تاریخ انتشار : شنبه 12 خرداد 1397 - 7:30
کد خبر : 33523

سنندج| پای حرف مردم کردستان؛ مردم و مسئولان از همه ظرفیت‌ها برای "حمایت از کالای ایرانی" بهره بگیرند+فیلم

سنندج| پای حرف مردم کردستان؛ مردم و مسئولان از همه ظرفیت‌ها برای "حمایت از کالای ایرانی" بهره بگیرند+فیلم

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از سنندج، اگر بخواهیم فرمایشات رهبر معظم انقلاب در روز نخست امسال در مشهدمقدس را یادآوری کنیم، متوجه می‌شویم که باید همه مردم و مسئولان از همه ظرفیت‌ها برای تحقق شعار "حمایت از کالای ایرانی" بهره بگیرند و

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از سنندج، اگر بخواهیم فرمایشات رهبر معظم انقلاب در روز نخست امسال در مشهدمقدس را یادآوری کنیم، متوجه می‌شویم که باید همه مردم و مسئولان از همه ظرفیت‌ها برای تحقق شعار "حمایت از کالای ایرانی" بهره بگیرند و نباید در این راستا از هیچ تلاشی دریغ کرد چراکه تبعیت از رهنمودهای امام خامنه‌ای وظیفه شرعی و ملی برای همگان است.

در این گزارش در ابتدا بخشی از بیانات مقام معظم رهبری را با هم مرور کرده و سپس دیدگاه و راهکارهای مسئولان، علمای اهل سنت، بازاریان و اقشار مختلف مردم را در راستای تحقق شعار "حمایت از کالای ایرانی" منعکس می‌کنیم.

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی امسال را به نام "حمایت از کالای ایرانی" نام‌گذاری کردند، البته ایشان پیش از این نیز بارها بر ضرورت حمایت از تولید داخلی تأکید فرموده‌اند، اما متأسفانه هنوز در عمل حمایت‌های لازم از تولیدکنندگان انجام نشده و آنها با تکیه بر توانمندی خود به‌سختی با کالاهای وارداتی رقابت می‌کنند.

"حمایت از کالای ایرانی" مکمل اقتصاد مقاومتی است

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با تاکید بر ضرورت تحقق شعار "حمایت از کالای ایرانی" اظهار داشت: باید همه مسئولان در راستای ایجاد اشتغال، بهبود وضعیت معیشت مردم و حمایت از تولید و کالای ایرانی گام بردارند و اولویت کاری خود بدانند.

آیت‌الله سید‌محمد حسینی‌شاهرودی افزود: دشمن در تلاش است تا توسط خود و عوامل داخلی، با واردکردن اجناس و کالای قاچاق، به اقتصاد کشور ضربه بزند و این امر به تولیدات داخلی و اشتغال جوانان ضربه خواهد زد.

وی گفت: آنچه مقام معظم رهبری به‌عنوان شعار سال انتخاب کردند، مکمل «اشتغال، تولید ملی و اقتصاد مقاومتی» است و حمایت از کالای ایرانی به‌نوعی حمایت از تولید ملی و اشتغال در کشور است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان تصریح کرد: با تحقق این شعار توسط مردم، مشکلات معیشتی و اقتصادی موجود در کشور نیز تا حدود زیادی حل خواهد شد و ابتکارات و خلاقیت جوانان رونق بیشتری می‌گیرد و بهترین راهکار برای حمایت از کالای ایرانی، مصرف و ترویج کالای ایرانی توسط مردم و مسئولان است و مردم در ایفا و تحقق این شعار نقش مهم‌تر و مؤثرتری دارند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی خاطر‌نشان کرد: دشمن با ترویج کالاهای خارجی و مصرف آن بین ایرانیان، سعی دارد تا کالاهای ایرانی و تولیدات داخلی را کم‌اعتماد و ذهنیت مردم را نسبت به تولیدات داخلی تخریب کند تا مردم اجناس خارجی را به تولیدات داخلی ترجیح دهند و رونق اقتصادی کشورهای خارجی افزایش یابد.

"مصرف کالای ایرانی" سبب رونق تولید می‌شود

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان نیز با تاکید بر ضرورت تحقق شعار "حمایت از کالای ایرانی" اظهار داشت: باید همه مردم و مسئولان در راستای تحقق شعار سال تلاش کنند.

سردار محمدحسین رجبی افزود: همه ما باید با استفاده از کالای ایرانی از تولیدکنندگان داخلی حمایت کنیم چراکه مصرف کالای ایرانی سبب رونق تولیدات داخلی کشور می‌شود.

تاکید بر ضرورت تحقق شعار "حمایت از کالای ایرانی" در کردستان

استاندار کردستان نیز با تاکید بر ضرورت تحقق شعار "حمایت از کالای ایرانی" اظهار داشت: شعار امسال به‌درستی نام‌گذاری شده و باید تولیدکنندگان بهترین کالا را تولید و مصرف‌کنندگان نیز کالای ایرانی خریداری کنند تا با همت و درایت مردم و مسئولان در جهت شعار سال گام برداریم.

بهمن مرادنیا افزود: باید مدیران از واحدهای تولیدی به‌صورت مستمر بازدید و مشکلات این واحدها را به‌جدیت پیگیری و رفع کنند و در خریدهایشان "کالا ایرانی" را انتخاب کنند.

‌"حمایت از کالای ایرانی" سبب تقویت تولید و زیربنای اقتصاد کشور می‌شود

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام سال "حمایت از کالای ایرانی" از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: واقعاً این شعار ارزشمند امسال نشان می‌دهد که با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، حمایت از شعار سال بسیار ضروری است.

ماموستا رستمی افزود: حقیقتاً حمایت از کالای ایرانی سبب ایجاد اشتغال‌زایی برای جوانان و تقویت تولید و زیربنای اقتصاد کشور می‌شود.

وی بیان اینکه زیربنای اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید داخلی است، خاطرنشان کرد: باید همه مسئولان و مردم در راستای حمایت از کالای ایرانی تلاش کنند.

حمایت از "تولید و کالای ایرانی" در کردستان بومی‌سازی شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج، در رابطه با ضرورت تحقق شعار سال اظهار داشت: باید فرهنگ استفاده از کالاهای ایرانی نهادینه و برای تحقق آن به‌دنبال ارتقای کیفیت تولیدات داخلی باشیم و لازمه آن هم داشتن چشم‌اندازی روشن و چندبعدی به این موضوع است.

حسین خوش‌اقبال افزود: باید قبل از تشویق مردم به خرید کالای داخلی، پیش‌نیاز حمایت از تولیدکننده داخلی برای تولید کالای باکیفیت و قیمت مناسب را فراهم کرد.

وی گفت: تاکید بر مصرف کالای ایرانی، فقط توصیه‌ای برای مصرف‌کنندگان نیست بلکه باید تولیدکنندگان نیز با تولید کالای باکیفیت، مرغوب و قیمت پایین‌تر، اجازه ندهد که مشتریان نسبت به مصرف کالای خارجی تمایل پیدا کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان تصریح کرد: باید حمایت از تولید و کالاهای ایرانی را در استان بومی‌سازی کنیم و اولویت کاری همه مسئولان باشد و مصرف‌کنندگان نیز تا وقتی که جنس ایرانی وجود دارد، جنس خارجی نخرند.

تولیدکنندگان داخلی "اجناس باکیفیت" تولید کنند

امام جمعه سنندج در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام سال «حمایت از کالای ایرانی» از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: حقیقتاً این شعار متناسب با وضعیت کنونی کشور بوده و باید همه مردم و مسئولان برای تحقق آن تلاش کنند.

ماموستا عبدالرحمن خدایی افزود: تا زمانیکه تولیدکنندگان داخلی قادر به تولید کالایی هستند، باید مصرف کالای ایرانی نسبت به کالاهای خارجی ارجعیت داده شود.

وی لازمه تحقق شعار سال را حمایت از تولیدات داخلی خواند و گفت: باید تولیدکنندگان با دقت، کالای داخلی با کیفیتی برای مردم تولید کنند تا مورد پسند مردم باشد و اگر این اصل رعایت شود، مصرف کالای خارجی "بی‌انصافی" است.

ماموستا خدایی بیان کرد: حمایت از کالای داخلی می‌تواند برای کشور بسیار منفعت داشته باشد به شرط آنکه تولیدکنندگان در تولید محصولات دلسوزی بیشتری به خرج دهند.

لازمه تحقق شعار "حمایت از کالای ایرانی" پرهیز مسئولان از خرید کالاهای لوکس خارجی است

امام جمعه موقت سنندج با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام سال «حمایت از کالای ایرانی» از سوی رهبر انقلاب اظهار داشت: شعار سال زمانی تحقق می‌یابد که تمام مسئولان، وزرا، استانداران، معاونین و مدیران  از کالاهای لوکس، اجناس و ماشین گران قیمت خارجی استفاده نکنند و اگر چنانچه این امر را رعایت نکنند یقیناً مردم نیز از آنان تبعیت می‌کنند.

ماموستا محمد امین راستی افزود: امیدوارم بتوانیم از تولیدات و کالای داخلی حمایت کنیم تا بتوانیم از نظر اقتصادی استقلال پیدا کنیم.

وی گفت: به اعتقاد بنده استفاده از تولیدات داخلی و مصرف کالای ایرانی از «اوجب واجبات» است و باید این مهم از مسئولان شروع شود و تک تک مردم نیز از آن حمایت کنند.

امام جمعه موقت سنندج با بیان اینکه تحقق شعار "حمایت از کالای ایرانی" راهکاری برای خروج از وابستگی به مصرف کالاهای خارجی است، تصریح کرد: باید مسئولان نیز در راستای تحقق شعار "حمایت از کالای ایرانی" گام بردارند و به تولیدکنندگان داخلی کمک کنند تا بتوان مشکلات و نیاز مردم را برطرف و برآورده کرد.

ماموستا راستی خاطرنشان کرد: باید از واردات کالاهای خارجی که مورد نیاز نیست و خودمان قادر به تولید آن هستیم، جلوگیری شود تا بتوانیم در راستای تحقق شعار سال گام برداریم.

تحقق اقتصاد مقاومتی مستلزم توجه به شعار "حمایت از کالای ایرانی" است

امام جمعه موقت سنندج با تاکید بر ضرورت تحقق شعار "حمایت از کالای ایرانی" اظهار داشت: باید تحقق شعار سال مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب مسئولان باشد و همه مردم نیز کالای ایرانی مصرف کنند چراکه این کار سبب استقلال کشور می‌شود.

ماموستا سیداحسن حسینی تاکید کرد: باید تولیدکنندگان برای تحقق شعار سال، کالای خود را با بهترین کیفیت تولید و به مردم عرضه کنند

وی با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی مستلزم حمایت از شعار "حمایت از کالای ایرانی" است، تصریح کرد: باید تولیدکنندگان کالای فاخر و باکیفیت به مردم عرضه کنند تا مردم از کالای خارجی فاصله بگیرند.

تحقق شعار "حمایت از کالای ایرانی" سبب رفع بیکاری و بهبود وضعیت اقتصادی می‌شود

امام جمعه مریوان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج، در رابطه با ضرورت تحقق شعار سال اظهار داشت: نام‌گذاری امسال به نام سال «حمایت از کالای ایرانی» از سوی رهبر معظم انقلاب حائز اهمیت و در راستای بهبود وضعیت اقتصادی جامعه بود.

ماموستا مصطفی شیرزادی افزود: باید تولیدکنندگان داخلی برای تحقق شعار سال، مرغوب‌ترین کالا را تحویل مردم بدهند و فقط به فکر گرفتن پول گزاف نباشند و در کار خود خیانت نکنند.

وی گفت: باید همه مردم کالای ایرانی بخرند و دلسوز باشند و فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی را ترویج دهیم چراکه تحقق شعار "حمایت از کالای ایرانی" سبب ایجاد اشتغالزایی برای جوانان، رفع بیکاری و بهبود وضعیت اقتصادی جامعه می‌شود. باید مسئولان کردستانی زمینه تحقق شعار سال را فراهم و از تولیدکنندگان داخلی حمایت کنند.

سپس به سطح شهر سنندج رفتیم و پای حرف مردم نشستیم، بازاریان و شهروندان معتقد بودند که باید همه مردم و مسئولان از همه ظرفیت‌ها برای تحقق شعار "حمایت از کالای ایرانی" بهره بگیرند، مردم از مسئولان انتظار داشتند که از تولیدکنندگان و کالای ایرانی حمایت کنند و تولیدکنندگان داخلی نیز اجناس باکیفیت و مرغوب تولید و به مردم عرضه کنند.

آنچه که در ادامه مشاهده می‌کنید حاصل گزارش و گفت‌وگوی خبرنگار تسنیم با بازاریان و شهروندانی سنندجی در رابطه با راهکارهای تحقق شعار "حمایت از کالای ایرانی" است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد