تاریخ انتشار : سه شنبه 1 خرداد 1397 - 4:24
کد خبر : 32499

۲ قاچاقچی دلار در کردستان به پرداخت جریمه نقدی محکوم شدند

۲ قاچاقچی دلار در کردستان به پرداخت جریمه نقدی محکوم شدند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از روز سه شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی تعزیرات حکومتی کردستان، سیدنجیم حسینی اظهار داشت: این ۲ نفر می خواستند دلارها را از مرزهای غربی به شمال عراق منتقل کنند که دستگیر شدند.وی افزود: قاچاقچیان دلارها را در کف یک

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از روز سه شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی تعزیرات حکومتی کردستان، سیدنجیم حسینی اظهار داشت: این ۲ نفر می خواستند دلارها را از مرزهای غربی به شمال عراق منتقل کنند که دستگیر شدند.
وی افزود: قاچاقچیان دلارها را در کف یک دستگاه خودروی هیوندا آی ایکس ۵۵ جاسازی کرده بودند که خودرو آنها در گردنه صلوات آباد سنندج متوقف و دلارها از داخل آن کشف و ضبط شدند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان تاکید کرد: پرونده این ۲ متهم در شعبه ویژه رسیدگی به جرایم قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی سنندج رسیدگی و متهمان از حیث مشارکت در حمل ارزهای قاچاق مجرم شناخته شده و به پرداخت جریمه محکوم کرد.
حسینی یادآور شد: با توجه به اعراض متهمان از مالکیت این مقدار ارز و اعلام تعلق به فردی ناشناس ساکن عراق به لحاظ عدم شناسایی مالک، ارزهای مکشوفه تحت عنوان بلاصاحب تلقی شد.
وی اضافه کرد: شعبه نهم تجدید نظر ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز سازمان نیز ضمن رد اعتراض متهمان، حکم صادره را تایید کرد.
وی با اشاره به ماده ۲۸ آیین نامه اجرایی قانون مبارزه با پولشویی مصوب سال ۱۳۸۸ گفت: طبق این ماده، خرید و فروش ارز به هر صورت از جمله پرداخت ریال در داخل و دریافت ارز در خارج کشور و بالعکس، تنها در سیستم بانکی و صرافی های مجاز با رعایت قوانین و مقررات مجاز است در غیر این صورت خرید و فروش غیر مجاز محسوب و مشمول قانون نحوه اعمال تعزیرات حکومتی راجع به قاچاق کالا و ارز مصوب ۱۳۷۴ مجمع تشخیص مصلحت نظام است.
استان کردستان به سبب داشتن بیش از ۲۸۴ کیلومتر مرز با کشور عراق یکی از مبادی ورود و خروج کالا و ارز به شمار می رود و سالانه به ارزش ده ها میلیارد ریال کالای قاچاق در استان کشف و ضبط می شود.
۳۰۲۰/۹۱۰۲

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد