تاریخ انتشار : جمعه 4 خرداد 1397 - 13:07
کد خبر : 32813

کشف ۲۳ میلیاردی کالای قاچاق در مازندران

کشف ۲۳ میلیاردی کالای قاچاق در مازندران

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، حسن مفخمی شهرستانی در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: هدف از قاچاق کالا که باعث از بین رفتن بسیاری از فرصت‌های شغلی ممکن می‌شود، تخریب ریشه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی جامعه

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، حسن مفخمی شهرستانی در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: هدف از قاچاق کالا که باعث از بین رفتن بسیاری از فرصت‌های شغلی ممکن می‌شود، تخریب ریشه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی جامعه است.

وی هدف پنهان قاچاق را رشد تجمل‌گرایی، مصرف زدگی و نابود کردن اقتصاد ملی برشمرد و از اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز در راستای تحقق شعار حمایت از تولیدات ملی در یک ماهه گذشته خبر داد.

جانشین فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به انهدام دو باند قاچاق کالا در استان در یک ماهه گذشته ، اظهار کرد: ۱۷۰ متهم به قاچاق کالا در این مدت با رصدهای اطلاعاتی کارآگاهان پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شدند.

مفخمی از کشف ۵۴ دستگاه کولر گازی، ۲۷۰ دستگاه ادوات کشاورزی، چهار دستگاه موتورسیکلت خارجی در این استان خبر داد و تصریح کرد: در اجرای این طرح‌ها و در راستای طرح جلوگیری از عرضه و ورود کالاهای سلامت محور، ۱۰۳ هزار نخ سیگار خارجی، ۶ هزار و ۸۸ قلم انواع دارو از قاچاقچیان کشف شد.

وی کشف ۱۷ هزار و ۱۸۷ دام ماهی فلسدار و غضروفی، ۲ هزار و ۱۳۷ عدد شی ء تاریخی و ۳۰ هزار شاخه چلم و ۷۱ تن چوب جنگلی قاچاق را از دیگر موفقیت‌های این طرح برشمرد و خاطرنشان کرد: قاچاق کالا و تاراج منابع ملی تخریب زیر بنای اقتصاد کشور و نادیده گرفتن حق نسل فردا برای رشد و بالندگی است.

جانشین فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه پدیده قاچاق ضربه به اقتصاد و هویت ملی کشور و همه برنامه ریزی های ملی است، ادامه داد: خرید و مصرف کالای قاچاق باعث اختلال در عرضه تولیدات داخلی و تعطیلی کارخانه‌ها ، افزایش بیکاری در کشور و ایجاد بازار فروش برای کالاهای کشورهای خارجی است.

مفخمی با اشاره به اینکه قاچاق یک پدیده خلاف شرع و قانون است و مبارزه با قاچاق کالا اقدامی برای حفظ و استقرار امنیت کشور است از مردم خواست: برای حمایت از تولید ملی و اشتغال جوانان جامعه در مبارزه با قاچاق کالا و ارز با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات واخباری در این زمینه و سایر مسائل امنیتی و انتظامی را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام دارند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد