تاریخ انتشار : جمعه 4 خرداد 1397 - 15:11
کد خبر : 32819

رفع قاچاق به قانون های منطقه ای نیاز دارد

رفع قاچاق به قانون های منطقه ای نیاز دارد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، حمیدرضا مومنی عصر جمعه در جلسه کارگروه تحقیق و تفحص از روند مبارزه با قاچاق کالا و ارز در قشم افزود: قاچاق یک مشکل ملی در حوزه اقتصاد است که در صورت ادامه روند فعلی می تواند به یک

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، حمیدرضا مومنی عصر جمعه در جلسه کارگروه تحقیق و تفحص از روند مبارزه با قاچاق کالا و ارز در قشم افزود: قاچاق یک مشکل ملی در حوزه اقتصاد است که در صورت ادامه روند فعلی می تواند به یک مسئله امنیتی نیز تبدیل شود و حل آن نیازمند تحلیل های واقعی است.
وی ادامه داد: قاچاق را نمی توان از بین برد اما می توان با کار فرهنگی، سیاسی و اجتماعی به حداقل رساند که ایجاد اشتغال نقش مهمی در کاهش قاچاق دارد.
مومنی تصریح کرد: در حالی که در دیگر شهرستان های کشور نرخ بیکاری بالای ۱۰ درصد است، هم اینک نرخ بیکاری در جزیره قشم ۶ درصد است که این مسئله گویای نقش کلیدی سازمان منطقه آزاد قشم است.

**ورود کالا به مناطق آزاد قاچاق نیست
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: هیچ کالایی که وارد مناطق آزاد می‌شود قاچاق نیست و ورود هر کالایی به جز کالاهای ممنوعه به مناطق آزاد و از جمله منطقه آزاد قشم مجاز است.
وی افزود: مسئولیت خروج کالا از منطقه آزاد نیز با گمرک ایران، پلیس، دریابانی و دیگر دستگاه های مربوطه است و از این رو باید مسئولیت ها را روشن کرد تا هر دستگاهی وظایف خود را انجام دهد.
مومنی اذعان کرد: یکی از دلایل قاچاق بحث تاخیر در ترخیص کالا بود که این مسئله با ایجاد بخش ویژه (VIP) در گمرک سازمان منطقه آزاد قشم مرتفع شد.

** مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم در اتاق شیشه ای
وی گفت: هم اکنون طرحی جهت شفاف سازی عملکرد سازمان منطقه آزاد قشم در حال اجراست که تمام مباحث به صورت آزاد بر روی شبکه این سازمان در فضای مجازی قرار می گیرد و برای عموم منتشر می شود.
مومنی ادامه داد: سازمان منطقه آزاد قشم به سمت فعالیت در اتاق شیشه ای حرکت می کند و تمام فعالیت هایش در چارچوب قوانین مناطق آزاد صورت می گیرد و از این رو همه مجاز هستند که این سازمان را رصد کنند.

**پل خلیج فارس نقش مهمی در احیاء جاده ابریشم دارد
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه با اشاره به پیشرفت ۱۷،۵ درصدی اجرای طرح پل خلیج فارس تصریح کرد: این طرح در صورت اجرا می تواند نقش ملی و فراملی در کریدور جنوب-شمال نقش داشته باشد و جاده ابریشم را احیا کند.
وی افزود: در صورتی که اجرای طرح مذکور به درستی مدیریت و پل خلیج فارس حلقه واسط جنوب-شمال شود، می تواند بودجه حداقل پنج استان جنوبی کشور را تامین کند.
مومنی ادامه داد: هم اکنون سازمان منطقه آزاد قشم با طرف چینی در حال مذاکره است تا پل مذکور را با استفاده از یک تکنولوژی جدیدتر در زمان و هزینه مناسب تر و با عمر مفید بیشتر ایجاد کند.
وی گفت: اگر اجرای این پل به سازمان منطقه آزاد قشم واگذار شود تا ۳ سال دیگر طرح انجام و تردد امکان پذیر می شود اما ۲گانگی مدیریتی اجازه تحقق آن را نمی دهد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: باید ظرفیتی در جزیره قشم ایجاد شود که از پل مزبور سالانه ۱۵ میلیون تن بار جابجا شود تا ایجاد آن صرفه اقتصادی داشته باشد.
وی گفت: در این راستا طرح کارخانه فولاد ۳،۲ میلیون تنی در حال اجراست که سالانه نیاز به ۱۵ میلیون تن سنگ آهن دارد و سازمان منطقه آزاد قشم تلاش می کند تا این طرح به انجام برسد.
نشست کارگروه تحقیق و تفحص از روند مبارزه با قاچاق کالا و ارز در قشم عصر جمعه با حضور نمایندگان مجلس، هیات استانی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و مسئولان محلی در قشم برگزار شد.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
۷۵۰۰

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد