تاریخ انتشار : سه شنبه 8 خرداد 1397 - 5:58
کد خبر : 33148

منشور حمایت از کالای ایرانی در آموزش و پرورش تدوین شد

منشور حمایت از کالای ایرانی در آموزش و پرورش تدوین شد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران در خصوص برنامه‌های این وزارتخانه در حمایت از کالای ایرانی اظهار کرد: یکی از مأموریت‌های که وزیر آموزش و پرورش به

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران در خصوص برنامه‌های این وزارتخانه در حمایت از کالای ایرانی اظهار کرد: یکی از مأموریت‌های که وزیر آموزش و پرورش به معاونت پرورشی داده است، برنامه‌ریزی در حوزه تدوین یک بسته فرهنگی برای حمایت از کالای ایرانی در راستای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: کارگروهی تشکیل شد و با همکاری معاونت پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش و نظرخواهی از همه معاونان و بخش‌های مختلف، منشور حمایت از کالای ایرانی در راستای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در ۲ بخش آماده شده است.

 کاظمی با بیان اینکه در این منشور ۱۳ راهبرد و ۶۲ راهکار اجرایی عملیاتی پیش بینی شده است، گفت: ۴ جامعه مخاطب برای منشور پیش‌بینی کردیم که شامل جامعه دانش آموزی، جامعه معلمان، جامعه اولیا و جامعه همکاران اداری و مدیران مدارس به عنوان متولیان دستگاه تعلیم و تربیت است.

 وی با بیان اینکه ۲ کارگروه پیش بینی کردیم، افزود: کارگروه اول، «گفتمان سازی و فرهنگ سازی» و کارگروه دوم، «مصرف و حمایت عملی از مصرف کالای ایرانی در بخش نیازهای آموزش و پرورش» است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در حوزه فرهنگ سازی به دو بخش توجه کردیم یک بخش فرهنگی تبلیغ و گفتمان سازی و تبدیل شعار حمایت شعار حمایت از کالای ایرانی به گفتمان غالب جامعه دانش‌آموزی و جامعه مخاطب و بعد اقدامات عملی برای نهادینه شدن این فرهنگ در ذهن دانش آموزان است.

وی اضافه کرد: در بخش گفتمان سازی در اولین اقدامی که انجام دادی میثاق نامه دانش آموزی را برای حمایت از کالای ایرانی تدوین کردیم و ان شاء الله به سطح مدارس کشور ارسال می کنیم تا در قالب یک بنر در منظر همه دانش‌آموزان نصب شود و در صبحگاه مدارس کشور قرائت شود.

کاظمی تأکید کرد: دعوت از کارآفرین و تولیدکنندگان و همچنین برگزاری نمایشگاه‌ها و بازدید از کارخانجاتی که تولید داخلی دارند، از دیگر برنامه های ماست.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد