تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 خرداد 1397 - 10:43
کد خبر : 33323

خرید کالا‌های چینی به تولید داخلی ضربه خیلی بدی می زند/بایدجلوی قاچاق کالا گرفته شود

خرید کالا‌های چینی به تولید داخلی ضربه خیلی بدی می زند/بایدجلوی قاچاق کالا گرفته شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ رضا آریایی، فرماندار بروجرد، ظهر امروز در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در حالیکه مرتبا دستگاه‎های اجرایی مرتبط تمهیداتی را با هدف مقابله با پدیده قاچاق کالا اعمال می‎کنند، اما تاکنون

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ رضا آریایی، فرماندار بروجرد، ظهر امروز در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در حالیکه مرتبا دستگاه‎های اجرایی مرتبط تمهیداتی را با هدف مقابله با پدیده قاچاق کالا اعمال می‎کنند، اما تاکنون به هدف مدنظر در این باره دست نیافته‎ایم.

وی گفت: کم بودن آگاهی مردم موجب شده که در این زمینه به اهداف مورد نظر نرسیم، به طور مثال مردم نمی‎دانند که با خرید کالا‌های چینی به تولید داخلی ضربه زده و جوانان خود را بیکار می‎‎کنند.

فرماندار بروجرد در خصوص عرضه دارو‌های قاچاق از جمله در عطاری‎ها بیان کرد: برخی‎ از داروخانه‎ها و لوازم بهداشتی نیز دارو‌هایی را توزیع می‎کنند، از سویی در آرایشگاه‎های زنانه نیز موادی مضر و آلوده‎ای مصرف می‎شود که در دراز مدت اثرات خود را بر جای می‎گذارد.

آریایی تاکید کرد: به این ترتیب در بازرسی‎ها باید در کنار عطاری‎ها، داروخانه‎ها و لوازم بهداشتی فروشی‎ها، سوپرمارکت‏ها، آرایشگاه‎های زنانه و مراکز دیگری که اقدام به عرضه مواد مضر و دارو‌های قاچاق می‎کنند، تحت نظارت و بازرسی قرار گیرند.

وی در خصوص ساماندهی عرضه گیاهان دارویی و جلوگیری از برداشت بی‎رویه آن‎ها گفت: جهاد کشاورزی و منابع طبیعی تمهیداتی اتخاذ و در حاشیه روستا‌ها عرصه‎هایی را برای کشت این گیاهان در اختیار روستائیان قرار دهند.

فرماندار بروجرد سپس به خطاب به مدیران اظهار کرد: از ارائه آمار و ارقام دقت کرده و در این زمینه اغراق نکنید، چرا این آمار‌ها در تحقیق‎ها ملاک عمل قرار می‎گیرند.

آریایی ادامه داد: همچنین مدیران اگر تصمیم گرفتند که با افراد متخلف برخورد کرده و واحد صنفی آن‎ها را پلمب کنند، روی رای خود ایستاده و با لغو آن وجاهت خود را زیر سوال نبرند.

وی همچنین از برگزاری جلسات متعدد و طولانی انتقاد و عنوان کرد: باید با کاهش زمان برگزاری جلسات و حضور افراد مرتبط در آن‎ها علاوه بر جلوگیری از اتلاف وقت مدیران، نسبت به برگزاری جلسات کیفی اقدام کرد.

فرماندار بروجرد تاکید کرد: همچنین مدیران با خودداری از تعریف و تمجید یکدیگر به اصل مطلب پرداخته و به جای تصویب چندین مصوبه با پرداختن به چند مصوبه به مرور نسبت به رفع مشکلات و اجرای آن‎ها اقدام کنند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد