تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 خرداد 1397 - 7:28
کد خبر : 32631

سیستم بازپروری معتادان در جامعه ناکارآمد است

سیستم بازپروری معتادان در جامعه ناکارآمد است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ یعقوب‌علی نظری صبح امروز در همایش بررسی عملکرد تبیین برنامه‌های پیش‌رو در حوزه فعالیت‌های مواد مخدر در دادسرای انقلاب مشهد اظهار کرد: امروز دشمن متوجه شده که برای تغییر نظام

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ یعقوب‌علی نظری صبح امروز در همایش بررسی عملکرد تبیین برنامه‌های پیش‌رو در حوزه فعالیت‌های مواد مخدر در دادسرای انقلاب مشهد اظهار کرد: امروز دشمن متوجه شده که برای تغییر نظام اسلامی با جنگ و مواجهه مقابل امکان‌پذیر نیست، بنابراین، با فشارهای اقتصادی و فرهنگی به‌دنبال قرار دادن مردم مقابل مسوولان است که نمود بارز آن توسعه بحث مواد مخدر است.

وی با انتقاد از ناکارآمد بودن سیستم بازپروری معتادان در جامعه، افزود: برای مبارزه با موادمخدر نیازمند کار قرارگاهی هستیم.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه گسترش اعتیاد در جامعه یکی از اقدامات مخرب آمریکا در کشور است، گفت: ساز و کارهای موجود برای درمان اعتیاد کاربردی نیست و نیازمند ساز و کارهای جدید هستیم.

نظری ادامه داد: امروز انجام چند کار پیوسته در حوزه مبارزه با مواد مخدر باید انجام شود که ابتدا باید جلوی تولید و توزیع آن گرفته شود، در ادامه نیازمند بازنگری در بحث ترک اعتیاد هستیم که ظهور و بروز آن، حضور مبتلایان در سطح جامعه است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات ضروری پیش‌رو، پیشگیری در خصوص افراد در معرض آسیب است و متاسفانه کار قابل توجهی صورت نگرفته است، یادآور شد: در بحث درمان باید سازوکاری قرارگاهی ایجاد شود تا از تمام ظرفیت دستگاه‌ها استفاده شود و این مراحل باید از سوی همه دستگاه‌ها مرود توجه قرار گیرد.

 

در ادامه فرمانده انتظامی خراسان رضوی نیز گفت: از ابتدای سال تاکنون هشت تن موادمخدر در این استان کشف شده که این آمار با توجه با آمار سال گذشته  83درصد رشد داشته است.

قادر کریمی با اشاره به اینکه امروز دو ماموریت ویژه و مهم در حوزه موادمخدر و قاچاق کالا داریم، متذکر شد: در حوزه مبارزه با موادمخدر، هیچ کم‌کاری از سوی پلیس، دستگاه قضا، سپاه و پلیس وجود ندارد و تنها همین نهادها هستند که در جلسات مختلف گزارش‌هایی ارائه می‌دهند و سایر دستگاه‌ها در این حوزه تنها به‌دنبال دریافت اعتبار برای انجام کار هستند.

وی خاطرنشان کرد: در دو ماهه ابتدایی امسال، ۳ هزار و ۸۰۰ توزیع کننده موادمخدر، ۴ هزار مصرف کننده و ۶۰۰ معتاد متجاهر دستگیر و جمع‌آوری شده‌اند و همین موضوع نشان می‌دهد، متولیان بحث درمان نسبت به نیاز جامعه چقدر عقب هستند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی ادامه داد: امروز تمام دستگاه‌ها نسبت به اقدامات خود برای مبارزه با مواد مخدر باید پاسخگو باشند که چه اقدامی انجام داده‌اند.

کریمی گفت: با وجود این میزان کشفیات، مردم آن را قبول ندارند و کف خیابان را می‌بینند و که با دیدن معتادان متجاهر موجود در جامعه به ما خرده می‌گیرند، البته آنها حق دارند، امروز هر کجا وارد می‌شویم، اولین دغدغه مردم مربوط به مواد مخدر و معتادان است.

وی در خصوص مبارزه با کالای قاچاق بیان کرد: در این خصوص، قرارگاه جهادی مبارزه با کالای قاچاق کالا و ارز در پلیس خراسان رضوی ایجاد شده، جلساتی داشته است و باندهای کلانی در این استان شناسایی و منهدم شده‌اند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به کشف یک محموله کالای قاچاق گمرکی در مشهد از عملکرد برخی مسوولان انتقاد کرد و گفت: این محموله بزرگ که از دبی بارگیری و از مبادی رسمی کشور ورود پیدا کرده بود، پس از گذشتن از چند استان در مشهد شناسایی می‌شود که همین نشان از یک تبانی دارد.

کریمی خواستار پرهیز از موازی‌کاری در حوزه مبارزه با مواد مخدر شد و اضافه کرد: موازی‌کاری‌ها، ما را از رسالت‌مان دور کرده و سیستم مبارزه را با مشکل مواجه می‌کند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد