تاریخ انتشار : دوشنبه 7 خرداد 1397 - 7:28
کد خبر : 33063

حمایت از کالای ایرانی با طراحی پوستر و کاریکاتور

حمایت از کالای ایرانی با طراحی پوستر و کاریکاتور

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا؛ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران امسال ۱۵ برنامه فرهنگی هنری سراسری با محوریت شهرستان‌های مختلف این استان برگزار می‌کند که یکی از این برنامه‌ها برگزاری جشنواره سراسری طراحی «پوستر و کارتون» با موضوع حمایت از کالای

حمایت از کالای ایرانی با طراحی پوستر و کاریکاتور

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا؛ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران امسال ۱۵ برنامه فرهنگی هنری سراسری با محوریت شهرستان‌های مختلف این استان برگزار می‌کند که یکی از این برنامه‌ها برگزاری جشنواره سراسری طراحی «پوستر و کارتون» با موضوع حمایت از کالای ایرانی است.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری مسئول برگزاری جشنواره سراسری طراحی «پوستر و کارتون» با موضوع حمایت از کالای ایرانی است که فراخوان این جشنواره را اعلام کرده است.  

در فراخوان این جشنواره آمده است: در حالی از سوی مقام معظم رهبری به سال «حمایت از کالای ایرانی» نام‌گذاری شد که نام‌گذاری‌ها و تأکیدهای ایشان در سال‌های اخیر حول این موضوع متمرکز بوده است. در واقع، ایشان با تشخیص اینکه اقتصاد و مسائل اقتصادی ـ معیشتی مسئله و در عین حال نقطه‌ آسیب‌پذیری کشور است، بر روی مسائل اقتصادی، به ویژه تقویت تولید داخلی، اقتصاد مقاومتی، جهاد اقتصادی، نوآوری، شکوفایی و اشتغال‌زایی تأکید دارند.

فرهنگ سازی در مقوله حمایت از کالای ایرانی و تبیین این مهم، قطعاً در قالب فرهنگ، هنر و رسانه می‌تواند از اثر بخشی ماندگار برخوردار شود و این انگیزه موجب شد که این جشنواره کشوری برگزار شود.

ایجاد زیر ساخت فرهنگی برای اشتغال، رشد اقتصادی، خودکفایی و تقویت عزت ملی از اهداف مهم این جشنواره است.

 محورها و موضوعات فراخوان شامل: «تولید آثار هنری را تحقق عملی شعار سال»، «خود اتکایی و عدم وابستگی»، «ترویج فرهنگ و روحیه استقلال»، «استفاده از ظرفیت‌های بالای کشور در تولید»، «خرید محصولات ایرانی»، «لزوم افزایش کیفیت محصولات تولید داخل»، «کاهش خرید تولیدات خارجی»، «مبارزه با قاچاق کالا»، «افزایش صادرات غیر نفتی»، «کاهش واردات کالا»، «اشتغالزایی (افزایش تولید و جلوگیری از بروز معضلات اجتماعی)» و «کارآفرینی و فرصت‌های شغلی در تولید کالاهای ایرانی» است.

 شرایط شرکت در جشنواره:

آثار ارسالی صرفاً باید با موضوعات جشنواره همخوانی داشته باشد.

در مرحله اول باید فایل پوستر یا کارتون با فرمت jpg و با رزولوشن ۳۰۰dpi  و با اندازه ۷۰ سانتی‌متر در ضلع بزرگ، همراه با نام و نام خانوادگی صاحب اثر، نشانی، تلفن ثابت و تلفن همراه به نشانی shahrerey.tehran@farhangmail.ir ارسال و پس از تأیید اولیه توسط هیئت داوران، اصل اثر در ابعاد ۵٠ در ٧٠ سانتی متر یا فایل اصلی اثر ارسال شود.

آثاری که به شیوه آنالوگ یا طراحی دستی انجام می‌شوند، می‌بایست با دقت بالا و حفظ کیفیت اثر اسکن شود.

در تکنیک و ابزار مورد استفاده محدودیتی وجود ندارد. اما تمام عناصر بصری باید به صورت اختصاصی برای این منظور طراحی شده باشند و کپی نباشد.

از هر شرکت کننده حداکثر سه اثر برای ارزیابی داوران پذیرفته خواهد شد.

حق انتشار و تکثیر آثار برگزیده به جشنواره سراسری طراحی «پوستر و کارتون» با موضوع حمایت از کالای ایرانی تعلق دارد و برگزار کننده مجاز به بهره گیری مادی و معنوی این آثار در فعالیت‌های نمایشگاهی، تبلیغاتی و امور فرهنگی است.

آثار ارسالی می‌توانند به صورت فردی یا گروهی ارسال شوند.

شرکت کنندگان موظفند تنها آثاری را به دبیرخانه ارسال کنند که در همایش یا مسابقه دیگری شرکت داده نشده باشند.

تصمیم گیری در مورد مسائل پیش بینی نشده و تغییر شرایط و مقررات اعلام شده، بر عهده ستاد برگزاری دوسالانه است.

ارسال آثار به منزله قبول مقررات دوسالانه است.

 مهلت ارسال فایل جهت ارزیابی اولیه تا ١۵ تیر ماه ۱۳۹٧ است و داوری آثار ١٨ تا ٢٠ تیر ماه ١٣٩٧ انجام می‌شود و مراسم اختتامیه، برگزاری نمایشگاه و اعلام برگزیدگان نیز هشتم مرداد ماه صورت می‌گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به آدرس شهرری، سه راه ورامین، خیابان ابن بابویه، کوچه شهید عبدالهی، شماره ٢٠ مراجعه و یا با شماره تلفن ٣٣٧٧٩۵۵٠ تماس بگیرید.

 انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد