تاریخ انتشار : دوشنبه 7 خرداد 1397 - 13:03
کد خبر : 33122

یاسوج| انتظارات مردم کهگیلویه و بویراحمد از کالای ایرانی+فیلم

یاسوج| انتظارات مردم کهگیلویه و بویراحمد از کالای ایرانی+فیلم

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از یاسوج، نامگذاری مدبرانه امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال "حمایت از کالای ایرانی" علاوه بر ایجاد انگیزه در تولیدکنندگان داخلی، سبب شد که  تعصب و عِرقِ مِلی به کالا و محصولات بومی در میان

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از یاسوج، نامگذاری مدبرانه امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال "حمایت از کالای ایرانی" علاوه بر ایجاد انگیزه در تولیدکنندگان داخلی، سبب شد که  تعصب و عِرقِ مِلی به کالا و محصولات بومی در میان مردم کشورمان بیشتر شود.

با تکیه بر توان، ظرفیت‌ها، خلاقیت‌ها و استعدادهای داخلی می‌توان به رونق چرخه تولید و اشتغال، توسعه اقتصادی و افزایش روزافزون صادرات نایل آمد و رونق و پیشرفت کشور را به تماشا نشست. از یک سو، مردم باید برای خرید کالاها و تولیدات داخلی تعصب داشته و از سوی دیگر تولیدکنندگان نیز تلاش کنند استانداردها و کیفیت تولیدات داخلی را بالا برده تا بتوانند با اجناس خارجی رقابت کنند.

در این میان، نمی‌توان از وظایف و نقش دولت غافل ماند. دولت به عنوان قوه اجرایی کشور باید فرهنگ استفاده از کالای ایرانی را در کشور نهادینه‌سازی کرده و از سوی دیگر با حمایت از تولیدات داخلی، اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت به تولیدکنندگان و تسهیل در روند تولید به رشد کمی و کیفی تولیدات داخلی و تقویت چرخ‌های تولید کشور کمک کند.

حال وقت آن رسیده که همه مسئولان، تولیدکنندگان و مردم دست به دست هم داده تا اراده رهبر معظم انقلاب را در میدان عمل تحقق بخشند و با حمایت قاطع از کالای ایرانی و تولید داخلی اقتصادی شکوفا را رقم بزنند.

اما در این راه پر فراز و نشیب باید همواره به خاطر داشته باشیم که برندهای خارجی که امروزه در ردیف بهترین‌های جهانی هستند بی‌شک از ابتدا چنین نبودند و برای رسیدن به این جایگاه راه دور و درازی را طی کرده‌اند.

از این رو سختکوشی، صبر و حوصله مردم در صورتی که در همه حال اعتلای ملی را بر منافع شخصی مقدم بشمارند، می‌تواند یکی از عوامل اصلی و اساسی در افزایش کیفیت و کمیت کالای ایرانی باشد.

مردم استان کهگیلویه و بویراحمد هم به تبع سایر نقاط کشور علاوه بر اعلام حمایت از شعار سال و خرید کالای ایرانی، انتظاراتی را نیز از مسئولان و تولیدکنندگان داخلی دارند که در این گزارش به آنها اشاره می‌شود.

یک شهروند یاسوجی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از مسئولان اجرایی کشور می‌خواهد برای رونق اقتصادی حمایت جدی‌‌تری انجام دهند نه اینکه فقط شعار دهند و می‌گوید: باید از تولیدکنندگان داخلی حمایت شود به این نحو که مواد اولیه با شرایط آسان‌تری در اختیار تولیدکنندگان داخلی قرار گیرد.

وی می‌افزاید: لازم است دولت تمهیداتی بیندیشید که از افزایش هزینه‌های مختلف تولید از جمله حمل و نقل، صدور پروانه کسب و مواردی از این قبیل جلوگیری شود تا تولیدکننده مجبور نباشد محصول خود را با کیفیت پایین تولید کرده و با قیمت بالاتر عرضه کند، زیرا در چنین شرایطی مصرف‌کننده نمی‌تواند کالای ایرانی بخرد و به جای خرید محصولی با کیفیت پایین‌تر و با قیمت بالاتر، به سراغ اجناس خارجی که کیفیت بالاتری دارند، می‌رود.

این شهروند بیان می‌کند: اگر سیاست‌های دولت به گونه‌ای باشد که هزینه‌های تولید کمتر شود، تولیدکننده داخلی می‌تواند کیفیت محصول خود را بالا برده و با کالاهای خارجی رقابت کند.

شهروند دیگری می‌گوید: با توجه به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده ما باید تلاش کنیم در حد توان از کالای ایرانی و تولیدات داخلی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم با مصرف کالای ایرانی در منزل از تولیدکننده داخلی و کارگر ایرانی حمایت کنیم، می‌افزاید: برای اینکه کالای ایرانی بتواند با کالای خارجی رقابت کند باید تولیدکنندگان داخلی کیفیت محصولات خود را بالا ببرند تا مصرف‌کننده از کالای ایرانی رضایت داشته باشد و به سراغ کالای خارجی نرود.

این شهروند عنوان می‌کند: افزایش کیفیت کالای داخلی سبب می‌شود که مردم به جای خرید کالاهای خارجی، به سمت خرید کالاهای داخلی هجوم بیاورند.

شهروند دیگری با تأکید بر اینکه باید برای حمایت از اقتصاد کشور و اقتصاد کارگر ایرانی از کالای ایرانی استفاده کنیم، می‌گوید: در صورت خرید کالای ایرانی به طور قطع به رونق کسب و کار کارگر ایرانی کمک شده و با افزایش استخدام کارگران توسط کارفرما، شاهد افزایش میزان اشتغال در کشور خواهیم بود.

وی می‌افزاید: اگر کالای ایرانی هم از نظر کیفیت و هم از نظر قیمت مناسب باشد اغلب مردم از این کالا حمایت می‌کنند، به‌ویژه امسال که سال حمایت از کالای ایرانی است باید اهمیت بیشتری به این موضوع بدهیم تا شاهد رونق و توسعه اقتصادی کشور باشیم.

گزارش از مرضیه جوشن

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد