تاریخ انتشار : سه شنبه 8 خرداد 1397 - 0:22
کد خبر : 33129

رشت| حمایت از کالای ایرانی از "حرف" تا "عمل" + فیلم

رشت| حمایت از کالای ایرانی از "حرف" تا "عمل" + فیلم

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از رشت، سال ۹۷ در شرایطی توسط مقام معظم رهبری به‌عنوان سال "حمایت از کالای ایرانی" انتخاب شد که ایشان چندین سال متوالی بر لزوم اعتماد به توان داخلی تاکید کرده بودند. امروز شرایط اقتصادی کشور دچار تلاطم‌های بسیاری

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از رشت، سال ۹۷ در شرایطی توسط مقام معظم رهبری به‌عنوان سال "حمایت از کالای ایرانی" انتخاب شد که ایشان چندین سال متوالی بر لزوم اعتماد به توان داخلی تاکید کرده بودند.

امروز شرایط اقتصادی کشور دچار تلاطم‌های بسیاری است و شاهد هستیم که پس از نقض برجام توسط آمریکا، تحریم‌های ظالمانه که به گفته خود مقامات آمریکایی برداشته شده اما در عمل در حال اجرا بود به‌طور رسمی تداوم دارد.

مقام معظم رهبری امسال در سخنرانی نوروزی‌شان در مشهد مقدس، حمایت از کالای ایرانی و اعتماد به توان داخلی به ویژه استفاده از ظرفیت جوانان را راهکاری برای رفع مشکلات اقتصادی کشور دانستند.

همانطور که معظم له در سخنرانی‌های خود فرمودند امروز هیچ مشکلی در کشور نیست که قابل حل نباشد اما حل شدن مشکلات موجود نیازمند همراهی مردم و مسئولان است.

حمایت از کالای ایرانی صرفاً وظیفه مسئولان نیست و مردم نیز در این حوزه نقش ویژه‌ای بر عهده دارند؛ ترویج فرهنگی استفاده از تولیدات داخلی نیازمند تشکیل یک مثلث با حضور مسئولان، تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان است.

در گام نخست مسئولان موظف هستند تا به‌جای گره زدن مشکلات کشور با قراردادهایی نظیر برجام، به تولیدکنندگان داخلی اعتماد کرده و حمایت‌های لازم از آنان را در حوزه‌هایی مانند ارائه تسهیلات ارزان قیمت انجام دهند.

در وهله دوم تولیدکنندگان باید رقابتشان را با کالای مشابه خارجی افزایش دهند و تلاش کنند تا کالایی که در داخل کشور تولید می‌کنند توانایی رقابت با مشابه خارجی آن را داشته باشد تا مردم به خرید آن‌ها ترغیب شوند.

در گام سوم نوبت به مردم یا در واقع مصرف‌کنندگان می‌رسد؛ استفاده مردم از کالاهای داخلی سبب افزایش آمار اشتغال شده و این امر رونق اقتصادی کشور را با خود به همراه می‌آورد.

قطعاً عموم ملت ایران از افزایش آمار اشتغال و رونق اقتصادی کشورشان حمایت می‌کنند و ترجیح می‌دهند هزینه‌ای که صرف خرید یک کالا می‌کنند در جیب هم‌وطنان خودشان برود تا کشورهای دیگر.

مردم گیلان نیز همانند سایر مردم کشور مایل هستند تا از کالای ایرانی حمایت کنند و آن را در سبد خانوار خود قرار دهند اما توقع دارند تا کالایی با کیفیت و با قیمت مناسب در اختیارشان قرار بگیرد.

ترویج استفاده از کالای ایران و توجه به تولیدات داخلی نیازمند فرهنگسازی همگانی است؛ رسانه ملی و سایر رسانه‌ها باید تلاش کنند تا به‌جای تبلیغ تولیدات خارجی، کالاهای داخلی را تبلیغ کنند.

امروز کالاهایی در داخل کشور تولید می‌شود که نه تنها می‌تواند با کالاهای خارجی رقابت کند بلکه بعضاً کیفیت بالاتری نیز دارد اما عدم فرهنگسازی، بازاریابی و تبلیغات مناسب سبب می‌شود تا بازدهی مورد نظر را نداشته باشد.

و در پایان در روایاتی از ائمه اطهار(ع) آمده است "الناس علی دین ملوکهم"؛ لذا مسئولان باید در راستای حمایت از کالای ایرانی، خودشان نیز از تولیدات داخلی استفاده کنند تا به الگویی برای مردم تولید شوند.

گزارش از علی دارا

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد