اصفهان در مجلس ابراز کرد: مذاکرات دیپلماسی ما با اتحادیه اروپا باید هرچه سریعتر در سطح وزرا و سران کشور پیگیری شود، پیشنهاد می شود  که طرح تحریم شکنی که اتحادیه اروپا در قبال کوبا زمانی انجام داد را در رابطه با ایران اجرا کند و این کار شدنی است.

* تحریم های امریکا علیه ایران ضد تولید ملی و جهت دار است

وی افزود: شنیده شده است که آمریکا شرکت هایی را تحریم می کند که قراردادهایی در زمینه انتقال تکنولوژی با ایران دارند، بنابراین تحریم های امریکا علیه ایران جهت دار و ضد تولیدملی است.

فولادگر تصریح کرد: به عنوان مثال در زمینه هواپیمای مسافربری، شرکت بوئینگ و ایرباس را تحریم کرده است ولی شرکت هواپیمایی ATR که امکان ساخت آن را در داخل کشور داریم را تحریم نمی کند.

فولادگر در رابطه با اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی اظهار کرد: ۳ خروجی از گزارش مربوط به اجرای قانون اصل ۴۴ برای ۳ قوه ارسال شده و با آسیب شناسی از اجرای این قانون در گذشته و پیگیری تخلفات عدم اجرای صحیح یا اجرای ناقص نتیجه را به قوه قضائیه ارسال و بعد از چند ماه قوه قضائیه یک شعبه در دادگاه ویژه کارکنان دولت ایجاد و این امر را پیگیری می کند.

* اجرای نهادهای رگولاتوری در امر نرخ گذاری کالاهای انحصاری دولت

وی با بیان اینکه تا انحصار رقابت حل نشود اصل ۴۴ اجرایی نخواهد شد، افزود: یکسری کالاها انحصار دولتی است و در بخش خصوصی به عنوان مثال مخابرات در همراه اول و تلفن ثابت انحصار دارد و انحصار در خدمات و تعرفه های پزشکی و … وجود دارد و نهاد رگولاتور که یک نهاد تنظیم کننده است باید نرخ گزاری و بر مجوزها نظارت کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس در رابطه با اصلاح نظام بانکی تصریح کرد: پیرامون قانون رفع موانع بانک ها را ملزم کردیم اموال مازاد و دارایی ها را بفروشند، افزایش سرمایه برای ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان که سال ۹۵ اجرا نشد و سال ۹۶ آقای کرباسیان با افزایش فشار به بانک ها این امر تا حدی محقق و اکنون در حال اجراست که تا الان یک هزار و ۳۰۰ میلیارد از اموال بانک ها فروخته شده اما هنوز بانک های خصوصی تبعیت نکرده اند.

وی در خصوص طرح بانکداری بدون ربا اشاره کرد: یک لایحه اصلاح بانکی از طرف دولت است و یک اصلاح دیگر سهام بانکداری خصوصی را تعریف و در سه سطح شفاف سازی کردیم و با تعریف مالک واحد و راه های رانتی را بستیم و یک اصلاح در بحث ماده ۶ پیرامون موسسات شبه دولتی همه موسسات شبه دولتی را ملزم کردیم که اگر در بحث سرمایه می خواهند وارد شوند باید در زمینه بورس ورود کنند.

* نیمی از قانون بهبود کسب و کار توسط دولت اجرا نشده است

وی ادامه داد: کار دیگر در زمینه کسب و کار پایش کسب و کار است که ۲۸ مولفه محیطی کسب و کار را اتاق بازرگانی و اصناف باید پایش کند.

رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس  با اشاره به اینکه در سال کالای ایرانی جلسات مفصلی با کارشناسان و فعالان اقتصادی برگزار کردیم و با نظر دولت و فعالان اقتصادی و مرکز پژوهش ها اصلاح قوانین مربوطه را پیش بردیم خاطرنشان کرد: در زمینه تعریف کالای ایرانی کالای ایرانی را کالا یا خدمتی تعریف کردیم که در داخل تولید یا خدمتی که در داخل ارائه می شود که می تواند تولید داخل مهندسی معکوس و انتقال فناوری به داخل کشور باشد.

وی افزود: کالای ایرانی حالت خاصی از محصول داخلی است که باید طراحی یا نشان تجاری داخلی باشد و کل زنجیره ارزی در محدوده جغرافیای کشور باشد؛ هر کالایی که عمق ساخت داخل بیشتر بود از حمایت بیشتری برخوردار است.

* افزایش سه برابری نقدینگی در طول سه سال اخیر در این دولت

وی خاطرنشان کرد: بیش از نیمی از قانون بهبود کسب و کار  دو دولت یازدهم اجرا نشده است، دولت در حال بررسی چرایی پایین بودن رنکینگ ایران در بین ۱۹۳ کشور جهان است.

رئیس کمیسیون اصل ۴۴ مجلس ادامه داد: نقدینگی کشور از سال ۹۲ در طول سه سال  سه برابر شده است.

وی اشاره ای به بحث آب در استان کرد و توضیح داد: بزرگترین مشکل آب استان این است  که موضوع آب سیاسی و جناحی شده است، من به عنوان نماینده مردم اصفهان با همه دولت ها کار کرده ایم، همه دولت ها به اصفهان در بحث آب ضربه زده اند.

فولادگر در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون اختلافات شورای شهر و برخی از علما گفت: آنچه  که ما شاهدیم در سطح مدیریت شهری این است که اجرای پروژه های عمرانی و شهری در سطح شهر روند کندی پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: من توصیه می کنم که مدیریت شهری از همه سلایق استفاده کند، همچنین در مسائل فرهنگی نسبت به امور ارزشی و دینی بیشتر اهتمام داشته باشد، دغدغه همه عالمان دینی و امام جمعه موقت اصفهان، فرهنگ دینی است.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد